Hotel Proteas Blu Resort

• Aan zee
  • Jacuzzi
  • Sauna
Meer hotelinfo

Hotel Proteas Blu Resort is een adult only hotel op Samos. Hier vind je smaakvol ingerichte kamers, een zwembad, restaurants, bars, een tennisbaan en een Adam & Eve spa. Het personeel is hier vriendelijk en attent. In de directe omgeving is niet veel te beleven. Daarom is een auto huren aan te raden. De haven van Pythagorion is dan goed bereikbaar.

We hebben een aantal aanbieders voor Proteas Blu Resort voor je op een rij gezet:

101 reviews over Hotel Proteas Blu Resort

• 9marijke25-05-2014

Een fantastisch hotel op een hele mooie lokatie!

Wij waren hier van 13 t/m 20 mei 2014. Heerlijk rustig overal, en gezellig! Het is een Coupleshotel, d.w.z .niet voor kinderen onder 16 jaar. Concept is voor herhaling vatbaar! Het personeel, de bevolking, het heerlijke eten, kamer met zeezicht, een privéstrand, hier gratis luxe strandbedden en -strandhanddoeken, gratis wifi.....wat wil je nog meer? In het hoogseizoen zal het allicht drukker zijn en ook te warm voor ons. Het stadje Pythagorion ligt wel 5 km verderop, maar dat wisten wij. Een taxi is 6 euro. Wij zijn er op een ochtend naar toe gelopen, gezellige boulevard, leuke winkeltjes daar. Maar het hotel biedt al zoveel....'s avonds een drankje aan het strand b.v. Als ik dan een minpuntje moet noemen.....soms ruikt de afvoer in de badkamer, maar waar niet in Griekenland? Gewoon overal de stoppen er in drukken helpt.

• 9elha26-01-2014

prachtig hotel

In september geweest. Prachtig hotel mooie kamers. Naar strand toe kan je met een golfkar. Huur een auto want de afstand naar pythagorion is niet geschikt voor voetgangers. Verder een aanrader.

• 9cyntiasibeijn08-09-2013

Goede service en mooi hotel

Mooie entree, servicegericht personeel. Prijzen in hotel en Pythagorion zijn hoog: cappuccino 5 euro, fris 2.5 tot 3 euro. Hotel ligt tegen een steile helling. Er is beneden aan het strand een telefoon zodat je kan bellen om gehaald te worden met een golfkar. Als je slecht ter been bent is het geen aanrader, voor ons was t goed voor de conditie. Diner en ontbijt zijn super! Vers fruit, verse koekjes etc, veel variatie. Bedjes en parasol op strand zijn gratis, er zijn handboeken van hotel te krijgen. Overal wifi. Veel marmer is er gebruikt in het hotel, de sfeer is enigszins kitsch maar ik vond t wel wat hebben. De kamer heeft een goede grootte. Deur sluit niet makkelijk. Kluis is aanwezig. Douche is in bad waardoor je met je benen tegen de kraan aan staat. Er is een minibar, zitje, tv, balkon met zitje en Airco is individueel maar je hoort t systeem als jouw ac uitstaat . Bed is oké. Er is nergens een douchegordijn, waardoor t erg nat wordt. Zee is prachtig, leuk snorkelen.

• 8Hilbrand15-08-2013

Goed, ernstige twijfel en vervolgens weer goed

De eerste indruk van dit hotel was goed; het ziet er erg mooi uit en de net gerenoveerde kamer in het hoofdgebouw was erg ruim. De ernstige twijfel over dit hotel was dat de kamer nog niet helemaal af was (kluisje los in de kast, geen gordijnen, kraan los, douche niet af, tegels die van de muur vallen). Na dit aangegeven te hebben bij de receptie kregen we de volgende dag een nieuwe kamer met prive zwembad (gratis upgrade). Deze kamer was meer dan uitstekend. Het hotel heeft een groot zwembad en een prive strand. Er is een handdoekenservice. Het dorpje is niet op loopafstand maar met de taxi (7 euro heen / 5 euro terug) is het goed te doen.

