We hebben een aantal aanbieders voor Afissos voor je op een rij gezet:

We hebben een aantal aanbieders voor Afissos voor je op een rij gezet:

Reviews over Afissos

Weinig toeristen en relaxed dorp.

Mr.JP
    12-9-2018

Afissos is een rustig dorp in Pilion waar ook veel grieken komen voor hun vakantie en/of weekend. Vanuit Afissos kun je in de omgeving wandelen. Helaas was het tijdens ons verblijf (aug-sep) te warm. Er zijn enkele taverna's, goede bakker en 2 supermarkten. Ook 3 stranden waarvan 2 met ligstoelen/parasols. Er is geen bank/pinautomaat. Hiervoor dien je naar het 6 kilometer verder gelegen Kala Nera te gaan. De mensen zijn vriendelijk. Verwacht dus geen drukte en uitgaansleven met disco want dat is er niet. Tip; huur een auto om de omgeving met prachtige dorpen te bezichtigen. Een rit met het dieseltreintje door de bergen naar Milies is ook leuk.

Gereisd Met partner in augustus 2018

Rustig

Jan
    11-2-2018

Een heerlijk rustig plaatsje, wel moet je goed ter been zijn want alles gaat berg op en af ook in het dorp zelf. Geen opdringerige terrashouders gehad, ook lekker. Voor een bruisend uitgaansleven moet je hier niet zijn. Enkele strandjes moet je ff weten te vinden maar die zijn dan ook heerlijk.

Gereisd Met partner in Mon May 01 2017 00:00:00 GMT+0000 (UTC)

Rustig dorp met een gemoedelijke sfeer

Peter
    9-8-2017

Wil je feestvieren met veel herrie en drank, dan is dit dorp absoluut ongeschikt voor je. Hier hangt echt een relaxte, dorpse sfeer. Lekker vers brood, koekjes en ander lekkers kun je kopen bij de bakker. Andere dagelijkse boodschappen kun bij de minimarket op het dorpsplein halen. Restaurant Selini serveert de lekkerste originele Griekse gerechten, dus niet geschikt voor patat en frikadel liefhebbers. Het is zeker de moeite waard om op zondag een dienst in de dorpskerk bij te wonen. De liturgie bestaat hoofdzakelijk uit zingen, de Bijbel wordt gezongen i.p.v. gelezen en dan meerstemmig. Ook begrijp je het meeste niet, het gaat er om de sfeer te proeven. Een wandeling naar Afetes via een minikloof is aan te bevelen. Even voor je bij het grote strand bent, bij het supermarktje links afslaan en je ziet vanzelf bordjes. Ook een wandeling naar Lefokastro is goed te doen.

Gereisd Met partner in Thu Jun 01 2017 00:00:00 GMT+0000 (UTC)

fantastisch

Afke
    24-8-2016

Afissos is een mooi,authentiek grieks dorpje. Je kunt er heerlijk en goedkoop eten in verschillende tavernes. Mooie strandjes met gratis ligbedden als je een consumptie neemt. Je moet geen uitgangsleven verwachten maar er zijn een paar leuke lounge barretjes om een drankje te drinken.

Gereisd Met partner in Wed Jun 01 2016 00:00:00 GMT+0000 (UTC)

Rustig en authentiek Grieks kustplaatsje

vennekrets
    24-8-2014

Afissos is een niet al te groot plaatsje in Pilion. Er zijn langs de waterkant verschillende tavernes en ook twee leuke barretjes. Je ziet er geen horden buitenlandse toeristen maar vooral Griekse vakantiegangers en dagjesmensen. Wij lagen graag op het Abovos strand (zand/kiezels), de bedjes zijn gratis mits je een drankje besteld bij de beach bar erachter (Marabu).
    Het pleintje, waar ook het kantoor van Ross zit, is heel knus, sfeervol. Wij aten graag bij de taverne op het pleintje, bij Zorbas en Glaros. Goed eten en leuke bediening. Helemaal verliefd geworden op de Griekse mama die in Glaros de scepter zwaaide! Eem pinautomaat is er niet (ook niet meer in Kala Nera), dus dat is wel iets om rekening mee te houden. Met een huurauto kun je leuke bergdorpjes en verborgen strandjes bezoeken. Zuidpunt (Trikeri/Agia Kiriaki) is een aanrader, mooie route en wat een rust. Het benzinepompstation in Trikeri (aangegeven op de kaart) is gesloten, dus op tijd tanken!

Gereisd Met partner in augustus 2014
Afissos scoort een 8 uit 10, op basis van 18 reviews