Vakantie Griekenland
header

Vakantie Griekenland

Oudheid en stranden in Griekenland

Een vakantie in Griekenland kun je zo gevarieerd maken als je zelf wilt. Wil je de Griekse oudheid proeven? Dan moet je Athene zeker bezoeken. Liever een zorgeloze zon, zee en strandvakantie? Je handdoek rol je het beste uit op Santorini of één van de andere Cycladen-eilanden. En natuurlijk doe je je tegoed aan het heerlijke en betaalbare eten!

Bekijk accommodaties

Regio's in Griekenland

Inspiratie voor Griekenland

Athene: hart van de Griekse oudheid

decoration
Cultureel hart van Griekenland: Athene

Cultureel hart van Griekenland: Athene

De cultuurliefhebber kan hier werkelijk zijn of haar hart ophalen. Alles wat intrigeert aan de oude Griekse beschaving is hier te zien en te ervaren. Bezoek de iconische berg Acropolis en geef je ogen de kost bij één van de vele archeologische pareltjes. Nog meer kennis opdoen? Breng dan een bezoekje aan één van de musea in de stad.

Verdieping: Nationaal Archeologisch Museum

Verdieping: Nationaal Archeologisch Museum

De rijke historie van Griekenland bevat verhalen verteld moéten worden. Een goede plaats om deze verhalen te vinden is in het Nationaal Archeologisch Museum in Athene. De collectie is gevarieerd en toegankelijk gepresenteerd. Vergaap je aan de relikwieën die soms duizenden jaren oud zijn en leer meer over het fascinerende Griekenland.

Hotel Acropolis Hill

Hotel Acropolis Hill

Dit moderne hotel, gelegen aan de voet van de iconische Acropolis, is de ideale uitvalsbasis om Athene te bezoeken. Na een dag de stad te hebben verkend neem je een verkoelende duik in het mooie zwembad. Het gezellige en sfeervolle dakterras geeft je een prachtig uitzicht over deze historische en boeiende stad.

Hotel Plaka Athene

Hotel Plaka Athene

Centraal gelegen in de wijk Plaka ligt dit gelijknamige hotel. Op loopafstand vind je naast de historische bezienswaardigheden van de stad ook de gezellige winkelstraat Ermou. In de reviews wordt vaak het prachtige en gezellige dakterras genoemd. Verken de bruisende stad Athene en trek je daarna terug op je eigen, comfortabele kamer.