Géén boekingskosten

• 8.6Ruimte

Appartement info

11 Reviews over Damouchari

• 8Leo11-07-2011

Zee, bergen en bos. Goede plek

Het gedeelte van huize Palia Damouchari dat via Ross wordt verhuurd bestaat uit 4 appartementen. Ruime appartementen met een goede douchecabine. Wij hadden een app. op de benedeverdieping welke vrij gehorig zijn, mede omdat er houten vloeren in liggen. Dit hangt natuurlijk af van de (boven)buren, waarover wij gelukkig geen klagen hadden. Keukeninrichting minimaal. De omgeving is geweldig mooi. Zee, bergen en bossen. Mooi wandelgebied. Twee winkeltjes waar elke ochtend vers brood kan worden gekocht. Drie tavernes. Advies: Neem een auto met een wat zwaardere motor. Het is een bergachtig gebied met enorm veel haarspeldbochten.

• 9Toos Moors10-09-2010

Een geweldige Plek!!!

Het word PRIMA onderhouden is groot genoeg en heel schoon!!!

• 9peter de decker18-08-2010

rustig, maar die hondjes...

Huize Palia Damouchari is prachtig gelegen op de helling boven de baai. Er zijn vier appartementen. A4, waar wij verbleven, heeft het voordeel van een balkon aan oostkant en een terras aan westkant, waar je 's morgens, onder een olijfboom, lekker in de schaduw kan ontbijten. Mooi uitzicht + zonsopgang vanop het balkon. Zoals meestal in deze woningen een sumier uitgeruste keuken, maar voldoende om één en ander klaar te maken. Prima bed. TV enkel Grieks, dus een wereldontvanger is nodig wil je wat op de hoogte blijven van het nieuws (geen Nederlandse kranten te verkrijgen). Airco is naar mijn mening vrij prijzig (€5/dag). Je kan natuurlijk ook met open ramen en deur slapen, maar dan moet je een zeer vaste slaper zijn, of over goede oordoppen beschikken, om niet gewekt te worden door het nachtelijk geblaf en gejank van de lokale straathonden. Uitermate storend in deze zo rustige omgeving. 'Victoria's' is een prima taverne (+ mini-market) met verzorgde snacks en vriendelijke bediening.

• 9Hans, Ingrid en Max07-08-2009

Een bijzonder plekje

Super mooi gelegen met een schitterend uitzicht. Sinds kort hebben ze ook airco, dit was dan ook wel nodig. Bij aankomst was het allemaal erg schoon. Er zijn verschillende eettentjes, de prijzen verschillen niet zoveel wel de service. Wij vonden het Plaka strand het fijnste in de buurt, dit is ongeveer 10 minuutjes met de auto. Al met al hebben we een hele fijne vakentie gehad. pilion is mooi en afwisselend, zeker de oostkust. Het enige nadeel wat wij hebben ondervonden waren de muggen. Deze prikken (voora''s avonds) door de kleding heen.

• 9Ria en Piet18-11-2008

Prachtige ligging, maar zeer achteraf

Appartement is prachtig gelegen met het mooiste uitzicht wat je je voor kan stellen! 's Morgens kan je zo de zon op zien komen vanuit de zee vanaf je studio, heel mooi.

Op korte loopafstand gelegen van het strand (kiezel) en een paar minimarkten. Ook enkele restaurants zijn in het piepkleine dorpje gelegen.

Auto is een dikke MUST. Als je het dorp uit wil, rijd je minimaal 10 minuten, berg op en af naar wat grotere dorpen in de buurt. Naar de hoofdstad Volos rijd je een uur tot anderhalf uur. Zeer bergachtig gebied, maar werkelijk prachtig. Dat de studio zo afgelegen ligt is voor de een een voordeel, voor de andere een nadeel. Je kan je er 'opgesloten' gaan voelen na een paar dagen, je kan het ook als een verademing ervaren, iig kun je er goed ontstressen. Oja, neem wel een extra verzekering voor de onderkant en banden van de auto! De bergweg naar het dorpje toe is zeer slecht en de auto heeft daardoor nogal wat te lijden.

Al met al hebben we een hele mooie tijd gehad

• 9Rene / Jeanette01-06-2008

Appartement: Huize Damoucharie is prachtig,ze zijn erg romantisch aangekleed en worden goed onderhouden.Ze liggen wat hoger in het dorp,we hadden mooi uitzicht op zee. Goed gegeten hadden we bij de taverne van George. De kaart is vrij beperkt, maar wel goed. En betaalbaar. Aan de haven vonden we het eten niet zo geweldig! Onze ervaring is dat als je een dagje onderweg bent dan ook op dat moment een hapje ergens eet. Vooral bij de strandjes liggen vaak kleine tavernes. Ze zien er niet uit maar het gaat om het eten (en dat is uitstekend). Niet erop uit dan is George goed genoeg. Zo houd je genoeg afwisseling.

• 8Anneke de Baaij08-11-2007

Het is hier (en op de rest van Pilion) schitterend. Een auto is wel aan te raden!!!! Erg rustig. Eind september is er echt nog maar een taverna open, maar daar kan je prima eten!!

Anneke

• 9G.A.Ferber27-09-2006

Prachtige appartementen met een schitterend uitzicht over de zee.Hier kom je helemaal tot rust. Mooie omgeving en heerlijke stranden.Piep klein dorpje met zeer vriendelijke mensen en lekkere tavernes. Wij hebben ons prima vermaakt.Weer een prima accomodatie van Touroperator. Periode 21-08/04-09-2006

• 9Peter Jansen20-07-2006

Vanuit Volos kun je om het Piliongebergte heen rijden om in Damouchari te komen. Via de bergen (1200 meter hoog) kan dat ook, je valt dan bijna letterlijk in het kleine vriendelijke dorpje. De appartementen van Ross-Hollidays zijn luuks en hebben een mooi zicht op zee. Heerlijke bedden! We hebben bijzonder goed gegeten bij de eigenaren van dit appartement. Ze hebben een taverne op het strand en Katarina (zo heet ze, dacht ik) kent geen woord Engels maar ze kan erg goed koken. Een echte aanrader. Na een week in Damouchari wil je wel weer eens wat anders... Niet doen! Je krijgt zeker last van heimwee. Je moet dan wel van rust houden! Even ten noorden ligt het prachtige strand van Papa Nero. Deze kant van het schiereiland is enorm groen met hier en daar beekjes met watervalletjes. Ga daar eens lekker zitten, misschien hoor je wel de nachtegaal zingen.

• 8meiland11-07-2006

inbovenbeschreven commentaar kan ik me goed vinden,voor de een een 10 voor de ander een 2 .ja de weg is steil maar ook heel mooi ja het is er stil en klein maar voor wie dat juist zoekt is het er heel erg ideaal .inderdaad is het aan te raden er een vervoer middel bij te nemen met kinderen is het er wel wat beperkt.

Appartement Damouchari info

• Adresgegevens