• 9Brigitte07-06-2013

echt om terug naar toe te gaan

we hebben reeds verscheidene keren in dit hotel verbleven. Men is steeds bezig met renovatie en investeringen in dit hotel .Dit is zeer positief! zeer goede keuken en afwisseling. We gaan zeker terug !

• 10forlove117-05-2013

Prachtig hotel.

Een super hotel met super vriendelijk personeel.De ligging is prachtig,het eten was zeer goed.De kamers werden iedere dag gedaan.In 1 woord........SUPER!!!

• 5Jan de Vries27-11-2012

Viel tegen

Vorig jaar hier verbleven en om eerlijk te zeggen viel dit hotel ons tegen. Aan de buitenkant ziet alles er goed uit maar er zjin een hoop kantekeningen. Ze waren nog bgezig met het zwembad, de deur sloot niet goed en de tv werkte niet. Ook was het eten vaak hetzelfde en eentoning. Het personeel was ook niet altijd even vriendelijk, in het begin wel maar als je wat commentaar hebt dan is die glimlach snel verdwenen. Wij komen al jaren op Samos en dit blijven wij ook doen maar volgend jaar kiezen wij voor een ander hotel.

• 10Yvonne den Exter05-08-2012

Fantastisch hotel

Buitengewoon fijn hotel. Erg schoon. Ruime gerenoveerde kamers. Bij aankomst stond een fles water, een fles wijn en een fruitmandje klaar. Elke dag schone lakens en handdoeken. Ook waren er speciale handdoeken voor het zwembad en/of het strand. Alles wat tot in de puntjes verzorgd. Het personeel is erg vriendelijk en het eten liet niets te wensen over! Prima prijs/ kwaliteitverhouding. Wij gaan zeker terug naar dit hotel.

Met oudere kinderen

• 9Fam. heijink14-07-2012

Prachtig resort met uitstekende service

Proteas Blue Resort in Pythagorion is een uitstekende lokatie om een vakantie te vieren. Het heeft een luxe uitstraling en de bungalow zeezicht waarin we zaten was mooi nieuw en fris. Wij waren in de meivakanntie 2012 en het was bijzonder rustig. Het strand is mooi maar klein wanneer het Resort omspoeld gaat worden met toeristen, dat geldt ook voor het zwembad. Voor kinderen is er niets te doen. De bediening is subliem en de servicegerichtheid groot. Het restaurant met dinerbuffet was goed. De omgeving is erg mooi en op het eiland zijn een aanal leuke gezellige plaatsjes. Wel was duidelijk merkbaar de crisis flink heeft huisgehouden.

• 0Frenzeljet14-06-2012

Mooi hotel maar met aantekeningen

De kamers zijn erg gedateerd. Er staat vermeld gerenoveerd, maar dat is al JAREN terug. De receptie en restaurant zijn wel modern. Jammer dat daar meer aandacht is gegeven dan aan de kamers. Eten was prima, af en toe eentonig. Weinig animatie. Ver van de plaats maar dat wisten we. Met een taxi ben je er zo. Hetgeen wat tegenviel was dat de supermarkt geen drinken had, natuurlijk om de bar te spekken.... maar daar is het TE PRIJZIG!!! 5 euro voor een biertje. Wij zijn vaak smiddags naar boven gelopen, naar app cleoniki voor een drankje, daar betaal je maar 2,50 en is het uitzicht mooier. Zo ook maakten we gebruik van de supermarkt, die is van alles voorzien, qua drank en eten. Open in de ochtend en middag vanaf 4 uur. De bar is dan ook gelijk open. Proteas is ons goed bevallen, maar daarvoor hadden we in Doryssa gezeten, als ik terugkom wordt het weer doryssa!!!

