Hotel Proteas Blu Resort

• Aan zee
  • Jacuzzi
  • Sauna
Meer hotelinfo

Hotel Proteas Blu Resort is een adult only hotel op Samos. Hier vind je smaakvol ingerichte kamers, een zwembad, restaurants, bars, een tennisbaan en een Adam & Eve spa. Het personeel is hier vriendelijk en attent. In de directe omgeving is niet veel te beleven. Daarom is een auto huren aan te raden. De haven van Pythagorion is dan goed bereikbaar.

We hebben een aantal aanbieders voor Proteas Blu Resort voor je op een rij gezet:

101 reviews over Hotel Proteas Blu Resort

• 7Thomas Brugman05-05-2016

Top plek! Vooral de schommelbedden bij de zee :)

Heerlijk resort om tot rust te komen, aardige mensen, lekker eten en leuke kamers. Echt een aanrader!

• 9Charlotte Beijer05-05-2016

Fantastisch!

Je kunt hier heerlijk genieten aan het zwembad of aan de zee ! Ligbedjes zijn super! Mooie spa! Het eten is heerlijk, je kunt van de kaart kiezen. Ontbijt buffetvorm ook prima!

• 10Never Stop Exploring02-05-2016

Was een geweldig hotel is dit! Schitterende locatie en het eten is top! Samos is sowieso een prachtig groen eiland. Proteas Blu Resort is een Adults Only hotel en dat was voor ons echt heerlijk genieten. Geen schreeuwende en jankende kinderen bij het zwembad. Perfect! Ik kan dit echt iedereen aanraden!

• 10Peter09-10-2015

Het hotel ligt op een helling dus als je niet goed te been bent toch moeilijk. Zeer mooie propere kamers, mooi en rustig zwembad met heel toffe ligzetels waarvan er altijd vrij waren. Ook aan het strand zeer mooie ligstoelen en 2 pers hangbedden. Hier wordt aan handdoekje leggen niet meegedaan...tof. Bediening op het strand vanuit de strandbar en ook aan het zwembad kwamen ze ons bedienen nadat we aan de bar waren gaan bestellen. Het eten was super, veel variatie en lekker! Vriendelijke goede bediening! Ook het Spa gedeelte was tof. Goeie massage gehad! Overal in het hotel was het personeel super vriendelijk...ongelooflijk! Ik lees hier soms minder goede comments maar daar kunnen wij ons niet in vinden! Enige min-puntje is misschien wel dat inderdaad de drank in de bars redelijk prijzig is. De wijn, van Samos zelf, is dan weer wel redelijk van prijs. Wij vonden het een schitterend hotel en wij gaan zeker nog wel eens terug.

• 10Melanie Malek20-06-2015

Wauw! Volgend jaar weer

Proteas Blu is een voor Griekse begrippen zeer goed onderhouden en luxe complex, dat direct aan zee in een heuvel gebouwd is. Alle kamers hebben uitzicht op zee. Het complex ligt een stukje van Pythagorion, met een leuk haventje met restaurants, bars en winkeltjes, waar het heerlijk vertoeven is en dat voor maar 5 euro met de taxi te bereiken is. Je kunt natuurlijk ook lopen, maar dan doe je er iets langer over. Het couples only concept maakt dat het er heerlijk rustig is en de verdere uitstraling zorgt dat je er fatsoenlijke mede gasten hebt. Het personeel heeft er zin in en doet er alles aan om jou een relaxte vakantie te bieden. Ze zien wat je nodig hebt, voordat je er zelf aan dacht en zorgen dat je het krijgt. Ontbijt en diner in buffetvorm bij half pension zijn zeer uitgebreid en alles smaakt er heerlijk, waardoor het klimmen naar je kamer dat noodzakelijk is om je kamer weer te bereiken als je was zwemmen in de pool of de zee eerder welkom dan lastig is. Volgend jaar weer.

• 6Hana09-06-2015

Mooi hotel maar voor ons geen 5 sterren waardig

Het is een mooi complex met alle nodige faciliteiten maar toch enkele belangrijke opmerkingen waardoor wij van mening zijn dat het geen 5 sterren waard is: -het eten is niet warm genoeg als je het op je bord schept, de soep is bijvb. lauw. Wel veel keuze qua maaltijden. -WIFI slechts op enkele plaatsen beschikbaar en niet in het hele hotel zoals meegedeeld werd -bij het ontbijt vaak lang wachten op je warme drank (koffie of thee - over thee doet men nogal eens moeilijk) -de meeste obers zijn vriendelijk maar toch één zeer onvriendelijke ober in het panorama-restaurant - jammer!! -netheid van de kamers is prima in orde - onderhoudspersoneel is zeer vriendelijk! -veel trappen en steile hellingen als je naar het onthaal of het restaurant moet (vooral vanuit de kamers met 600 en 700 als nummers, dit weet je niet als je de kamer boekt) -dranken in het restaurant, aan zwembad en aan het strand zijn duur (10 euro voor een pina colada - 3,5 euro voor een cola)

• 9William Springuel08-06-2015

Attent

Mooi hotel, super ligmeubilair aan zwembad en strand. Personeel vriendelijk en attent, goede restauratie.

• 8Michelle12-05-2015

Fantastische plek, lauw eten en dure drankjes

Het hotel heeft een uitstekende ligging. Een mooi goed verzorgd privé strandje en een prachtig classy zwembad. De kamers zijn ontzettend schoon en de housekeeping is uitmuntend. Wij hadden half pension, maar dit kan ik niemand aanraden. Het eten is niet gevarieerd en wordt lauw geserveerd. Zowel het ontbijt en het avondeten. Het contrast is te groot wat er buiten hotel te krijgen valt. De drankjes zijn ook ontzettend duur vergeleken met de bars in Pythagorio.

