Hajdúszoboszló

Reviews over Hajdúszoboszló

Alles draait om Hungarospa

fam van Veen,
    17-8-2016

Een redelijk modern toeristen oord, met vele eetgelegenheden en barretjes. De toeristen komen uit Polen, Hongarije en Roemenie. Dit maakt de sfeer anders dan de gemiddelde spaanse costa plaats.Het toeristische gehalte is wel vergelijkbaar met een spaanse costa plaats. Het eten en drinken is er goed en goedkoop. Ook is er in het hoogseizoen veel te beleven wat betreft verschillende festiviteiten en marktjes.

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2016

Alles draait om het zwembad

Bert,
    27-7-2013

Het grote zwembad Hungarospa is de kern van dit dorp, dat verder weinig te bieden heeft. Wel veel hotels, pensions, 2 campings en goede restaurants. 's Avonds is het gezellig druk op straat.

De toegangsprijs voor het zwembad is behoorlijk hoog als je ook gebruik wilt maken van de glijbanen en/of van het binnenzwembad.

De Hajdú Camping hoort administratief wel bij het zwembad, maar past daar kwalitatief absoluut niet bij.

Het nabijgelegen Hortobágy (Mátai Ménes) op de uitgestrekte puszta is de moeite wel waard.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2013

Alleen leuk vanwege het thermaalbad

kim,
    28-8-2009

Het is een klein stadje met veel hotels. Er zijn wat restaurantjes.

Vooral Hongaren, Italianen, Polen, Roemenen die voor het thermaalbad komen. Dit is WEL echt een ervaring. Je kunt er ook ligstoelen huren. Je mag er eten mee naar binnen nemen maar ze hebben ook veel leuke eettentjes. Boekje mee, handdoek mee en genieten maar

Gereisd met partner in augustus 2009

Super gezellige plaats, combinatie van zeer goede goede en

frank,
    6-9-2007

Super gezellige plaats, combinatie van zeer goede kuurbaden, goede en goedkope restaurants (heerlijk eten tegen een zeer goedkope prijs), vriendelijke inwoners (ook tegen toeristen). Erg schone plaats (alles wordt goed bijgehouden, mooi bijgehouden struiken, planten, bloemen). Gebouwen ook goed bijgehouden. Je kan zien dat de inwoners trots zijn op hun woonplaats. Voor kinderen ook genoeg te doen (grote speelplaatsen, kinder zwembaden, goede kinder menu's (Hongaren zijn notabene zonder meer gek op kinderen (in de goede zin)).

Veel kerken (en ook toegankelijk voor de toerist).

Qua weer ligt deze plaats zeer gunstig (meestal is het in deze omgeving het mooiste weer van Hongarije). Dichtbij is de plaats Debrecen (vroeger de hoofdplaats van Hongarije en Oostenrijk (wat ook nog goed te zien is). Het poesta gebied (voor de paardenliefhebber een must) is slechts 20 kilometer verwijderd van deze schitterende kuurplaats. Absolute aanrader, veel goede hotels/restaurants, vriendelijke mensen

Gereisd alleenreizend in september 2007
Hajdúszoboszló scoort een 8,9 uit 10, op basis van 25 reviews