Hotel Axilleion

17 reviews over Hotel Axilleion in het Nederlands

Prachtige wandelvakantie op Skyros

Heirweg Luc,
15-10-2017

Het hotel ligt zéér centraal gelegen, heeft een supermarkt op 50 meter lopen en een heerlijke taverne op 150 meter. De eigenaars Roos en Nicos zijn super vriendelijk en zeer behulpzaam. Het is een prachtig wandeleiland waar men minstens 14 mooie wandelingen kan maken. Het is voor sommige wandelingen noodzakelijk om een auto te hebben. Voor de op korte afstand bij het hotel gelegen wandelingen kan men aan Nikos vragen u te brengen naar het beginpunt van de wandelingen, dit tegen een kleine vergoeding wetende dat de brandstof op het eiland wel tamelijk duur is.Het hotel zelf heeft 25 mooie kamers met een gerenoveerde badkamer, er zijn ook 3 persoonskamers die wel ruimer zijn. Het ontbijt is in buffetvorm en bestaat uit: brood, beschuit, ham, kaas, gekookte eieren, boter, honing, jam, versgemaakte cake en soms seizoensfruit uit eigen boomgaard of een specialiteit van oma. Verder is er koffie, thee en jus d´orange. Mochten er gasten een omelet, tosti of yoghurt willen, dan kan dat.

Geweldig

Fam Bakkum,
3-6-2017

Mooi sfeervol familiehotel. Nikos en Roosmarijn zijn bijzonder vriendelijke eigenaren die altijd klaar staan voor hun gasten. Warm ontvangst, je voelt je meteen thuis! De service is erg goed en de kamers zijn prima. Er zijn mountainbikes beschikbaar bij het hotel. Tegenover het hotel is een leuk visrestaurant en een ander restaurant is op korte afstand.

We bevelen dit hotel erg aan!

Heel mooi

Jaap Vlaming,
18-5-2017

Het gebouw is prachtig, de ruimte goed.

Ontbijt is gevarieerd, de sfeer gemoedelijk, bijna huiselijk.

In hotel Axilleion word je hartelijk ontvangen door Nikos en zijn vrouw Roos. Het hotel ligt centraal gelegen. De kamers zijn ruim en voorzien van tv, koelkastje, airco en een groot balkon. De gerenoveerde badkamers zijn erg mooi geworden. Dit is een hotel waar je helemaal tot rust komt en kunt genieten van het authentieke Griekse leven. Wij hebben er enorm van genoten met onze 2 zonen.

Prachtig kleinschalig hotel.

M. Koller
24-9-2014

Hotel Axilleion is een kleinschalig familiehotel.

De kamers zijn ruim en van alle gemakken voorzien, t.v., koelkast, airco, balkon met zee-zicht). Dagelijkse schoonmaak van de kamer en om de andere dag nieuwe handdoeken en bedlinnen. Zeer goede prijs/kwaliteit.

Het griekse ontbijt is uitstekend, elke morgen aangevuld met heerlijk gebakken lekkernijen door oma, en eventueel nog aangevuld met een omelet.

Zowel eigenaar Nikos als ook z'n vrouw Roos en oma zijn zeer vriendelijk en hulpvaardig.

Een klein rustig strand ligt op ca. 200 meter maar er zijn vele zowel wat grotere met voorzieningen, maar ook vele kleine stranden op het eiland aanwezig. Het hotel ligt in Aspous, een klein plaatsje met een heerlijk restaurant en een supermarktje. Skyros stad (Chora) en het havenplaatsje liggen op ca. 4 km. Een huurauto is wat ons betreft een must om zodoende dit prachtige eiland te ontdekken.

Heel fijn familiehotel!

Rick Z
18-8-2013

Gezellig hotel, centraal gelegen in Aspous op het mooie eiland Skyros. Strand, supermarkt en twee taverna's op korte loopafstand.