8 tips over Hotel Proteas Blu Resort

• marijke, 25-05-2014

Met de boot naar Turkije, met een bezoek aan Efeze is leuk. En een bustour om het eiland is ook de moeite waard.( wij hadden geen huurauto ) Water koop je voor 1 euro, per literfles bij de Minimarket. Vanuit het hotel bovenaan de hoofdweg meteen rechts. Wij hadden een kamer met zeezicht dichtbij het strand. Je moet wel 2 keer per dag trappen lopen om in het restaurant te komen, dus als je dat niet wilt zou ik een kamer in het hoofdgebouw boeken.

• Saar, 19-05-2012

Neem waterschoenen mee voor zwemmen en de zee

• Sabine, 21-05-2012

Auto huren is leuk om wat van het eiland te zien. Het plaatsje Manolates is een mooi kunstenaarsdorpje, je rijdt er naar toe door het prachtige dal van de nachtegalen. Vanuit hotel is het niet aan te bevelen om lopend naar Phytagorion te gaan, zeker 's avonds niet. Weg is onoverzichtelijk en gevaarlijk. Geen voetpad.

6 vragen over Hotel Proteas Blu Resort

• chrisje, 03-07-2014

Rustig??

Wij houden van complete rust aan het zwembad. Daarom een vraagje: is er animatie, muziek aan het zwembad of moet je voor complete rust naar strand gaan?

Danny, 17-08-2014

Absoluut veel rust, geen herrie aan het zwembad en of strand. Voor een rustige en relaxte vakantie een zeer goede locatie! Alleen een zacht achtergrond muziekje van het iets hoger gelegen zwembadrestaurant.

• marijke, 29-03-2014

Fietsen

Wij zouden graag willen fietsen op Samos. Heeft iemand ervaring met huren bij het hotel of in de buurt? Wij zijn geen strandliggers, wel af en toe, maar willen wat zien.

Denise, 02-04-2014

Op enkele meters van het hotel ligt Kiklos rentals (http://www.kiklos-rentals.com/nl). Wij huren hier zelf ook ieder jaar vervoersmiddelen en dat bevalt uitstekend.

• marijke, 29-03-2014

Boulevard / terrasjes

Lezen wij het goed dat je wel een taxi moet nemen om eens ergens anders koffie of een biertje te kunnen gaan drinken? In het hotel alleen koffie voor 5 euro.........?

Denise, 02-04-2014

De prijzen in de bar bij Proteas zijn inderdaad niet mis. Zelf huren wij ieder jaar een auto - sowieso een aanrader om iets van het eiland te zien - en gaan iedere avond, na het diner, naar Pythagorion om een drankje te drinken.

• VerzorgingHalfpension
  • Minimale leeftijd gastenVanaf 16

• ZwembadAanwezig, Binnenzwembad, Buitenzwembad, Infinity pool, Jacuzzi, Poolbar, Verwarmd, Zwembad

• Soort strandKiezels
  • Afstand tot strand300 m, 4 minuten lopen, < 5 minuten met de auto
  • Kleur van het strandLicht
  • Privé strandAanwezig
  • Strand toegangGescheiden door straat
  • Strand faciliteitenCatering aanwezig, Gratis strandbedden, Handdoeken aanwezig, Parasols aanwezig

• Gratis wifiGehele hotel

• Balkon / terrasTerras
  • Huishoudelijke apparatuurKluis, Koelkast, Koelkast / Minibar, Strijkijzer, TV

• WinkelsCadeauwinkel, Kapper, Winkel voor levensmiddelen
  • Receptie24-uurs receptie, Aanwezig, Express check-in & check-out
  • Room Service24 uurs service, Aanwezig
  • Op het terreinBagageruimte, Recreatieruimte, Terras, Tuin
  • Overige servicesAutoverhuur, Concierge, Dokter, Fietsverhuur, Handdoeken(service), Informatie voor trips, Kantoor service, Kluis, Portier, Stomerij, Wasserette

• SaunaStoombad / Turks bad

• ParkeermogelijkhedenBewaakt parkeren, Parkeerplaats, Valet parking