Géén boekingskosten

• 8Ruimte

Appartement info

11 Reviews over Kalifteri

• 9Jan en Adry26-06-2007

Net terug van twee weken Kalifteri. Ik kan de beoordelingen van de laatste gasten alleen maar bevestigen: geweldig uitzicht over de binnenzee, smaakvol ingerichte studio, ruim balkon met zonnescherm en goed werkende, gratis airco. Die hadden we de 2e week zeker nodig met temperaturen van ruim 40 gr!! Fijn strandje pal onder Kalifteri met helder zeewater en langzaam aflopende bodem. Wel zelf schaduw (parasol) meebrengen of verderop een ligbed met parasol huren. Prachtige baaitjes aan de oostzijde van Pilion waar de badgasten in deze tijd van het jaar, juni, nog op de vingers van 2 handen te tellen zijn. Aanrader: de avontuurlijke treinreis met het diesel-(v/h stoom)treintje van Ana Lehonia naar Milies v.v. Als wandelen te vermoeiend is vanwege de hitte (zoals afgelopen week) is het verkennen van Pilion met een scootertje nog goed te doen!

• 9Carla en Gertjan Marks19-02-2007

App. Kalifteri is kleinschalig, goed verzorgd, ruim, schoon en voldoende ingericht. Ligt gunstig net buiten centrum, daardoor lekker rustig. Vlakbij het strand. Verbleven in september 2006 drie weken in 2-kmr app op bovenste verdieping (superuitzicht op zee, af en toe dolfijnen zien zwemmen). Naar het dorpspleintje van Afissos is net een leuke wandeling van 10 minuten. Alle taverna's zijn prima, nog niet overtoeristisch, probeer ze gewoon allemaal uit. Behalve de bakker zijn er twee kleine supermarktjes en enkele souvenirwinkeltjes. Pilion kun je prima op de scooter verkennen (50 cc scooter zelfs voldoende in de bergen, gehuurd bij Bob en Ellen van Pelionrent; prima voor elkaar). Wij hebben geen officiële excursies gedaan, maar alles op de scooter. Pilion beviel zelfs zo fantastisch, dat we dit jaar alweer teruggaan, alleen nu in het voorjaar.

• 8Carol Richel05-01-2007

Prima studio met prachtig zeezicht en lekker rustig! Schattige zwerfhond dat nestje had even achter het appartement (op eerder commentaar van iemand anders: 'zwerfhond Sjors'). Studio werd prima schoongemaakt en eigenares spreekt Engels. Als je de strandjes wilt bereiken die voor het appartement liggen moet je echter niet slecht ter been zijn. Afissos is een prima uitvalsbasis om de rest van Pilion te verkennen.

• 8D&A27-09-2006

Werkelijk een fantasche locatie met een ongelooflijk mooi uitzicht over zee. Volgens ons nminder geschikt voor gezinnen met kinderen. Groot nadeel gaat de muziek op het stand worden. De rustzoekers moeten het elders zoeken.Echt heel erg jammer! Verder is het schiereiland een brok ongerepte natuur. De resaurants goed en (nog) niet te duur. De bevolking trots en blij met de toeristen. Kortom een aanrader voor natuurverkenners en wandelaars. Strand.........zoek het elders is ons advies

• 8Dick27-09-2006

Keurig, schoon en ruim appartement. Werkelijk een fantastisch uitzicht over zee. Echter de herrie door de muziek op het stand maakt het niet aantrekkelijker, echt jammer dat op deze wijze een prachtig stuk natuur geweld aan wordt gedaan. Eten: Diverse zeer goede restaurants. Bevolking: erg aardig en vinden de toeristen prettig in hun omgeving. Kortom een vakantieplek met parachtige uitgaansmogelijkheden, Echter lijkt ons dit niet voor gezinnen met kinderen. Pilion is een brok natuur om stil van te worden

• 9Ton / Joke / Elly en Rene24-09-2006

Appartement is niets op aan te merken. Zelf zaten wij ( 3 weken in augustus 2006) in een tweekamerappartement op de bovenste verdieping. Prachtig uitzicht en heerlijk ruim. Weinig nederlandse toeristen. Een plek waar je niet het restaurant in wordt getrokken en nog echt diverse kleine hapjes op tafel kunt laten zetten. Een echte aanrader.

• 9Ingrid en Joop11-08-2006

Kalifteri is zeker voor Griekse begrippen een prachtig appartementencomplex. Een balkon met een confortabel zitje en een zonnescherm en niet te vergeten een prachtig uitzicht over de zee. De appartementen zijn smaakvol ingericht, de bedden zijn goed en de airconditioning is bij de prijs inbegrepen! De bevolking is uiterst vriendelijk. De stranden zijn mooi. De (binnen)zee is doorgaans rustig. Wij hebben veel gebruik gemaakt van het Kalifteri strand. Minpuntje is de vaak harde muziek.

• 9marianne08-10-2005

Geweldig appartement in een prachtige omgeving,auto huren is echt een aanrader. Helemaal geen last gehad van Lucy een lieve hond met 4 schattige pups. Eigenaaresse Ranja een leuke vrouw die goed engels spreekt en niet opvallend aanwezig is.Appertement keurig verzorgd mooie keuken en douche absolute aanrader uitzicht appartment grandioos

• 9Cees en Aly Gremmen26-09-2005

Geweldige accomodatie met heel mooi uitzicht en vlak aan zee. Zeer goed ingerichte app.met gratis airco en prima douche en overig sanitair. Minpuntje tijdens ons verblijf: de hond Lucy had een nest van 5 jongen waardoor er sprake was van flinke overlast.

• 9Hans en Tineke21-07-2005

Kalifteri is een mooi appartementencomplex,bestaande uit 5 studio's en 2-2kamerappartementen,waarvan er één aan de achterkant van het gebouw ligt en uitzicht geeft op de olijfbomen. Wij hadden een 2-kamerappartement aan de voorkant met een groot balkon vanwaar een prachtig uitzicht over de Pagasitische Golf! De kamers zijn gezellig ingericht, zonnige kleuren.Mooie badkamer met een douchecabine! Alles was netjes en schoon. Aan de overkant van de weg loop je naar beneden, naar een rustig strand. Afissos ( ongeveer 7 min.lopen ) is een leuk vissersplaatsje,heeft een gezellig pleintje en goede restaurantjes. Er zijn heel wat leuke dorpjes in de omgeving. Je kan hele mooie wandelingen maken, vooral in het Piliogebergte is het prachtig! Wij hebben daar 3 wandelingen met een gids gemaakt, echt de moeite waard, als je van wandelen houdt!

Appartement Kalifteri info

• CafeNiet beschikbaar