Hotel Amaryllis

5.8Voldoende

Griekenland, Vaste land en Evia, Athene

Op vakantie geweest naar Amaryllis?

5.8Voldoende

23 reviews over Hotel Amaryllis

• 8Peter20-05-2010

Prima plek om de stad te verkennen.

verwacht er niet te veel van maar om de stad te verkennen, en daar kom je voor, is het een prima locatie. Helaas is de wijk waar het hotel staat niet echt inspirerend en lijkt niet op het beeld van wat je van Athene hebt maar in de buurt zitten wel de trekpleisters zoals de Plaka, Akropolis enz. Het hotel ziet er van binnen beter uit dan van buiten. Het ontbijt is prima maar ook hier, wees niet te veeleisend.

Alleen gereisd in januari 2002

• 5Fay03-02-2010

Niet voor herhaling vatbaar

Het hotel op zich is niet slecht in verhouding tot de lage prijs (hard matras in een klein bed en zittend douchen, maar het is tenminste schoon), maar het ontbijt is echt onvoldoende. Onbestemde vleeswaar (mijn reisgenoot dacht ham, ik worst, dat zegt al genoeg), horeca-kaas, pakjes jam en boter, een soort limonade, koffie die naar nagellakremover ruikt en smaakt, geen verse melk en oud brood. Toen ik vroeg of er misschien eieren waren werd me een kort en bondig NO toegebromd. De buurt is een flinke waarschuwing waard, ik ben opgegroeid op de Wallen in Amsterdam en die zijn fris hierbij vergeleken. Tippelaarsters en junkies bevolken de wijk. 's Nachts pistoolschoten en toen we op klaarlichte dag per ongeluk een iets stillere straat inliepen werd een auto gekraakt terwijl we erlangs liepen. Overigens is heel Athene vergeven van de zwervers, en is er geen dag voorbij gegaan dat we geen bloed hebben gezien. Het is misschien niet perse gevaarlijk, maar vrolijk word je er niet van...

Gereisd met vrienden in januari 2010

• 4Joris Ruijter03-02-2010

Schoon, spartaans en slechtste buurt van Athene

Goed, het is geen duur hotel. Maar de buurt is echt slecht. Druggies, tippelaars, zwervers. Politiebureau in de straat, maar 's nachts evengoed wakker door gegil van junkies, pistoolschoten, etc. De straat maakt onderdeel uit van de russische buurt, met alles wat daar bij hoor, qua criminalitet. Als je stevig doorstapt en niet in gaat op gefluister van lui op straat, is er overdag niet veel aan de hand. 's Avonds laat zou ik daar niet graag rondlopen, hebben we dus ook niet gedaan. Volgens Atheners (en we hebben het gevraagd) is Omonia (het plein vlakbij het hotel) het centrum van de slechtste wijk van Athene. Het is een soort kruising tussen de Wallen en de Bijlmer in Amsterdam. Het hotel zelf is spartaans. Bedden zijn erg hard. Douchen in een zitbad, geen mogelijkheid om douche op te hangen, Geen douchegordijn. Kamers zijn spaarzaam ingericht. Eerlijk mening? Zoek je een hotel in Athene, kies er een in een andere wijk. Kost misschien wat meer, maar spaart veel ergernis.

Gereisd met vrienden in januari 2010

• 7Joan05-05-2009

Prima hotel voor paar dagen

Dit hotel verdient de slechte recensie die het krijgt niet. Het ligt op korte afstand van de metro in een niet-toeristische buurt. Op de straat staan groepen donkere mannen tussen de 20 en 40 jaar en dat kan voor sommigen misschien bedreigend lijken. Wij waren met 4 personen en hadden zeker geen last; ook 's avonds niet. Het hotel is netjes, bedden slapen prima en het is vooral schoon. Kamer is wat klein en ontbijt is niet uitgebreid, maar wel vers brood met kaas, ham en jam. Personeel is vriendelijk en behulpzaam. Het onderhoud mag wel wat beter, maar waar niet in Griekenland? Zeker een goede prijs-kwaliteitverhouding.

Gereisd met vrienden in mei 2008

• 6Marloes16-02-2009

Eenvoudig hotel

We zijn net terug van een verblijf in dit hotel. Zeer eenvoudig hotel met zeer kleine bedden (2 persoonsbed = 120 x 180 cm ongeveer) waar de vering doorheen kwam. De badkamer liet bij ons helaas ook te wensen over maar ondanks dit hebben we goed geslapen. Het personeel is bijzonder vriendelijk en het hotel ligt dicht bij het centrum. Heel goed te lopen. De Akropolis ligt op 10 minuten lopen van het hotel en onderweg is er van alles te zien. Als je niet de metro neemt loop je vanzelf langs de beroemde markthallen en winkelstraten. Ondanks de eenvoud toch aan te raden vanwege de lage prijs.

Gereisd met partner in februari 2009

• 7Carola Groen23-01-2009

super accomodatie voor een stedentrip

Ik heb veel hotels gezien in mijn leven..doe veel stedentrips maar dit was zeker één van de betere! Ik heb geen prostituees gezien en had zeker geen onveilig gevoel! Het hotel ligt op loopafstand van alle bezienswaardigheden. Kamers zijn ietwat klein maar schoon en mooi! Al met al een echte aanrader

Gereisd met partner in januari 2009

• 7Vergeer21-06-2008

schoon maar klein

Alles was schoon, maar erg klein. Vooral de badkamer. Douche gedeelte was zeer krap. Vriendelijke mensen aan receptie. Ontbijt wel erg karig.

Gereisd met familie in juni 2008

• 6Wil Boersma07-06-2008

Een redelijk hotel voor een paar dagen. Kamers kunnen wel een opknapbeurt gebruiken. Ontbijt is erg sober en elke dag hetzelfde. Ligt op loopafstand van de Plaka en veel bezienswaardigheden. Metro station vlakbij en een gelegenheid om lekkere koffie te drinken.

Gereisd met familie in mei 2008

• 4J.C. Boersma04-06-2008

Alles erg oud maar wel redelijk schoon. Dit echter m.u.v. de dekens die vele vuile vlekken vertoonden. Bed kraakte enorm.

Ik zou dit hotel echter zelf niemand aanraden.

Groot voordeel was wel de airco op de kamers. Echter koelapparaat stond op balkon met veel herrie.

Gereisd met familie in mei 2007

• 4dhr.en mevr.A.Daoud03-06-2008

Dit hotel is NIET goed bevallen.Het stond in een heel erge achterbuurt,midden tussen een Somalisch asielzoekerscentrum en prostituée's in. De wijk zit vol zwervers, drugsverslaafden en bedelaars.We kregen een 2-pers.kamer,piepklein (3x3 m),balkon 50 cm,badkamer 1,5 x 1,5 m.Na 2 dagen hebben we een grotere kamer gevraagd, deze hebben we gekregen.Het ontbijt was erg slecht en geen variatie.Twee weken stokbrood met kaas,vieze jus d'orange en oude koffie of thee.Er was wel ham,maar dat eten wij niet,en er waren vieze cornflakes. We hebben gevraagd om ander broodbeleg, maar dat was niet mogelijk. In de badkamer lekte het toilet, de wastafel was gebroken en gelijmd,en de witte handdoeken waren meer zwart dan wit. De beddelakens hadden gaten. Athene zelf was erg leuk om te bekijken, dus we waren veel op pad. Maar 2 weken Athene duurde in zo'n hotel te lang.Voor ons verdient dit hotel geen sterren en ik zou het niemand aanbevelen.

Gereisd met partner in mei 2008

Hotel Amaryllis info