Hotel Philoxenia

Hotel Philoxenia

60 reviews over Hotel Philoxenia in het Nederlands

Riekie Visser
15-11-2018

Geweldige ligging. Behulpzame mensen. Kleinschalig. Ontbijt stelt niet veel voor. Ze houden rekening met allergieën. Huur een scooter, zo'n mooie omgeving. Ga naar The Springs, kun je uren vertoeven, wij zijn 3x geweest. Prachtig. Loop ook eens de overkant van The Springs, helemaal omhoog, wat een uitzicht. Bijzonder mooi. Parga ligt ongeveer 10 km, heel druk, maar vlakbij het strand van Lichnos, absolute aanrader. Geen massa drukte, het strand en de zee 1000den malen mooier dan elders. Ga met de scooter, zomaar ergens heen, binnen weggetjes je leert lokale bakkers kennen, en zo gezellig. Ammoudia op zich is weinig tot niks te beleven, maar de rust is heerlijk. Alleen de honden en de hanen geven snachts nogal lawaai. Maar dat heeft ook wel wat. Je komt hier echt tot rust. En Spiros wil alles voor je regelen. Het is een familie bedrijfje. De ouders zijn ook aanwezig, en maken elke dag je kamer schoon. Respect voor deze oudjes.

Geweldige vakantie gehad

Riekie Visser
21-9-2018

Hotel is verouderd, maar goed verzorgd, elke schone lakens en handdoeken. Het is een familiebedrijf, en zijn heel aardig. Spuros kan alles voor je regelen. Wij, hebben een scooter gehuurd, geweldig. Niks van aantrekken als de reisorganisatie zegt, is niet vertrouwd. Overal moet je goed uitkijken, ook in Nederland . Het strand van Lichnos echt een aanrader, water is kraakhelder, maar ook veel meer vissen. Strand bij hotel is ook mooi, maar die is veel mooier en maar 10km verderop. Archeon Springs geweldig, ook met scooter goed bereikbaar en veel goedkoper dan met de organisaties, die vragen zoveel geld, 1 excursie gedaan naar de kloosters, daar kun je niet komen met de scooter is ruim 200km. Archeon Springs ongeveer een half uurtje op de scooter en je ziet zoveel meer, want je kan je eigen route kiezen. Het ontbijt stelt niet veel voor, koude eieren, geen gebakken eireeren, brood moet je toasten,heel droog. Koffie niet lekker

Waar het echte Griekenland nog bestaat !

Victor
20-9-2018

Zoek je gastvrijheid, lekkere Griekse gerechten, met liefde huisbereid dan moet je vast hotel Philoxenia bezoeken. De sfeer tussen de gasten zit goed en aan inzet van Spiros, Alexandra, Stella, Manuella en zijn familie zal het zeker niet ontbreken. Voor de grote eters onder ons kan je altijd nog kortbij op een terrasje terecht voor een snoepje en een doorspoelertje. Voor de doordeweekse eter volstaan de aangeboden lekkere maaltijden vast en zeker. De kamers zijn mogelijk wat basic maar zeker aanvaardbaar en dit wordt dubbel en dik goedgemaakt door de huissfeer. Kortom een dikke aanrader !!!!!!!!!!!!

Hele fijne en rustige vakantie

GJDijk
5-9-2018

Rustig klein familiehotel met lieve en hulpvaardige mensen. De ligging is prima, dichtbij het prachtige strand (met tegen betaling een gedeelte met parasols en ligbedden voor hotelgasten en ook dichtbij het hele rustige centrum/haventje. De kamers zijn klein, simpel en sober met een balkon, waar je niet veel privacy hebt t.o.v. de buren. Er hangt een stopcontact los maar de hordeur daarentegen tegen de muggen is indrukwekkend. Het eten is voldoende wat betreft smaak en de hoeveelheid, al mag dit laatste best wat groter zijn. Wij hebben vooral genoten van de wil van de mensen om een goed verblijf te bieden. En dat gezeur over muggen.... Waar ga je die niet tegenkomen rondom de Middenlandse Zee? Neem deet mee en het valt alleszins mee. Dus luxe paardjes blijf hier lekker weg. En mensen die de inperfectie en het gemoedelijke kunnen waarderen zullen hier de echte Griekse gastvrijheid en eenvoud zeker kunnen waarderen.

Het hotel heeft een bedbug plaag! Airco is 5 euro per dag. Het stikt er van de muggen, het personeel plaatst vaak kaarsen die de muggen wegjagen, maar of dit helpt... Het avondeten kon niet zelf worden uitgekozen en was alleen beschikbaar om 20.00 uur. Wel 4 gangen. Het ontbijt was matig en ik vond een haar terug in een van de broodjes. Schoonmaak was matig, vuil lag er vaak nog steeds, wc papier werd vergeten en eigendommen op een hoge kast neergelegd waardoor we deze bijna niet hadden teruggevonden. Tijdens ons verblijf werd een oude TV vervangen voor een smart TV waar niks het deed, stopcontact lag nog open. Het personeel was daarentegen erg vriendelijk wat een van de belangrijkste voordelen was. Het strand was erg dichtbij en fijn. De bus rijdt 4x per dag naar o.a. het schattige plaatsje Parga. Bussen later dan 18.00 reden niet dus dan moest de taxi gebeld worden om terug naar het hotel te gaan voor een vaste prijs van €25.

Een fijne rustige strandvakantie in Ammoudia

Marieke
13-8-2018

Het strand is heel erg mooi en rustig. Wij hebben een boottocht gemaakt naar Anti Paxos en Paxos. Ook zijn we een middagje naar Parga geweest. Het was vooral een relaxte strandvakantie. De medewerkers van dit familiehotel zijn erg lief en wilden alles wel voor ons doen . Wij hebben elke avond gegeten wat ons voorgeschoteld werd en vonden alles lekker. Er werd enorm rekening met mij gehouden (ik eet geen gluten). Bij de haven kun je lunchen. Tip: neem DEET mee tegen de muggen en spray je elke avond van top tot teen in dan is er niks aan de hand. Prima bestemming voor een rustige vakantie.

Dick de Jong
13-8-2018

Fantastische sfeer in hotel, personeel zeer vriendelijk en behulpzaam. Alle faciliteiten aanwezig

Wij komen zeker terug!

Edwin
31-7-2018

Gewoon relaxen en genieten hier..heerlijk eten en drinken en strand op loopafstand.

Ook heeft het hotel een heerlijk en zeer schoon zwembad waar je heerlijk kan liggen en genieten van een hapje en een drankje.

Kortom een geweldige plek van waar uit je veel kan zien en ondernemen.

Echt super vakantie gehad !!!!

Willem en Grada
26-7-2018

Even wat recht zetten in mijn beoordeling van een paar uur geleden zag ik dat ik een 6 voor de omgeving gaf hoe dat kon gebeuren weet ik niet FOUTJE ik bedoelde een 9 !!!

Heerlijke vakantie gehad.

Rick en Kitty
28-6-2018

Leuk hotel met een lekker zwembad. Goed ontbijt en diner. Leuke staf. Niets is ze teveel. Lekker dicht bij een geweldig strand. Alleen jammer dat er zoveel muggen zijn als de zon ondergaat.

Overweeg je om een verblijf te boeken in Hotel Philoxenia in Ammoudia , maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Hotel Philoxenia zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.