• 9Danny17-08-2014

Fantastische locatie en relaxte omgeving!!

Hotel Proteas is een rustgevend hotel met goede faciliteiten. Het is er schoon en netjes. Service is zeer goed en compleet. De ligging is rustig afgelegen van Pythagorion, maar juist dichtbij genoeg om iedere dag even een kijkje te nemen. (Met taxi ca.€5,- enkele rit)

• 6Ben Embregts26-06-2014

Wat een instinker.

Vorig jaar op Rhodos in een 4 sterren hotel met all inclusive geweest. Was mega goed. Super zeer gevarieerd eten, en alle internationale dranken tot 's-nachts 2 uur. 5 jaar geleden al eerder op Samos in Pythagorio geweest, echter in een hotel met alleen ontbijt, daarom nu vanwege beoordelingen op internet gekozen voor Proteas Blu Resort met half pension. Wat een tegenvaller. De kamer was zeer basic ingericht, met 2 ongemakkelijke stoelen, om maar niet te spreken over de flut stoeltjes die op het balkon stonden. Het eten was zeer eenzijdig. Het kwam zeer vaak voor dat er bij het ontbijt nauwelijks brood werd aangeboden, en bij het diner in buffetvorm werden de meeste gerechten vaak zeer slecht aangevuld. Wij troffen geregeld lege bakken aan, of slechts restanten. En dan de prijzen die men voor de drankjes durfde te vragen! Franje was er genoeg, zoals de witte handschoenen die het personeel bij het uitserveren droegen. Als je wat nauwkeuriger keek zag je echter dat ze vies waren.

8 tips over Hotel Proteas Blu Resort

• marijke, 25-05-2014

Met de boot naar Turkije, met een bezoek aan Efeze is leuk. En een bustour om het eiland is ook de moeite waard.( wij hadden geen huurauto ) Water koop je voor 1 euro, per literfles bij de Minimarket. Vanuit het hotel bovenaan de hoofdweg meteen rechts. Wij hadden een kamer met zeezicht dichtbij het strand. Je moet wel 2 keer per dag trappen lopen om in het restaurant te komen, dus als je dat niet wilt zou ik een kamer in het hoofdgebouw boeken.

• Saar, 19-05-2012

Neem waterschoenen mee voor zwemmen en de zee

• Sabine, 21-05-2012

Auto huren is leuk om wat van het eiland te zien. Het plaatsje Manolates is een mooi kunstenaarsdorpje, je rijdt er naar toe door het prachtige dal van de nachtegalen. Vanuit hotel is het niet aan te bevelen om lopend naar Phytagorion te gaan, zeker 's avonds niet. Weg is onoverzichtelijk en gevaarlijk. Geen voetpad.

6 vragen over Hotel Proteas Blu Resort

• chrisje, 03-07-2014

Rustig??

Wij houden van complete rust aan het zwembad. Daarom een vraagje: is er animatie, muziek aan het zwembad of moet je voor complete rust naar strand gaan?

Danny, 17-08-2014

Absoluut veel rust, geen herrie aan het zwembad en of strand. Voor een rustige en relaxte vakantie een zeer goede locatie! Alleen een zacht achtergrond muziekje van het iets hoger gelegen zwembadrestaurant.

• marijke, 29-03-2014

Fietsen

Wij zouden graag willen fietsen op Samos. Heeft iemand ervaring met huren bij het hotel of in de buurt? Wij zijn geen strandliggers, wel af en toe, maar willen wat zien.

Denise, 02-04-2014

Op enkele meters van het hotel ligt Kiklos rentals (http://www.kiklos-rentals.com/nl). Wij huren hier zelf ook ieder jaar vervoersmiddelen en dat bevalt uitstekend.

• marijke, 29-03-2014

Boulevard / terrasjes

Lezen wij het goed dat je wel een taxi moet nemen om eens ergens anders koffie of een biertje te kunnen gaan drinken? In het hotel alleen koffie voor 5 euro.........?

Denise, 02-04-2014

De prijzen in de bar bij Proteas zijn inderdaad niet mis. Zelf huren wij ieder jaar een auto - sowieso een aanrader om iets van het eiland te zien - en gaan iedere avond, na het diner, naar Pythagorion om een drankje te drinken.

• VerzorgingHalfpension
  • Minimale leeftijd gastenVanaf 16

• ZwembadAanwezig, Binnenzwembad, Buitenzwembad, Infinity pool, Jacuzzi, Poolbar, Verwarmd, Zwembad

• Soort strandKiezels
  • Afstand tot strand300 m, 4 minuten lopen, < 5 minuten met de auto
  • Kleur van het strandLicht
  • Privé strandAanwezig
  • Strand toegangGescheiden door straat
  • Strand faciliteitenCatering aanwezig, Gratis strandbedden, Handdoeken aanwezig, Parasols aanwezig

• Gratis wifiGehele hotel

• Balkon / terrasTerras
  • Huishoudelijke apparatuurKluis, Koelkast, Koelkast / Minibar, Strijkijzer, TV

• WinkelsCadeauwinkel, Kapper, Winkel voor levensmiddelen
  • Receptie24-uurs receptie, Aanwezig, Express check-in & check-out
  • Room Service24 uurs service, Aanwezig
  • Op het terreinBagageruimte, Recreatieruimte, Terras, Tuin
  • Overige servicesAutoverhuur, Concierge, Dokter, Fietsverhuur, Handdoeken(service), Informatie voor trips, Kantoor service, Kluis, Portier, Stomerij, Wasserette

• SaunaStoombad / Turks bad

• ParkeermogelijkhedenBewaakt parkeren, Parkeerplaats, Valet parking