Vakantie Griekenland
header

Vakantie Griekenland

Oudheid en stranden in Griekenland

Een vakantie in Griekenland kun je zo gevarieerd maken als je zelf wilt. Wil je de Griekse oudheid proeven? Dan moet je Athene zeker bezoeken. Liever een zorgeloze zon, zee en strandvakantie? Je handdoek rol je het beste uit op Santorini of één van de andere Cycladen-eilanden. En natuurlijk doe je je tegoed aan het heerlijke en betaalbare eten!

Bekijk accommodaties

Regio's in Griekenland

Inspiratie voor Griekenland

Een bourgondische vakantie

decoration
Het lekkerste eten

Het lekkerste eten

In een poll van Zoover bleek dat de Griekse keuken één van jullie favorieten is. En toegegeven: het is inderdaad een land waar je heerlijk kunt tafelen. Wat te denken van heerlijke verse vis uit de lokale wateren of een mals stukje vlees? Verwen jezelf met de vele typische Griekse gerechten en drink er een goed glas Griekse wijn bij.

Typisch Griekse gerechten

Typisch Griekse gerechten

Wil je echt de pareltjes van de Griekse keuken ontdekken? In deze blog zetten we een aantal unieke en originele gerechten op een rij. Wat te denken van deeg gevuld met feta? Of gebakken inktvis? Natuurlijk bereid met echte lokale olijfolie. Bekijk de foto’s bij de blog en het water loopt je in de mond. Eet smakelijk!

Lokale lekkernijen

Lokale lekkernijen

Ontbijten met wat Griekse yoghurt in de ochtendzon, in de middag nippen van een ijskoffie en lunchen met Griekse kaasjes: in dit land weten ze wel wat genieten is. Natuurlijk is er ook overal gyros, souvlaki en moussaka te vinden, maar probeer ook de wat meer avontuurlijke gerechten uit. Welke? Dat lees je in deze blog.