Vakantie Griekenland
header

Vakantie Griekenland

Oudheid en stranden in Griekenland

Een vakantie in Griekenland kun je zo gevarieerd maken als je zelf wilt. Wil je de Griekse oudheid proeven? Dan moet je Athene zeker bezoeken. Liever een zorgeloze zon, zee en strandvakantie? Je handdoek rol je het beste uit op Santorini of één van de andere Cycladen-eilanden. En natuurlijk doe je je tegoed aan het heerlijke en betaalbare eten!

Bekijk accommodaties

Regio's in Griekenland

Inspiratie voor Griekenland

Het vasteland van Griekenland

decoration
Waarom dit een bezoek meer dan waard is

Waarom dit een bezoek meer dan waard is

Bij Griekenland denk je vaak als eerste aan de idyllische eilanden, maar het vasteland geeft nog meer verdieping aan je vakantie! Naast sfeervolle badplaatsen met de mooiste stranden en pittoreske dorpjes, is er ook duizenden jaren aan Griekse oudheid te vinden. Bezoek bijvoorbeeld eens het historische Athene. Voor ieder wat wils.

Athene mag je niet missen!

Athene mag je niet missen!

Athene is een stad vol ontdekkingen waar het rijke verleden nog altijd voelbaar is. Bezoek natuurlijk de iconische Acropolis met een een prachtig uitzicht over de stad. Wandel daarna even binnen bij het Acropolis Museum om meer te leren over de boeiende historie. Als je het vasteland van Griekenland bezoekt, moet je dit simpelweg gezien hebben.

Het eilandgevoel

Het eilandgevoel

Zin om na je verblijf op het Griekse vasteland het eilandgevoel te krijgen? Met ruim tweehonderd eilandjes is dat geen enkel probleem! Een goed bewaard geheim is Lemon Forest op Poros, wat vanaf het vasteland prima te bereiken is. Wandel door de bossen en spot duizenden sinaasappelbomen. En geniet natuurlijk van het eten daar.