Hotel Porfyron

Laatste review

Op en top vakantie!

Mark,
25-9-2017

Wat een genieten is het bij Yannis en Rita in de schitterende Zagori.

Na een heerlijk ontbijt, elke dag er op uit getrokken. Mooi wandelingen in en om de Vikos Kloof of bij de bruggen van Kipi. Ook hebben we de stad Ioannina bezocht om te genieten van het Griekse leven.

's avond genoten we van het heerlijke Griekse eten en drinken. Allemaal puur natuur en door Yannis en Rita zelf gemaakt!

Super gastheer en gastvrouw!

Kenmerken
Huisdieren toegestaan
Restaurant
Parkeren mogelijk

23 reviews over Hotel Porfyron in het Nederlands

Op en top vakantie!

Mark,
25-9-2017

Wat een genieten is het bij Yannis en Rita in de schitterende Zagori.

Super gastheer en gastvrouw!

Geweldige hotel in uniek stukje Griekenland

Karin Verheesen,
9-7-2017

Een bezoek aan hotel Porfyron stond hoog op ons verlanglijstje. Het gebied waar het hotel ligt is bijzonder mooi, prachtige natuur, pittoreske dorpen, adembenemende kloof, de oude boogbruggen, het stenen bos....

Rita en Yiannis hebben van dit huis met een interessant verleden zo'n heerlijke verblijfplaats gemaakt. Veel details mooi ingerichte kamers een heerlijke tuin.

Ontbijten op de patio en genieten van de rust en de heerlijk zelfgemaakte producten was iedere ochtend een feestje.

Ook het avondeten is er zo heerlijk bereid met verse ingrediënten uit de streek. We hebben het nog steeds over de huisgerookte forel van Yiannis...zo heerlijk hebben wij het nergens geproefd! Het gebied waar het hotl ligt leent zich voor verschillende activiteiten, wandelen, vissen, raften, fotograferen. Samen met de heerlijke gastvrijheid is dit verblijf er 1 om nooit meer te vergeten! Heimwee!

Geweldig

Karel en Marja
28-8-2016

Wat een heerlijk plekje als je uit het drukke Parga komt.Het hotel is geweldig en iedere kamer uniek!We hebben heerlijk gedineerd met streekgerechten en ook het ontbijt was fantastisch,vooral de eigengemaakte jam van Rita.We waren hier maar 2 dagen,maar door de goede tips die we kregen,hebben we toch heel veel gezien van de mooie natuur en prachtige dorpen van Zagoria.We kunnen dit adres iedereen aanraden en hopen zeker nog eens terug te komen voor langere tijd!

We hebben een aantal aanbieders voor Porfyron voor je op een rij gezet:

Een plek om terug te komen

Eric Overweel
25-6-2016

Klein hotel met persoonlijke aandacht van de hoteliers. Het ligt in een zeer stil dorpje in de bergen. Wandelen en autotochtjes door idyllische dorpjes zijn de activiteiten.

Shoppen of stappen kan hier niet, dat zal aan de kust moeten.

De gastheer en gastvrouw geven graag toeristische tips en regionale informatie. Zij spreken Grieks, Engels en Nederlands.

De kamers zijn comfortabel en schoon; het eten verdient wat mij betreft een Ster. Alles is vers en de ingrediënten komen uit de directe omgeving. Het wordt met enthousiasme en passie bereid.

geweldige plek.

hans van kersbergen
2-6-2015

Het hotel ligt in ano pedini een centrale plek om de zagoria te ontdekken.Rita enJiannis zijn zeer gastvrij. Van Rita kregen we veel informatie en tips over de omgeving inclusief een privé bezoek aan het klooster. Het ontbijt en diner waren werkelijk fantastisch. En alles bereid met natuurlijke producten uit de omgeving. Kortom een echte aanrader.Wij verbleven slechts 2 dagen hier. Veel te kort om de prachtige omgeving te zien.Dus komen we zeker nog een keer terug

