Hotel Proteas Blu Resort

• Aan zee
  • Jacuzzi
  • Sauna
Meer hotelinfo

Hotel Proteas Blu Resort is een adult only hotel op Samos. Hier vind je smaakvol ingerichte kamers, een zwembad, restaurants, bars, een tennisbaan en een Adam & Eve spa. Het personeel is hier vriendelijk en attent. In de directe omgeving is niet veel te beleven. Daarom is een auto huren aan te raden. De haven van Pythagorion is dan goed bereikbaar.

We hebben een aantal aanbieders voor Proteas Blu Resort voor je op een rij gezet:

101 reviews over Hotel Proteas Blu Resort

• 92012200730-05-2012

Fantastische plek, voor herhaling vatbaar.

Algemene indruk over het hotel is zeer positief, vriendelijk ontvangst met een welkomstdrankje vervolgens worden je koffers naar de kamer/bungalow gereden en krijg je een rondleiding. Kamers beschikken over alles wat je nodig hebt en worden iedere dag keurig schoongemaakt. De bedden zijn wat aan de harde kant maar daarvoor kun je bij de receptie een extra dekje vragen waarna het een prima bed is. Ontbijt- en dinnerbuffet zijn uitgebreid en op donderdagavond Griekse avond. Zwembad is afgelopen winter volledig gerenoveerd. Van de spa en de gym kan gratis gebruik gemaakt worden. De afstand van het hotel tot pythagorion haven is wat ver maar prima te doen mits je de binnenweg neemt en niet over de weg gaat lopen (is nogal gevaarlijk in de bochten) taxi kost overigens maar 5 euro en vlakbij het hotel zit een autoverhuurmaatschappij, (tip!) dus mogelijkheden zat. Voor de mensen die slecht ter been zijn wordt de mogelijkheid geboden om gereden te worden met een golfkar.

• 7Sabine21-05-2012

Mooi, maar geen 5* waardig.

Wij verbleven in een bungalow kamer met zeezicht. Je verwacht een wat grotere kamer bij het woord bungalow, maar dit is niet het geval. Kamer + badkamer waren gedateerd (op hotel website staat dat het hotel pas gerenoveerd is). Douchen in bad is erg krap, vooral als je lang bent. Kamer is zeker geen 5* waardig. Dit hotel was voor deze periode nog niet 'klaar' voor veel gasten. Er werd nog flink verbouwd. Poolbar helaas maar tot 18.00 uur geopend, wel goed eten en drinken, al is het aan de prijzige kant. Mooi zwembad! Als je slecht ter been bent is dit hotel geen aanrader. Vanaf onze kamer naar het restaurant moet je flink wat trappen omhoog!! Als je HP zit betekent dit dat je 4x per dag dit moet lopen. Het ontbijt is goed en uitgebreid. Diner is in buffet vorm, veel van hetzelfde, vaak pasta. We misten een Griekse avond en wat meer gezelligheid. Desserts goed en lekker, vooral de Griekse zoetigheden. In de bar kosten 2 cappuccino's €4,50 per stuk, erg duur!

• 9Saar19-05-2012

Bijzonder mooie plek met sfeer en rust!

Heerlijk resort met goede faciliteiten, prettige sfeer, zeer vriendelijk en behulpzaam personeel.

Met jonge kinderen

• 8Paul en Marja08-10-2011

Prachtig uitzicht op zee

Alle kamers, ontbijt- en dinerruimte enz alles kijkt uit op zee. Wauw!!!!! Eten heerlijk maar lauw dus verwarmde borden zou een aanrader zijn. Gezellig kiezelstrand met leuke rotan bedjes die helaas niet echt comfortabel liggen. Een matrasje zou het probleem verhelpen zoals al aanwezig bij het zwembad. Hotel voor herhaling vatbaar.

