Sorteren

Reviews over Narsarsuaq

Een alternatief is er niet...

RZ
    20-7-2018

Waarom zou je op vakantie naar Narsarsuaq (150 inwoners) gaan dat eigenlijk alleen uit een vliegveld bestaat? Omdat je - als je zuid-Groenland wil bereizen - geen andere keuze hebt. Vluchten uit zowel Kopenhagen als Reykjavik landen op deze voormalige Amerikaanse luchtmachtbasis. Maar als je er toch bent (of moet wachten op een doorverbinding per helikopter of taxiboot) heb je aan Hotel Narsarsuaq een prima overnachtingsadres. Het café waar ook het ontbijtbuffet is heeft veel weg van een kantine, maar in het à la carte restaurant is het eten uitstekend. De kamers zijn aan de kleine kant, maar voldoen voor een kort verblijf. Last van vlieglawaai heb je niet met op de drukste dagen hooguit vijf vluchten. Er is een fraaie wandeling te maken naar een nabijgelegen gletsjer en met de taxiboot ben je in een kwartiertje bij ruïnes uit de Vikingtijd. Bezoek ook het museum over de betekenis van het vliegveld in de Tweede Wereldoorlog.

Narsarsuaq scoort een 5 uit 10, op basis van 1 reviews