We hebben afgelopen dagen in dit hotel overnacht in de familie kamer. Een super sfeervol ingerichte kamer met veel ruimte. We zijn zeer gastvrij ontvangen en hebben genoten van de faciliteiten van het hotel, het uitgebreide ontbijt, het heerlijke avondeten en alle gezelligheid. Het was erg leuk om Rita en Jiannis eindelijk eens te ontmoeten. De streek is prachtig en het is prima om Ano Pedina als uitvalsbasis te gebruiken omdat het centraal ligt in Zagoria. Een aanrader voor iedereen die Zagoria aandoet, zowel in de winter als in de zomer. Bedankt Rita en Jiannis, we komen zeker weer. Groetjes uit Corfu!

Een plek die je volledig pakt.

Aad Kruys
29-6-2013

Hotel Porfyron in de Zagoria is de plaats waar het goed toeven is. De kamers zijn ruim met heerlijke bedden. Toilet en douche zijn op de kamer, er zijn twee kamers met een bubbelbad. Rust, ruimte en gezonde natuur maakt het verblijf zeer aangenaam. Ano Pedina is en echt bergdorpje(Zagoria dorpje) met een gezonde natuur en atmosfeer die vergelijkbaar is met Davos(Zwitserland ).Rita en haar man Yannis zijn lieve, zorgzame mensen die Porfyron een sfeer aan de gasten bieden die bijna ongeëvenaard is,vriendelijk en huiselijk. Rita, zij is een Hollandse vrouw die al meer dan 20 jaar in dit gebied woont, heeft een heleboel tips voor de gasten over wat er in de omgeving te beleven is. Autoritjes, wandeltips, niets is haar teveel om met jou, als gast, te willen delen. Haar man Yannis is een echte Griek, kan heerlijk koken en bovenal alles wat hij kookt is bijna 100% natuurlijk. Hotel Porfyron is een aanrader van de bovenste plak, een topper.

Gastvrijheid in Zagoria

Engels
19-6-2013

Hotel Porfyron is een klein hotel met allemaal verschillen ingerichte kamers. Het ligt zeer centraal in Zagoria, een prachtig natuurgebied in noord west Griekenland. Voor ons is het net zoiets als thuiskomen. Prijs/kwaliteit verhouding is prima. Ontbijt en diner is iedere keer weer een verrassing en er wordt rekening gehouden met je voorkeur. Er zijn altijd tips waar heen te gaan, incl. duidelijke aanwijzingen op de kaart.

Dit voel je van binnen!

Dineke Heersma
13-10-2012

Onze verwachtingen waren hoog gespannen en: ze kwamen uit. Prachtig gerestaureerd huis met schitterende meubels. Heerlijk eten, Rita en Yianns houden ervan mensen te verwennen. Wij zullen het van harte aanbevelen!

En komen terug......

Bendiks en Dineke

Thuiskomen in Griekenland!

S.L.T. Kuijpers
18-9-2012

Ons voornemen om weer eens terug te komen naar Porfyron, is dit jaar uitgekomen. Eindelijk, want het was te lang geleden. Ervaar de gastvrijheid van Rita en Yannis! Een hotel als uw favoriete oude trui: confortabel, warm. Hartelijk en met respect voor mens en natuur. Kan geen 5 * tegenop! Ook nu weer het voornemen om terug te komen naar ons thuis in Griekenland! Uiteraard is het ontbijt en diner nog steeds vers, eigenbereid, en van topkwaliteit. Geen wonder dat de makers van "herrie in het Hotel" hier een heerlijke vakantie hadden! De eigengemaakte jams, likeuren en thee zijn te koop, zo kan men een stukje Porfyron mee naar huis nemen. Wij hebben genoten, ik gun u dit ook!

We hebben een aantal aanbieders voor Porfyron voor je op een rij gezet:

Overweeg je om een verblijf te boeken in Hotel Porfyron in Zagoria (Epiros), maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Hotel Porfyron zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.