Vakantie Griekenland
header

Vakantie Griekenland

Oudheid en stranden in Griekenland

Een vakantie in Griekenland kun je zo gevarieerd maken als je zelf wilt. Wil je de Griekse oudheid proeven? Dan moet je Athene zeker bezoeken. Liever een zorgeloze zon, zee en strandvakantie? Je handdoek rol je het beste uit op Santorini of één van de andere Cycladen-eilanden. En natuurlijk doe je je tegoed aan het heerlijke en betaalbare eten!

Bekijk accommodaties

Regio's in Griekenland

Inspiratie voor Griekenland

Thessaloniki: voor elk wat wils!

decoration
De witte toren van Thessalonica

De witte toren van Thessalonica

Tussen al het zon, zee en strandplezier door is een bezoek aan de witte toren van Thessalonica een mooi cultureel uitstapje. Klim via de trap naar het platform en geniet van het imposante uitzicht over de zee, kustlijn en Thessaloniki zelf. HIn het gebouw bevindt zichherbergt een permanente tentoonstelling.

Bruisende badplaats

Bruisende badplaats

Thessaloniki is een levendige studentenstad en daardoor is er altijd wel iets te doen. Wandel over de gezellige boulevard of pak een terrasje op één van de historische pleinen. Vergaap je aan de gebouwen met Griekse, Romeinse en Ottomaanse invloeden en bezoek natuurlijk ook de witte toren. Winkelen of uitgaan? Ook dat is hier geen enkel probleem.

Hotel City

Hotel City

De naam van hotel geeft al weg dat het zeer centraal gelegen is. Of je nu de historische bezienswaardigheden wilt bewonderen, heerlijk uit eten wilt gaan of over de boulevard wilt slenteren: vanuit hier kan het allemaal. Na het uitgebreide ontbijtbuffet heb je genoeg energie om de hele dag op pad te gaan.

Hotel Park Hotel

Hotel Park Hotel

Dit eenvoudige maar sfeervolle hotel is zeer geschikt vanwege de centrale ligging, waarbij je uitkijkt op zee en de berg Olympus. Vanuit deze accommodatie verken je bezienswaardigheden, eet je bij sfeervolle restaurantjes of geniet je op je eigen balkon van het weidse uitzicht en het aangename klimaat. Een bushalte vind je voor de deur.