Sfeervol ingericht hotel met fijne schone kamers met goede bedden en een comfortabele lobby en terras. Prima ontbijt! WiFi aanwezig.

Eigenaren (Nederlandse en Griek) zijn zeer vriendelijk en servicegericht.

Eiland en hotel zijn een echte aanrader, wij komen zeker terug!

Hotel Axilleion heeft een twintigtal kamers; je geniet dus van een persoonlijke aanpak door de eigenaars in een familiale sfeer. De kamers zijn ruim en bieden alles wat je nodig hebt (o.a. flatscreen tv, koelkast, airco...) en allemaal inbegrepen in de reeds zeer democratische kamerprijs. Het ontbijt is degelijk, en met lokale ingrediënten. Zowel de eigenaar (van Skyros zelf) als zijn echtgenote (een Nederlandse) zijn zeer vriendelijk en hulpvaardig. Er is voldoende parking voor het gebouw. Het rustig strand is op ongeveer 150 m stappen. Vlakbij bevindt zich ook een heerlijk restaurant en een winkeltje. Zowel de haven van Linaria als Skyros-stad liggen op ongeveer 5 km.

Hier moet je geweest zijn!

Corry en Michel
21-7-2013

Wij bezochten hotel Axilleion een volle week in juli. We genoten er van het echte Griekse leven. Het hotel en de kamers zijn eenvoudig maar erg schoon. Die eenvoud wordt dubbel en dwars goedgemaakt door de grote gastvrijheid, hartelijkheid en behulpzaamheid van de familie Nikos en Roos Mavrikos – Zevenhuizen. Het voelt alsof je daar gewoon op familiebezoek bent. Wij zagen hoe Nikos en Roos de onverwachte problemen van twee andere hotelgasten oplosten: ze regelden in korte tijd een ander reis- en verblijfschema. Wat een service!!! Wil je reizen met de lokale bus? Steek je hand op en de bus stopt. Op de terugweg stopt de chauffeur gewoon voor het hotel. Om de vele prachtige plekjes te ontdekken is een huurauto wel handig. Ook dat regelen Roos en Nikos voor jou. Een aanrader dus!

Een heerlijke vakantie

Ad en Ineke
9-6-2013

Wij hebben genoten van dit heerlijke hotel. Alles was naar wens. 's Morgens kwam Roos, getrouwd met de eigenaar Nikos, even een praatje maken en als je vragen had, werden deze met veel plezier beantwoord. Ontbijt was prima. 3 dagen via Roos en Nikos een autootje gehuurd en zo het hele eiland bekeken. Voor rust en ontspanning is dit hotel een echte aanrader.

Zeker een aanrader!!

HG Benjamins
1-6-2013

Zomer 2012 hebben wij het eiland Skyros en Axilleion bezocht. Dit naar aanleiding van de column die Roos (Nederlandse eigenaresse) schreef in een tijdschrift. Via de mail contact met haar gehad en veel nuttige informatie ontvangen. We waren er meteen uit, we gaan naar Skyros. En we hebben er zeker geen spijt van gehad, wat een heerlijke vakantie! Roos en haar Griekse man Nikos doen er alles aan om je een onvergetelijke vakantie te bezorgen. Veel nuttige tips over het eiland, hulp bij het regelen van een huurauto en vervoer van en naar het vliegveld. Niks is te gek. Skyros is qua toerisme nog redelijk rustig. Er zijn ook wat drukkere strandjes en dorpjes, maar er zijn ook strandjes waar je heerlijk met z'n tweetjes kan vertoeven. Er is voor een ieder wat wils. Het hotel zelf is erg schoon en elke ochtend weer een uitgebreid ontbijt met heerlijke griekse specialiteiten. Het hotel zelf heeft geen restaurant, maar er zitten 2 goede restaurants in de buurt. Dit hotel is gewoon een aanrader!

Overweeg je om een verblijf te boeken in Hotel Axilleion in Skyros, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Hotel Axilleion zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.