Alexandroupolis

Alexandroupolis

We hebben een aantal aanbieders voor Alexandroupolis voor je op een rij gezet:

Reviews over Alexandroupolis

• 9Fam.26-10-2013

Plek met veel potentie

Cultuur, rust, strand, natuur, heerlijk eten en goede sfeer, niet overlopen met toeristen en een centrale plek ook om uitstapjes naar Bulgarije en Turkije te maken, hier is alles te vinden.

• 10Omgeving
    • 9Uitgaanslevenn
    • 8Stranden

Alleen gereisd in mei 2013

• 8Gustav25-05-2013

Noch typisch griechisch

Die Hafenstadt in Westthrakien wurde 1871 unter dem Namen Dedeagac gegruendet und gehoerte damals zu Edirne. Sie wurde 1912 von den Bulgaren besetzt und erst 1920 Griechenland zugesprochen. Viele Tuerken und Bulgaren wurden ausgesiedelt. Die Stadt entwickelt sich stark, setzt aber nicht auf den Tourismus. Damit ist sie auch nun noch eine der typischsten griechischen Staedte. Sehr schoen angelegt ist die Strand- und Hafenpromenade mit einem Wahrzeichen der Stadt, dem Leuchtturm. In den Sommermonaten ist die Kuestenstrasse am Nachmittag fuer den Autoverkehr gesperrt und viele Tavernen, Cafés etc.sind dann gut besucht. Fuer Kinder sind drei große Spielplaetze eingerichtet. Sehenswert die Hl.Mitropolis-Kirche von St. Nikolaus. Es ist die 1900 erste erbaute Kirche von Alexandropoulis mit sehr wertvollen Ikonen. Daneben das Kirchenmuseum mit ebenfalls wertvollen Exponaten. Einen Besuch wert ist auch das kleine Ethnological Museum von Thrakien ueber Kultur und Tradition der Thrakier.

• 8Omgeving
    • 8Cultuur

Gereisd met partner in mei 2013

• 8M.05-08-2010

Fantastische, ontspannen, inspirerende stad

Een geweldige vakantie gehad in Alexandroupolis.Het is een geweldige stad met oude cultuur, musea,gezellige boulevard, prachtige camping aan het strand, geweldige winkels, een mooie haven, schitterende stranden met blauwe vlaggen, helder water, prachtig om te snorkelen, bergen en delta op korte afstand, en voor jong en oud van alles te beleven. Eten en drinken op elk niveau en allemaal even betaalbaar en smakelijk. Uitstapje naar Turkije of Samothraki is in een dag te doen.Niet overlopen door toeristen. Er wordt veel georganiseerd in het plaatselijke openluchttheater en op gebied van kunst en cultuur kom je hier goed aan je trekken. Wij zaten net even buiten Alexandroupolis in een hotel met appartementen. Het is ons zeer goed bevallen. Maar ook de stad zelf heeft prachtige 4 en 5 sterren hotels en ook 2 en 3 sterren accomodaties zijn er voldoende. Een echte aanrader voor wie eens iets anders wil dan "de eilanden".Een verse beoordeling van iemand die meer van de wereld heeft gezien.

• 9Omgeving

juli 2010

• 8Sebastiaan27-08-2007

4 dagen geweest, was met een vriend en hij kende weer veel Grieken daar. Elke avond naar een erg leuke (volledig Griekse) taverne geweest en de leuke stranden gezien (Mojito & die ene bij dat congres centrum). Biertje bij de 'clubs' kosten helaas wel 5 euro, waar je nog Heineken krijgt ook.. Ik kan me voorstellen dat de stad niet heel leuk is als je er geen mensen kent, ik heb me echter prima vermaakt!

• 7Omgeving

Gereisd met vrienden in juli 2007

• 7Marianne Vols12-08-2007

Wij waren met eigen vervoer, dus dat is altijd prettiger. Ik spreek redelijk Grieks en dat is hier toch wel fijn omdat er weinig mensen zijn die goed Engels spreken in dit deel van Grekenland. Wij hebben goed en niet duur gegeten en gedronken, omdat je gewoon goed moet kijken waar je gaat zitten. Wij hadden met zijn 4tjes een maaltijd met drinken voor 40 Euro. De omgeving zoals Makri ed is toch wel erg mooi om te zwemmen, goede stranden, bereikbaar met auto, en vele terrasjes.

• 7Omgeving
    • 7Uitgaanslevenn
    • 5Stranden

Gereisd in augustus 2007

• 10Victor20-04-2007

Eine sehr tolle Stadt ich fahre jedes Jahr dort hin und erhole mich vom ganzen Geschäftsstress. Diese Stadt empfehle ich auf jeden Fall weiter. Es hat nicht viele Touristen und man sieht das waher Gesicht Griechenlands. Das einzige negative an dieser Stadt sind die Preise. Alexandroupolis gehört zu den teuren Städten Griechenlands.

• 10Omgeving
    • 9Uitgaanslevenn
    • 10Stranden

Gereisd met familie in juli 2006

• 5ina22-08-2006

dit is absoluut geen vakantiebestemming voor Nederlanders die van gezelligheid houden,de Griekse vakantiegangers daar bemoeien zich absoluut niet met NIET Grieken dit in tegenstelling met de Griekse eilanden, waar je je echt welkom voelt.Dus voor ons NOOIT meer naar het Griekse vaste land (Alexandroupolis) De plaats is erg groot ongeveer 70.000 inwoners, er is praktisch geen strand, het hele kleine strandje stinkt door het aangespoelde zeewier. de terrasjes zijn vrij duur:1 bier en 1 cola kost 9,50 euro, men spreekt heel erg slecht Engels, en het meeste is alleen in het Grieks geschreven dus voor Nederlanders onleesbaar!Alleen in de hotels spreekt men aardig Engels of Duits.Wij kwamen daar terecht doordat wij overboekt waren voor Thassos dat door ons in Mei was geboekt en 1 werkdag voor vertrek (7 augustus) werd geanuleerd door Touroperator .Touroperator nog bedankt voor het verpesten van onze vakantie!

• 2Omgeving
    • 6Uitgaanslevenn
    • 3Cultuur
    • 1Stranden

Gereisd in augustus 2006

• 3cor v09-08-2006

troosteloze stad

weinig te beleven een bestemming om uit te zitten en zo snel mogelijk weer weg wezen niveau hotels in zijn algemeen heid zeer basic ook de meerdere sterren hotels

• 3Omgeving
    • 3Uitgaanslevenn
    • 6Stranden

Gereisd in augustus 2006

• 5Penning19-07-2006

Hotel Alexander Beach lag te ver van de terassen en lag aan een te drukke weg. Hadden er alleen een ontbijt waar nooit Griekse Yoghurt was. Mensen die een congres volgen zijn belangrijker dan mensen die vakantie vieren.

• 5Omgeving
    • 5Uitgaanslevenn
    • 4Cultuur
    • 6Stranden

Gereisd met partner in juni 2005

• 8Danny07-06-2005

Geweldige stad als je op zoek bent naar een verblijf tussen de Grieken en de Griekse cultuur. Ik ga hier al jaren naartoe en ben er niet weg te slaan!!!

• 9Omgeving

Gereisd in juni 2005