• 10Nikkie29-09-2011

Super mooi hotel

Protheas Blu Resort is een super mooi hotel met erg vriendelijk personeel. Vanuit de kamer geweldig uitzicht op de zee & Turkije. Kamers waren super met een ruim balkon. Aan het strand waren genoeg loungebedden. Het stadje is net iets te ver om te lopen, maar met de taxi ben je er binnen 3 minuten. Het eten was gevarieerd en goed. We zijn heerlijk tot rust gekomen in dit hotel. En het liefst zou ik vandaag nog een reis hierheen willen boeken!

• 8vakantiegangers28-09-2011

Mooi hotel

Schitterend hotel, prachtige ligging, goed eten. Geen Griekenland gevoel, had ook in Turkije kunnen staan. Drankjes te duur. 7,00 voor een wijntje, 5,20 voor een koffie. Afstand naar Pythagorion niet te lopen in het donker. Taxi's staakten een paar dagen. Geen shutle busjes. Was mooi, maar toch liever iets Grieks.

• 9Karin en Henk28-09-2011

Super hotel

Super Hotel, personeel erg vriendelijk en behulpzaam. Uitzicht geweldig / zeezicht op Turkije. Kamers in het hotel (1e verdieping 107) zijn prima en het balkon is erg ruim. 3x3m. Foto's op de site kloppen. Bij het zwembad voldoende bedden incl. grote lounche bedden. Minpuntje. Hotel ligt tegen een berg aan en het wwembad ligt beneden. Flinke trippel elke dag weer naar boven maar ze hebben een golfkarretje die je naar boven kan brengen. Het hotel ligt net te ver van Pytagorion om makkelijk te lopen en er rijd geen busjes vanuit het hotel.

• 8R & H14-09-2011

Goed hotel maar geen *****

Bij aankomst op Samos moesten we eerst twee nachten uitwijken naar ander hotel wegens overboeking door Protheas Blu dus geen goed begin. Bij uiteindelijke aankomst wel enkele compensaties gekregen maar toch in feite drie dagen (twee nachten) vakantie kwijt. Gemiddeld goed hotel: eten goed (maar voor ons was het eten beter in Doryssa Bay waar we 2 nachten moesten verblijven), kamer goed, meeste personeel vriendelijk en gedienstig (wel enkele uitzonderingen), mooi hotel met prachtig zicht, wel wat afgelegen en geen mogelijkheid tot wandelen 's avonds want aan drukke en gevaaarlijke baan en geen shuttle!!! Netheid van de kamer was wel super. Twee stranden aan/van het hotel met gratis ligstoelen maar soms veel volk van buiten het hotel waardoor geen plaats meer voor hotelgasten. Waren tiental jaren geleden ook in het hotel (was toen ) en het verblijf dit jaar was eigenlijk niet anders of beter (dus voor ons geen *).

• 8R & H14-09-2011

Aangenaam hotel maar niet Top (***** ?????)

Bij aankomst op de luchthaven werd ons gezegd dat we twee nachten moesten uitwijken naar ander hotel wegens overboeking in en door "Protheas Blu" dus geen goede start. Bij uiteindelijke aankomst enkele compensaties gekregen maar blijft dat we drie dagen (twee nachten) vakantie kwijt waren. Gemiddeld goed hotel, maaltijden OK (eten voor ons beter in het hotel waar we twee nachten moesten verblijven = Doryssa Bay), service goed, meeste personeelsleden vriendelijk en gedienstig behalve enkele uitzonderingen, netheid van de kamer super. Twee stranden van/aan het hotel maar soms veel mensen van buiten het hotel waardoor geen plaats meer voor hotelgasten. Geen wandelmogelijkheden (hotel aan drukke en dus gevaarlijke baan en wat afgelegen). Zijn er een tiental jaren geleden ook geweest (toen ) en was destijds zeker even goed als nu dus voor ons geen echt * niveau.

