Hotel Amaryllis

23 reviews over Hotel Amaryllis in het Nederlands

Nooit meer......

jeanne
19-2-2012

Bezochten dit hotel in aug. 2010 . Nooit meer....Vieze, kleine kamers , de badkamer was al niet beter.Waar ze de foto's voor hun website gehaald hebben , weet ik niet ;...maar wij hadden alleszins niet de kamer die we op de foto gezien hadden.Buurt was onveilig, prostitutie, drughandel.

Prima plek om de stad te verkennen.

Peter
20-5-2010

verwacht er niet te veel van maar om de stad te verkennen, en daar kom je voor, is het een prima locatie.

Helaas is de wijk waar het hotel staat niet echt inspirerend en lijkt niet op het beeld van wat je van Athene hebt maar in de buurt zitten wel de trekpleisters zoals de Plaka, Akropolis enz.

Het hotel ziet er van binnen beter uit dan van buiten. Het ontbijt is prima maar ook hier, wees niet te veeleisend.

Niet voor herhaling vatbaar

Fay
3-2-2010

Het hotel op zich is niet slecht in verhouding tot de lage prijs (hard matras in een klein bed en zittend douchen, maar het is tenminste schoon), maar het ontbijt is echt onvoldoende. Onbestemde vleeswaar (mijn reisgenoot dacht ham, ik worst, dat zegt al genoeg), horeca-kaas, pakjes jam en boter, een soort limonade, koffie die naar nagellakremover ruikt en smaakt, geen verse melk en oud brood. Toen ik vroeg of er misschien eieren waren werd me een kort en bondig NO toegebromd.

De buurt is een flinke waarschuwing waard, ik ben opgegroeid op de Wallen in Amsterdam en die zijn fris hierbij vergeleken. Tippelaarsters en junkies bevolken de wijk. 's Nachts pistoolschoten en toen we op klaarlichte dag per ongeluk een iets stillere straat inliepen werd een auto gekraakt terwijl we erlangs liepen. Overigens is heel Athene vergeven van de zwervers, en is er geen dag voorbij gegaan dat we geen bloed hebben gezien. Het is misschien niet perse gevaarlijk, maar vrolijk word je er niet van...

We hebben een aantal aanbieders voor Amaryllis voor je op een rij gezet:

Schoon, spartaans en slechtste buurt van Athene

Joris Ruijter
3-2-2010

Goed, het is geen duur hotel. Maar de buurt is echt slecht. Druggies, tippelaars, zwervers. Politiebureau in de straat, maar 's nachts evengoed wakker door gegil van junkies, pistoolschoten, etc. De straat maakt onderdeel uit van de russische buurt, met alles wat daar bij hoor, qua criminalitet. Als je stevig doorstapt en niet in gaat op gefluister van lui op straat, is er overdag niet veel aan de hand. 's Avonds laat zou ik daar niet graag rondlopen, hebben we dus ook niet gedaan. Volgens Atheners (en we hebben het gevraagd) is Omonia (het plein vlakbij het hotel) het centrum van de slechtste wijk van Athene. Het is een soort kruising tussen de Wallen en de Bijlmer in Amsterdam. Het hotel zelf is spartaans. Bedden zijn erg hard. Douchen in een zitbad, geen mogelijkheid om douche op te hangen, Geen douchegordijn. Kamers zijn spaarzaam ingericht. Eerlijk mening? Zoek je een hotel in Athene, kies er een in een andere wijk. Kost misschien wat meer, maar spaart veel ergernis.

Prima hotel voor paar dagen

Joan
5-5-2009

Dit hotel verdient de slechte recensie die het krijgt niet. Het ligt op korte afstand van de metro in een niet-toeristische buurt. Op de straat staan groepen donkere mannen tussen de 20 en 40 jaar en dat kan voor sommigen misschien bedreigend lijken. Wij waren met 4 personen en hadden zeker geen last; ook 's avonds niet. Het hotel is netjes, bedden slapen prima en het is vooral schoon. Kamer is wat klein en ontbijt is niet uitgebreid, maar wel vers brood met kaas, ham en jam. Personeel is vriendelijk en behulpzaam. Het onderhoud mag wel wat beter, maar waar niet in Griekenland? Zeker een goede prijs-kwaliteitverhouding.

Eenvoudig hotel

Marloes
16-2-2009

We zijn net terug van een verblijf in dit hotel. Zeer eenvoudig hotel met zeer kleine bedden (2 persoonsbed = 120 x 180 cm ongeveer) waar de vering doorheen kwam. De badkamer liet bij ons helaas ook te wensen over maar ondanks dit hebben we goed geslapen. Het personeel is bijzonder vriendelijk en het hotel ligt dicht bij het centrum. Heel goed te lopen. De Akropolis ligt op 10 minuten lopen van het hotel en onderweg is er van alles te zien. Als je niet de metro neemt loop je vanzelf langs de beroemde markthallen en winkelstraten. Ondanks de eenvoud toch aan te raden vanwege de lage prijs.

aanrader

piet berkhof
23-1-2009

vriendelijke mensen heel behulpzaam hebben ons gewezen op een leuke klein restaurantje in de buurt.

Keurig net hotel met alle voorzieningen!

super accomodatie voor een stedentrip

Carola Groen
23-1-2009

Ik heb veel hotels gezien in mijn leven..doe veel stedentrips maar dit was zeker één van de betere!

Ik heb geen prostituees gezien en had zeker geen onveilig gevoel!

Het hotel ligt op loopafstand van alle bezienswaardigheden.

Kamers zijn ietwat klein maar schoon en mooi!

Al met al een echte aanrader

2008

Mooie vakantie, slecht hotel

Ben Clement
17-8-2008

Wij zaten in het Amaryllis hotel, en we gingen er vol vertrouwen heen. Het viel echter vies tegen. De eerste avond dat wij sliepen in het hotel vielen er pistoolschoten in de steeg achter ons, het vuilnis lag op het pleintje onder ons balkon en de airco stonk. De buurt was onvriendelijk en zelfs zo dat wij ons niet veilig voelden daar. Van enkele andere nederlanders hoorden wij ook dat zij zeer ontevreden waren en zich niet veilig voelden in het centrum van Athene.

Desalniettemin hebben wij een fijne vakantie beleefd door bijna niet in het hotel te zitten, maar vooral dingen te doen in athene. De mensen zijn daar zeer vriendelijk, en het acropolis is zeker het bekijken waard!

En, eerlijk is eerlijk: het personeel van het Amaryllis is zeer beleefd en ze willen je erg graag van dienst zijn.

schoon maar klein

Vergeer
21-6-2008

Alles was schoon, maar erg klein. Vooral de badkamer. Douche gedeelte was zeer krap. Vriendelijke mensen aan receptie. Ontbijt wel erg karig.

We hebben een aantal aanbieders voor Amaryllis voor je op een rij gezet:

Overweeg je om een verblijf te boeken in Hotel Amaryllis in Athene, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Hotel Amaryllis zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.