Vakantie Hongarije
header

Vakantie Hongarije

Ontdek Hongarije

Bij Hongarije denk je al snel aan de bruisende hoofdstad Boedapest, waar veel te beleven is. Denk alleen maar aan het Sziget-festival, de badhuizen en de mooie architectuur. Maar Hongarije heeft veel meer te bieden. Ontdek de prachtige natuur rondom het indrukwekkende Balatonmeer, ga kamperen op één van de mooie campings en proef de Hongaarse keuken.

Bekijk accommodaties

Regio's in Hongarije

Inspiratie voor Hongarije

Relaxen aan het Balatonmeer

decoration
De Hongaarse zee: het Balatonmeer

De Hongaarse zee: het Balatonmeer

Het mooie Balatonmeer ligt in het westen van Hongarije en is de grote parel van de Hongaren. Ze hebben geen zee, dus voor hen is het Balatonmeer the place to be voor een vakantie. Het azuurblauwe water is lekker ondiep, van goede temperatuur én veilig voor kinderen om in te zwemmen.

Citytrip en relaxen: makkelijk te combineren

Citytrip en relaxen: makkelijk te combineren

Het Balatonmeer is één van de belangrijkste bezienswaardigheden van Hongarije. Een fijne bijkomstigheid is dat de hoofdstad Boedapest op slechts een uur rijden ligt. Zo combineer je een mooie citytrip naar deze bijzondere stad gemakkelijk met een ontspannen vakantie aan het strand.

Kindvriendelijke Camping Balatontourist Napfény

Kindvriendelijke Camping Balatontourist Napfény

Een fijne plek voor een vakantie met de kinderen is Camping Balatontourist Napfény. Op deze camping zijn er volop activiteiten voor de kleintjes, zoals knutselen of een kinderdisco. De camping ligt aan het meer en heeft een eigen kindvriendelijk strand, waar de kinderen heerlijk zandkastelen kunnen bouwen.

Het echte Hongarije bij Bed and Breakfast Kalandor Resort

Het echte Hongarije bij Bed and Breakfast Kalandor Resort

Bed and Breakfast Kalandor Resort is een mooie accommodatie op het platteland van Zalacsany. Het kleinschalige vakantiepark heeft een gemoedelijke sfeer en erg vriendelijk personeel. Erik, de eigenaar, maakt je in alles wegwijs. Met zijn goede tips kun je meteen op stap om het echte Hongarije te leren kennen.

Veel te doen bij Camping Dutch Hill

Veel te doen bij Camping Dutch Hill

Camping Dutch Hill lijkt uit een sprookje te komen. Kampeer bovenaan de heuvel en geniet van een prachtig uitzicht over de glooiende heuvels. Er is voor jong en oud genoeg te doen in de omgeving: er zijn vele zwembaden, een westernpark, mysterieuze grotten, bijzondere kasteelruïnes en natuurlijk het Balatonmeer.