• 8Cor07-09-2011

Erg mooi Hotel, prachtige ligging

Proteas Blu is een mooi Hotel, met trendy uitstraling. Het eten is erg goed. 's Avonds een uitgebreid buffet en 's ochtends een zeer uitgebreid ontbijt buffet. Het personeel is erg vriendelijk en behulpzaam. Zeker een plek om weer naar terug te gaan

8 tips over Hotel Proteas Blu Resort

• marijke, 25-05-2014

Met de boot naar Turkije, met een bezoek aan Efeze is leuk. En een bustour om het eiland is ook de moeite waard.( wij hadden geen huurauto ) Water koop je voor 1 euro, per literfles bij de Minimarket. Vanuit het hotel bovenaan de hoofdweg meteen rechts. Wij hadden een kamer met zeezicht dichtbij het strand. Je moet wel 2 keer per dag trappen lopen om in het restaurant te komen, dus als je dat niet wilt zou ik een kamer in het hoofdgebouw boeken.

• Saar, 19-05-2012

Neem waterschoenen mee voor zwemmen en de zee

• Sabine, 21-05-2012

Auto huren is leuk om wat van het eiland te zien. Het plaatsje Manolates is een mooi kunstenaarsdorpje, je rijdt er naar toe door het prachtige dal van de nachtegalen. Vanuit hotel is het niet aan te bevelen om lopend naar Phytagorion te gaan, zeker 's avonds niet. Weg is onoverzichtelijk en gevaarlijk. Geen voetpad.

6 vragen over Hotel Proteas Blu Resort

• chrisje, 03-07-2014

Rustig??

Wij houden van complete rust aan het zwembad. Daarom een vraagje: is er animatie, muziek aan het zwembad of moet je voor complete rust naar strand gaan?

Danny, 17-08-2014

Absoluut veel rust, geen herrie aan het zwembad en of strand. Voor een rustige en relaxte vakantie een zeer goede locatie! Alleen een zacht achtergrond muziekje van het iets hoger gelegen zwembadrestaurant.

• marijke, 29-03-2014

Fietsen

Wij zouden graag willen fietsen op Samos. Heeft iemand ervaring met huren bij het hotel of in de buurt? Wij zijn geen strandliggers, wel af en toe, maar willen wat zien.

Denise, 02-04-2014

Op enkele meters van het hotel ligt Kiklos rentals (http://www.kiklos-rentals.com/nl). Wij huren hier zelf ook ieder jaar vervoersmiddelen en dat bevalt uitstekend.

• marijke, 29-03-2014

Boulevard / terrasjes

Lezen wij het goed dat je wel een taxi moet nemen om eens ergens anders koffie of een biertje te kunnen gaan drinken? In het hotel alleen koffie voor 5 euro.........?

Denise, 02-04-2014

De prijzen in de bar bij Proteas zijn inderdaad niet mis. Zelf huren wij ieder jaar een auto - sowieso een aanrader om iets van het eiland te zien - en gaan iedere avond, na het diner, naar Pythagorion om een drankje te drinken.

• VerzorgingHalfpension
  • Minimale leeftijd gastenVanaf 16

• ZwembadAanwezig, Binnenzwembad, Buitenzwembad, Infinity pool, Jacuzzi, Poolbar, Verwarmd, Zwembad

• Soort strandKiezels
  • Afstand tot strand300 m, 4 minuten lopen, < 5 minuten met de auto
  • Kleur van het strandLicht
  • Privé strandAanwezig
  • Strand toegangGescheiden door straat
  • Strand faciliteitenCatering aanwezig, Gratis strandbedden, Handdoeken aanwezig, Parasols aanwezig

• Gratis wifiGehele hotel

• Balkon / terrasTerras
  • Huishoudelijke apparatuurKluis, Koelkast, Koelkast / Minibar, Strijkijzer, TV

• WinkelsCadeauwinkel, Kapper, Winkel voor levensmiddelen
  • Receptie24-uurs receptie, Aanwezig, Express check-in & check-out
  • Room Service24 uurs service, Aanwezig
  • Op het terreinBagageruimte, Recreatieruimte, Terras, Tuin
  • Overige servicesAutoverhuur, Concierge, Dokter, Fietsverhuur, Handdoeken(service), Informatie voor trips, Kantoor service, Kluis, Portier, Stomerij, Wasserette

• SaunaStoombad / Turks bad

• ParkeermogelijkhedenBewaakt parkeren, Parkeerplaats, Valet parking