Hotel Cypria

Griekenland, Vaste land en Evia, Athene

8.4Fantastisch

17 reviews over Hotel Cypria

• 9jp22-10-2011

Athens Cypria is een fijn hotel midden in Athene. Ondanks de rellen bij de 48 uurs-staking hebben zij hun best gedaan ons een veilig onderdak te bieden. Alles is op loopafstand, ook de metro. Een kaartje van € 4,00 is 24 uur geldig. Wij komen zeker nog een keer terug. De prijs/kwaliteit verhouding is goed.

Gereisd met partner in oktober 2011

• 8Mariska27-10-2010

super centraal gelegen hotel

Dit hotel ligt midden in het bruisende centrum van Athene. Prima ontbijt, keurige kamers, die dagelijks schoonbgemaakt worden,ook al slaap je uit en verlaat pas na 12-en de kamer! Personeel is correct en vriendelijk. Prettig dat er internet is zonder betaling en er een gratis kluis op de kamer is. In de steeg waar het hotel is zijn een aantal leuke bars voor een cocktail , een kop koffie of een lekker grieks gebakje! Als we weer naar Athene gaan , zeker weer naar Cypria!

Gereisd met oudere kinderen in oktober 2010

• 9Miep21-10-2009

Heel goed en betaalbaar hotel op goede lokatie!

De eerste week van oktober 2009 een weekje naar Athene geweest, verbleven in hotel Cypria. Naar mijn idee een echte aanrader. Ik vond het een erg goed hotel. Baliemedewerkers zeggen niet veel, maar helpen wel als je er om vraagt. Gratis wifi en kluis op je kamer. Kluis is een keer 'kapot' gegaan, binnen 10 minuten stond er een monteur voor de deur die hem ook weer gemaakt heeft. Ontbijt was eenvoudig en elke ochtend het zelfde, maar smaakte goed. De kamer, badkamer en balkon is niet erg groot. Maar is en wordt netjes verzorgd. De ingang van het hotel is in ene gezellig straatje met wat terrasjes. Deze mond uit op een grote winkelstraat, waarvandaan je zo op het Syntagmaplein bent. Als ik nog een keer naar Athene ga, boek ik beslist bij dit hotel.

Gereisd met partner in oktober 2009

• 8Ellen24-06-2009

Aanrader

Wij waren in hotel Cypria van 13 t/m 17 juni 2009. Prima stadshotel. Perfecte ligging t.o.v. openbaar vervoer, bezienswaardigheden, winkels, toeristische straatjes enz. Doordat het hotel aan een zijstraatje ligt heb je geen last van de drukte. Wij hadden kamer aan achterzijde, echt stadsuitzicht op gebouwen en airco's, maar heel rustig 's avonds en zon op het balkon. Ontbijt was niet luxe maar prima in orde. Personeel vriendelijk en behulpzaam. Kamers keurig, badkamer klein maar keurig netjes. Wij hebben echt genoten en zouden een evt. volgende keer niet verder zoeken en zonder twijfel weer dit hotel boeken. Een aanrader voor een citytrip!

Gereisd met partner in juni 2009

• 9cookiesdoos13-05-2009

goed hotel met ideale ligging

De ligging is de grootste troef van dit hotel, tussen Syntagma en Monastiraki. Ook het feit dat er geen grote verkeersaders vlakbij zijn, maakt het relatief rustig in deze cosmopolitische stad. De kamers zijn oké, met alles wat je nodig hebt. Het ontbijt is ook goed; je vindt alles wat je nodig hebt (maar geen waw-gevoel; het is niet enorm uitgebreid). Op drukke dagen zit de eetzaal vrij snel vol, maar geen probleem. Na mijn derde bezoek aan Athene vond ik dit hotel in alle opzichten het beste, en ik zou het opnieuw kiezen bij een volgende gelegenheid. Een aanrader dus.

Gereisd met partner in mei 2009

• 7Tim 19-04-2009

Idiaal citytriphotel

Het idiale hotel voor de citytripper synthagma plein supper dichtbij (metro, bus)evenals alle monumenten en plaka op wandelafstand.

Prijs kwaliteit was in orde, verwacht geen grote luxe, kamers waren wel proper.

Gereisd met partner in april 2009

• 9Johan Demol19-08-2008

Topligging en rust

Hotel vlakbij Syntagma (250 meter) en toch rust door ligging in verkeersvrij straatje van Ermou, de grote winkelstraat van Athene. Plaka, Akropolis, Lycabettos, musea binnen wandelafstand. Uitgebreid warm en koud ontbijt. Uitzicht op Akropolis als je een kamer op de zesde verdieping vraagt. Degelijke kamer, badkamer beetje krap maar alles proper onderhouden. Met de metro kan je rechtstreeks van de luchthaven naar Syntagma, zeer gemakkelijk. Sterke aanrader!

Gereisd met partner in augustus 2008

• 8Stephan04-01-2008

Zeer gunstig gelegen, bezienswaardigheden op wandelafstand ook metro en bus vlakbij. Prima ontbijt. Vriendelijk personeel. Jammer, kamer pas laat op de dag gekuist. Misschien door de zeer drukke periode (tussen kerst en nieuwjaar).

Gereisd met familie in januari 2008

• 8marnix04-01-2008

Goed rustig gelegen hotel en toch vlakbij centrum, dichtbij bushalte(bus X95 €3,20) om naar het vliegveld te rijden, alle bezienswaardigheden op wandelafstand. Uitgebreid ontbijt zowel koud als warm buffet. Wel kleine badkamer maar netjes. Vriendelijk personeel die goed Engels Spreekt.

Gereisd met familie in januari 2008

• 8kris01-11-2007

We zijn al 2 keer in het hotel geweest.Ik vind de ligging perfect,héél centraal en toch rustig(autovrije straat!)Wel moet ik erbij zeggen dat je best een kamer aan de achterzijde vraagt,deze zijn lichter en aan de voorzijde zitten de overburen wel héél dichtbij!

Gereisd met partner in november 2007

Hotel Cypria info