Orfü

We hebben een aantal aanbieders voor Orfü voor je op een rij gezet:

Reviews over Orfü

• 8Rik Breughe30-01-2014

prachtig stukje hongarije

Een heel mooi, klein dorpje in een prachtige omgeving. Er zijn verschillende meren waar er gezwommen en gevist kan worden, de natuur is er heel mooi, de mensen gastvriendelijk en het is er rustig. Hier vind je geen massatoerisme. Vooral de weg naar Pecs is heel mooi om te doen

• 9Sfeer in stad
    • 10Zorg voor natuur
    • 7Cultuur

Gereisd met partner in juli 2013

• 9Verver Wim10-09-2013

Fantastische plek om te vissen.

Een stille mooie natuur in de uitlopers van het gebergte het meer van Pecs waaraan het bekende dorp Orfu gelegen is. Het meer is bij vissers zeer geliefd en is in Hongarije een nationale sport. Voor rustzoekers is het ideaalin voor en na seizoen met volop zon. Gemiddeld 2000 uur zon per jaar.

Er is een rijk cultuursleven zoals in heel Hongarije.

Om uit te gaan is de stad Pecs met zuid europees klimaat met volle terrassen en legio eetgelegenheden, heel aantrekkelijk. Vanuit Orfu naar Pecs is 12 km rijden overde bergpas door een schitterend bosrijk gebied.

De restaurant prijzen zijn prettig laag omdat arbeid nog laag betaalt wordt. De producten in de supermarkten liggen op gelijk nivo met Nederland.

• 9Sfeer in stad
    • 6Uitgaanslevenn

Gereisd met partner in april 2013

• 10Victor Vranken23-05-2013

Mooi

Mooie streek en al die meren fantastich

• 10Sfeer in stad
    • 10Cultuur

Gereisd met vrienden in mei 2013

• 7bvanthul28-08-2012

bergsfeer, bosrijk, waterrijk

4 stuwmmeren bij elkaar. Erg bosrijk, redelijke bergen. Stadje zelf stelt niet zoveel voor. Weinig zwemwater, wel veel viswater, groot zwembad met glijbanen etc.

• 7Sfeer in stad
    • 8Omgeving
    • 6Uitgaanslevenn
    • 5Cultuur

augustus 2012

• 7Jannes Karina16-08-2012

Orfu is rustig

Goede bestemming voor mensen die houden van rust,je kan er hele mooie wandelingen maken alsook fietsen.Op de meren is er tal van recreatie mogelijk en er is een heel mooi aquapark aanwezig.Voor cultuur kan je terecht in Pecs op zo'n 15 km van Orfu en die stad is in 2010 culturele hoofdstad van europa geweest, zeker een aanrader ook om te shoppen kun je er terecht. Met onze vakantiewoning(Villa Fèher) hadden we minder geluk, het zwembad dat bij de woning is hebben we niet kunnen gebruiken omdat het water vuil was,en de algemene hygiene in de woning liet veel te wensen over zodat we een volgende keer zeker een andere accomodatie zoeken, geen aanrader.Dit was onze 6de maal in Hongarije en de vorige keren was alles goed. De omgeving is wel prachtig en op zondagvoormiddag is er in Pecs markt (de 2de grootste van Hongarije) moet je zeker eens doen als je er in de buurt bent.

• 8Sfeer in stad
    • 5Uitgaanslevenn
    • 6Cultuur

juli 2012

• 9Michel Mulder19-03-2010

vakantie,mooie omgeving, aardige mensen, goed eten

Ik ben nu zeker al 17 keer naar Orfü gegaan, dus dat wil heel wat zeggen. Wij zijn in 2009 voor het laatst geweest, jammer was dat het zwembad van Orfü gesloten was i.v.m. renovatie, maar dit bied alleen maar een gunstig vooruitzicht in de toekomst. Het eten is echt heerlijk, en goedkoop! de mensen zijn meer dan vriendelijk, en er zijn zat factoren om een leuke vakantie te hebben. Er zijn in de buurt van Orfü diverse termaalbaden, en je kunt zwemmen in het grote meer. Van het laatste was ik nooit zo, maar na 1 keer proberen gingen we steeds weer. Verder ligt Orfü vlak bij Pécs waar ze een vreselijk mooi winkelcentrum hebben, en een leuke markt elke zondag.

Kortom ik vind het een aanrader om een keer Orfü te bezoeken, ik weet zeker dat het een speciale plek is.

• 5Uitgaanslevenn
    • 9Cultuur

Gereisd met partner in maart 2010

• 8Paul28-01-2010

Prachtige omgeving

Leuk dorp, gezellige mensen. Prima vakantie , mooi meer, veel vis. Lentelust was een fijne woning om te huren.

• 9Cultuur

Gereisd met vrienden in januari 2010

• 9willy.naert23-10-2009

prachtige omgeving

alle watersporten,veel zon verblijven daar ganse zomer

• 10Sfeer in stad

Gereisd met partner in april 2009

• 8W.Verver12-05-2007

Orfu is een vakantiedorp liggend aan het meer van Pecs. Pecs is een mooie gezellige zuideuropeesche stad. De zuidelijkste grote stad in Hongarije De stedelingen gaan voor hun weekenden dan ook naar Orfu, wat 15 km van de stad ligt. Er is een zwembad voor 6000 bezoekers per dag. met ligweiden. Alles is er goed verzorgd. Het meer is zeer schoon omdat alle vakantie woningen hun afvoer op de ringriolering zijn aangesloten. Men kan watersporten en huren van surf kajak waterfietsen en roeiboten. Goede restaurants in het dorp. Camping en huurhuisjes in overvloed. Het klimaat is erg goed met 2000 uur zon per jaar. Het is er mooi en nog niet zo toeristisch. Het meer is ongeveer 100 ha groot. De prijzen voor de campings zijn de helft goedkoper dan aan het Balaton.

Gereisd met partner in augustus 2006

• 8Paul18-02-2006

Orfu is mooie omgeving waar je duidelijk kunt zien dat de bevolking het leuk vindt om vakantievierders te ontvangen. Het is over het algemeen een beter ontwikkelt gebied in Hongarije. Zeer leuke vakantiewonigen te huur aan het mooie Orfumeer

• 8Omgeving

Gereisd met vrienden in mei 2005