Hotel Medusa

8.4Fantastisch

Griekenland, Vaste land en Evia, Kryopigi (Kassandra-Chalkidiki)

Op vakantie geweest naar Medusa?

8.4Fantastisch

15 reviews over Hotel Medusa

• 8Susanne28-07-2020

Heerlijke plek om even tot rust te komen!!

Het kleinschalige hotel Medusa wordt gerund door Daphne en haar familie. Het hotel heeft, net als zoveel andere Griekse vakantiebestemmingen, veel last van het Corona virus. Toeristen blijven uit. Het is hier geen enkel probleem om anderhalve meter afstand te houden. Daphne is een uitstekende gastvrouw. We zijn hier 6 dagen geweest en hebben genoten van zon, zee, strand (we werden gebracht en gehaald door personeel, maar lopend is het ook te doen) en zwembad. Daarnaast zijn er voldoende restaurantjes op loopafstand te vinden. De prijs/kwaliteit verhouding is goed. Wij zujn heerlijk uitgerust na deze korte vakantie!

Gereisd met partner in juli 2020

• 2019
      9Bernd-Henk Voskamp03-08-2019

Heerlijk vakantiehotel!

Heerlijk hotel met goede ligging! Je loopt zo naar de hoofdstraat met talrijke winkeltjes en restaurants. Zeer gastvrij hotel dat wordt gerund door een familie. Mooi schoon zwembad met voldoende ligbedden. In de poolbar kun je vanaf 10 uur 'ochtends tot 2 uur' s nachts drankjes en eten halen. Naar het strand kun je met een bus die een paar keer per dag rijdt. Het plaatsje Kriopighi ligt mooi centraal voor nog geen 10 euro met de taxi ben je in de drukkere grotere plaatsen Kallithea en Chaniotis.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2019

• 8Rien06-07-2019

Service gerichte gastvrouw, met hartvoor de klant

Dit schiereiland biedt veel mooie stranden, en dat zie aan de toeristen. Veel Engelsen komen hier graag, maar ook flink wat Oost-Europeanen. Het plaatsje Kriopighi schijnt slechts driehonderd inwoners te hebben, en de meeste verdienen de kost in het toerisme. In de hoofdstraat vind je veel horeca, maar kijk ook eens achter die straat, waar je een paar leuke restaurantjes vind. In hotel Medusa maakt eigenaresse Daphne het graag naar je zin. De ligging in een zijstraat is prima, omdat het daardoor een stuk rustiger is. Het zwembad ziet er netjes uit en wordt goed (schoon) onderhouden. De kamer zien er sober en netjes uit, en voorzien van airco (wel ter plaatse betalen). Het ontbijt is in buffetvorm en op zich is dat prima, maar dat kan wel iets beter. De voorgebakken ommeletjes liggen in een au-bain-marie en worden wel wat erg gaar. Wil je naar het strand, dat kun je in ca. 10 minuten lopen of met een strandbusje.

Gereisd met partner in juni 2019

Geboekt bij vakantiediscounter

• 9Kallenbach steenkamp27-06-2019

Wij hebben het heerlijk gehad

Een heerlijk hotel super gastvrij . Een grote gekoelde fles water bij het zwembad 1 euro maar. Je loopt naar beneden naar het strand. Maar veel stenen en zee egels . Dus waterschoenen mee. Om heb er echt om de hoek veel supermarkten en toeristen winkeltjes en restaurants. Voor echt te winkelen zijn wij naar dorpje verder gegaan 5 km . Was ook prima te doen. En daar heel erg mooi strand. Ik vind het zeker een aanrader voor een korte vakantie. Mensen van het hotel super gastvrij !

Gereisd met oudere kinderen in juni 2019

• Oude reviews

8v. E.03-12-2017

Fantastische zonvakantie!

In augustus 2017 ben ik hier met mijn vriend heen geweest. Hotel Medusa wordt gerund door 2 hele aardige, gastvrije vrouwen. Kamers waren netjes en werden elke dag schoon gemaakt. Op loopafstand (berg af) van het strand. Voor 1€ kon je het treintje nemen, waarmee je naar boven of beneden kunt. Gezellig klein dorpje, Kriopigi, met veel bedrijvigheid en leuke eet-locaties.

Aanrader is ook een auto huren en naar het schildpaddenmeer gaan. Wij zijn ook naar het eind van het eiland gereden, waar je een fantastisch uitzicht hebt en je in een soort niemandsland waart. Complete stilte... Heel mooi!

Gereisd met partner in augustus 2017

• 8familie van Berlo04-09-2017

Zeer gastvrij familie hotel

Goede prijs kwaliteit verhouding. Fijn dat er elk uur de mogelijkheid is dat je met een busje/treintje naar een prachtig strand kunt. Barretje bij zwembad waar je lekker kunt zitten. Een minpuntje is dat wijn en het bier niet lekker waren. Koelkast op de kamer dus dit was snel opgelost. Een fijne week gehad.

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2017

• 10cynthia schop19-08-2017

super fantastische vakantie gehad!

fijn en gemoedelijk hotel met super lieve eigenaren Daphne en achilleas. niks is te gek en ze doen hun uiterste best om het iedereen naar de zin te maken. ik heb nooit eerder zulke lieve hoteleigenaren ontmoet.

het is en basic hotel, goede bedden, een keukentje met twee kookpitten een waterkoker, pannen, wat keukengerei,borden,bekers en bestek. prima douche en elke dag werd de kamer /douche/toilet schoongemaakt, kreeg je nieuwe handdoeken en eens per 4 dagen ongeveer een lekker schoon bed. wij zaten beneden en ons terrasje zat aan de zwembadkant wat erg fijn was omdat we zo de kinderen in de gaten konden houden. Daphne plaats zoveel mogelijk de gezinnen met kinderen beneden.

