Sorteren

Reviews over Tikal Nationaal Park

Mooie locatie, simpel eenvoudig hotel

Jadess
    13-8-2014

Voor de luxe moet je hier niet zitten! Simpel hotel met een kastje en een bed that's it! Paar uur per dag electriciteit, gemeenschappelijke douches. Tip: geen spullen op de grond laten slingeren ivm schorpioenen en spinnen. Unieke locatie, je wordt met zonsopgang gewekt door de brulapen echt een ervaring! Verder lopen er veel wilde dieren om en rond je. Bediening niet echt vriendelijk

Fantastische plek met mooie lodges

Bart
    27-7-2012

Wat een prima lodges tussen de dieren van het regenwoud in Tikal! Tijdens de reis naar Jaguar In was ons reisgezelschap (o.b.v. recenties via internet) niet al te positief over de huisjes. Bij aankomst leek echter niet minder waar. De lodge waarin we verbleven was fris, schoon en de badkamer was mooi afgewerkt. Er hangt een fijne ventilator, die alleen een beetje geluid maakt. Het is een unieke ervaring ´s morgens door de brulapen te worden gewerkt.

Goed hotel op toplocatie

Valentijn
    13-1-2011

Het is echt een must om in het nationale park te verblijven wanneer je een bezoek aan Tikal brengt! De hotels op het park zijn erg prijzig in vergelijking met andere hotels in Guatemala, maar het Jaguar Inn-hotel heeft naar mijn mening de beste prijs/kwaliteit-verhouding. Het complex bestaat uit een aantal gebouwen in een mooie tropische tuin (vol toekans, apen, etcetera) en iedere kamer heeft een veranda met hangmat! Om zo "ecologisch" mogelijk te blijven heeft het hotel niet 24 uur per dag warm water en stroom, maar alleen een bepaald aantal uren in de avond en ochtend.

Als je in dit hotel verblijft, kun je 's morgens in alle vroegte het park in, dus nog voordat de grote stromen bezoekers komen. Echt een voordeel: je kunt de ruïnes rustig bekijken en je kunt genieten van alle wilde dieren! Als het 's middags te heet wordt om verder het park te bekijken, kun je een siësta houden op je hotelkamer om vervolgens 's avonds weer het park in te gaan!

Eén met de natuur

Rene
    4-10-2009

Prima plek om vanuit hier de ruinecomplexen te bezoeken, jungletochten te maken of van de natuur te genieten. In 300 km. rond deze lodges geen bewoning. 's avonds vliegen de vleermuizen langs je lodge. Toen ik er was, 1989, was er slecht enkele uren per dag electriciteit en water. Ik weet niet hoe dit nu is. Met de gidsen van het hotel kan je ook een nachtelijke jungletocht maken.

Voor de meest optimale Tikal ervaring is dit hotel echt is

Margo
    23-1-2008

Voor de meest optimale Tikal ervaring is dit hotel echt een aanrader! Het is wel duurder dan de andere 2 hotels die ook in het park liggen maar het is geld meer dan waard. Het hotel ligt naast de ingang naar de tempels en je kunt met je dagkaart (die overigens al de dag ervoor vanaf 15.30 geldig is) in- en uitlopen. Kamers zijn schoon en netjes en je krijgt een gaslamp bij de deur gezet als 's avonds om 23.00 de electriciteit uitgaat. Dit mis je overigens helemaal niet, want op dit soort reizen lig je op dat tijdstip toch meestal al op 1 oor. Zwembad is ook heerlijk en schoon en netjes. Dit is niet altijd het geval in Guatemala. Het enige minpuntje was een minimaal straaltje lauw water uit de douche, maar goed....Ons verblijf in de Jungle Lodge was echt een mini vakantie in een vakantie.....

Tikal Nationaal Park scoort een 9,3 uit 10, op basis van 10 reviews