Vakantie Hongarije
header

Vakantie Hongarije

Ontdek Hongarije

Bij Hongarije denk je al snel aan de bruisende hoofdstad Boedapest, waar veel te beleven is. Denk alleen maar aan het Sziget-festival, de badhuizen en de mooie architectuur. Maar Hongarije heeft veel meer te bieden. Ontdek de prachtige natuur rondom het indrukwekkende Balatonmeer, ga kamperen op één van de mooie campings en proef de Hongaarse keuken.

Bekijk accommodaties

Regio's in Hongarije

Inspiratie voor Hongarije

Eén van de oudste steden: Miskolc

decoration
Midden in wijnregio Eger

Midden in wijnregio Eger

In het noordoosten van Hongarije ligt één van de oudste steden van het land: Miskolc. Wijnliefhebbers kunnen hier hun hart ophalen, want Miskolc ligt midden in de wijnregio Eger. Miskolc heeft volop mooie natuur. Geniet vooral van de bijzondere warmwaterbronnen en de uitgestrekte bossen.

Veel cultuur en historie

Veel cultuur en historie

In Miskolc is genoeg te zien op gebied van cultuur en historie. Bezoek bijvoorbeeld de oude houten kerk midden in het centrum of het Pannontenger Museum. Het Lillafured is een prachtig paleis aan de rand van het Nationale Park van Bükk en ook het Herman Otto Muzeum, dat gaat over de geschiedenis van Hongarije, is de moeite waard.

Uit een sprookje: Hotel Hunguest Palota

Uit een sprookje: Hotel Hunguest Palota

Het mooie Hotel Hunguest Palota lijkt wel uit een sprookje te komen. Het hotel heeft een fraaie locatie aan het meer. Hotel Hunguest Palota is een perfecte uitvalsbasis voor een actieve vakantie. Overdag fiets of wandel je in de mooie natuur en ‘s avonds ontspan je op je moderne kamer of in de wellness.