Sommige mensen zie ik klagen in reviews over dat er geen douche gordijn is en dat het ontbijt elke dag het zelfde is..maar even serieus...je kunt natuurlijk ook over alles zeiken. eet jij s'morgens elke ochtend iets anders dan? het ontbijt was prima! worst/kaas/zoet beleg/pasta/jam/ bruin en wit brood/ fruit/ gekookt ei/gebakken ei/ worstjes/ cake/koekjes/corn flakes/yoghurt.. lijkt me echt voldoende toch! en wat betreft de douche..dan word de vloer misschien wat nat als je gedoucht hebt... droogt zo weer op toch.

elke week organiseren ze een bbq van het hotel, wat erg lekker was! en gezellig! zeker een aanrader.

naar het strand is een steile weg naar beneden van 800 meter, het eerste strand links is vaak druk maar loop een stuk verder en daar heb je alle rust. 6 euro voor twee strandbedjes met twee parasols. en bij de rots kun je mooi snorkelen. zelfs octopus gezien en de kinderen hebben die zelfs nog vast gehad! wel veel zee egels bij de rotsen dus neem waterschoenen mee! er gaat ook een treintje of busje elk uur van en naar het hotel. voor 1,- pp en kinderen gratis kun je mee. (geloof me dat is het geld meer dan waard want omhoog is echt een hele klim die met kinderen niet makkelijk te doen is)

het dorpje zelf is niet groot het is een lange weg met aan beide zijde winkels en restaurants, verder de ''oude'' stad is er ook nog een restaurantje waar je goed kan eten. bij Akropolis is het eten super, de familie werkt daar hard en is er elke vrijdag avond een griekse avond met live muziek, dansen, de kinderen mogen met borden gooien,eigenaar Sakis maakt er een dolle boel van. dus zin in een echte griekse avond ga dan daar heen!!

bistro is ook erg lekker eten en uitzicht over zee, grote porties , ook iets luxer dan andere restaurants. heerlijk gegeten met twee volwassenen en twee kinderen voor 70 euro.

wij hebben een auto gehuurd voor een week, het is prima te rijden daar. we zijn naar waterland geweest, naar de petralona cave, en naar het andere schiereiland Sithonia waar je hele mooie strandjes kunt vinden.. echt heel mooi.

het dorpje Afythos op 12 min rijden is ook een super schattig dorpje met hele goede restaurants!! Daphne heeft een vriend die daar een vis resaturant heeft, vraag haar het kaartje en rijd er heen.. verse vis, je mag je vis uitzoeken en in de keuken kijken en het eten was zalig! echt de moeite waard om daar heen te rijden. (wel je auto bovenaan parkeren, want als je naar benden rijd is het lastig weg komen s'avonds omdat het smalle straatjes zijn en twee richtings verkeer wat het dan nogal eens lastig maakt allemaal steil omhoog/omlaag.)

wij hebben echt een waanzinnige vakantie gehad!

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2017

• 8Henk Boon25-07-2017

Voor de tweede keer weer fantastisch

Hotel Medusa is een erg leuk hotel met geweldige mensen die de hele dag voor je klaar staan als je wat wilt weten. De weg naar het strand gaat via een leuke wandeling bergafwaarts (niet te stijl hoor) en je kan met een treintje terug erg leuk Nu een klein min puntje: als je van het hotel naar de restaurants wil moet je een klein klim nemen. Maar verder enorm genoten van Hotel Medusa

Gereisd met partner in juli 2017

• 4Herman Kroeze06-07-2017

nooit meer

Hotel is gedateerd en voldoet niet aan westerse normen...spartaanse bedden en een douche die bij gebruik gelijk de vloer en het toilet een spoelbeurt geeft...1x in de week nieuwe handdoeken ....en het bed (2 lakens) ook maar eens in de week en dat bij een temperatuur van over de 30 graden... Het ontbijt is karig en kent geen enkele variatie...groen gekookte eieren en boterhamworst met kaas dat er ongekoeld vanaf 8 uur ligt. Als je een kamer hebt aan de straatkant dan is er geen rust ...vanaf 5 uur tot in de nacht herrie.....over het strand iets verderop ...doe ik het zwijgen toe maar een paar containers vuil zijn zo bij elkaar.

Gereisd met partner in juni 2017

• 7Fam . De Boer en Posthuma.15-06-2017

Valt een beetje tegen

Hotel Medusa is op zich best een leuk hotel, alleen op de verkeerde plek.Naar het strand lopen is te doen , maar er is niks te doen daar, en terug lopen is een crime vanwege de helling.Hotelkamers beetje gedateerd en slecht schoongemaakt, veel stof onder het bed.diverse losse stopcontacten.Personeel wel erg behulpzaam.Wel veel leuke eettentjes in het dorp voor schappelijke prijzen. Taverne Nico vonden wij de beste. Tip, huur een auto en rijd naar de andere kant van het schiereiland , mooiere stranden waar je met de auto vlakbij kan komen en hele mooie strandtenten met gratis bedjes bij een consumptie. Verder zijn er op het eiland niet veel bezienswaardigheden.

Gereisd met vrienden in mei 2017

Hotel Medusa info