Hotel Proteas Blu Resort

• Aan zee
  • Jacuzzi
  • Sauna
Meer hotelinfo

Hotel Proteas Blu Resort is een adult only hotel op Samos. Hier vind je smaakvol ingerichte kamers, een zwembad, restaurants, bars, een tennisbaan en een Adam & Eve spa. Het personeel is hier vriendelijk en attent. In de directe omgeving is niet veel te beleven. Daarom is een auto huren aan te raden. De haven van Pythagorion is dan goed bereikbaar.

We hebben een aantal aanbieders voor Proteas Blu Resort voor je op een rij gezet:

101 reviews over Hotel Proteas Blu Resort

• 7Marianne29-09-2019

Prima vakantie gehad, maar eenmalig.

Niet geschikt voor mensen die slecht ter been zijn. Het terrein is heel heuvelachtig en er zijn veel trappen. Pythagorion is slecht te voet te bereiken. Gevaarlijke, bochtige weg zonder stoepen. Zonder auto zit je een beetje vast op de heuvel in het hotel.

• 9Werner Dictus06-09-2019

Voor ons was hes het een top vakantie....

Voor ons ongelooflijk tof hotel...Eten zeer lekker...vriendelijk personeel...Ze doen alles voor hun gasten...Mooie kamers...Zeer goede bedden met het nadeel dat je makkelijk je benen aan de hoek van het bed bezeerd..regelmatig een attentie op de kamer..Alles krakende proper..Het hotel waar je enorm op rust komt...NO STRESS...prijzen voor de dranken niet goedkoop...Als je niet fit bent moet je dit hotel niet nemen veel klimwerk en trappen...wij komen zeker terug...

• 2018
    8Jopie16-06-2018

Fantatiscg

Mooi hotel, goede service. Kamers met name de douche wat gedateerd. (Voor een 5 sterren hotel)

• 10moniqueb12-06-2018

het mooiste hotel op Samos, voor luxe rustzoekers

In mei zijn we voor de tweede keer naar dit fantastische adults-only hotel gegaan. Nu in de meest luxe kamer die er is: de meest luxe suite met eigen zwembadje (ja hoor, vaak gebruik van gemaakt) . Niet alleen qua ligging en zeezicht optimaal, maar ook voor de andere zintuigen: continu het heerlijke geluid van het ruisen van de zee. De kamers (slaapkamer en zitkamer met tevens goed bed, te scheiden door een schuifdeur) zijn modern en smaakvol ingericht, en ook de badkamer met dubbele wastafel, groot bad en luxe douche getuigt van luxe met meerwaarde. Ons terras was riant, met vrijwel de gehele dag zon en schaduwplekjes. Speciale aandacht verdient ook het personeel van het restaurant: supervriendelijk en attent. Dit geldt overigens ook voor al het andere personeel. Last but not least: het eten was subliem: van hoge kwaliteit, zeer veel keuze; iedere dag nieuwe verrassingen! Af en toe zijn er ervaringen die niet te evenaren zijn....

Met oudere kinderen

• 8WilWeg01-06-2018

Heerlijk verblijf gehad

Uitstekende service, vriendelijk personeel uitgebreid en goed verzorgd ontbijtbuffet. Wij hadden een suite met zwembad, Dat is super tof en elke middag wordt er wat lekkers bezorgd in de vorm van drankje of hapje. Dat zijn van die kleine dingen die het nog leuker maken. Bar, receptie sfeerloos en gedateerd wel netjes. In de avond is het er rustig, daar moet je van houden. Indien niet dan is het dorpje wel ver om er even naar toe te lopen. Wij namen een taxi, kosten rond de 7€ per traject.

• 9monique b14-04-2018

Geweldig!

Zee luxe en rustgevend adults-only resort aan zee tegen berghelling met hemelse bedden met zeer dikke matrassen bij strand en zwembad. Geen plonzende kinderen in het water. Eten is uitstekend, personeel zeer vriendelijk. Op 15 minuten lopen van Pythagorion. Uitstekende wandelmogelijkheden in de omgeving. We gaan hier zeer binnenkort naar terug!

Met oudere kinderen

• 9Monique Park -Vredevoort27-01-2018

Prachtig resort ..adulds only ...veel rust ..lekker eten ..gezellige spontane griekse avond ....het is voir ons de ideale vacantie bestemming ... mooi wandelgebied .. We gaan dit jaar terug ..😁😁

• 2017
    9Marianne van der Schoot, Betty van Schagen29-09-2017

Volgend jaar gaan we zo mogelijk, voor de 4e keer!

Het is altijd mogelijk hulp te vragen om naar en vanaf het strand te gaan. Met een golfkarretje.

• Oude reviews

6sj21-09-2016

goed, maar de vijfde ster hebben wij niet gevonden

hotel met prachtige ligging, vijfsterren barprijzen maar geen vijfsterren feeling. Kamers werden keurig schoongemaakt maar hebben een renovatiebeurt nodig, het zijn nu degelijke verouderde driesterren kamers die je ook in Spanje vindt. Het restaurant heeft een fantastisch uitzicht helaas maakt men het 5 gevoel niet waar. Dat ligt aan de beperkte eettijden( voor zuidelijke landen( half 7 tot half 10) en het feit dat om 21.20 het afruimen begint en alles alweer klaar wordt gezet voor de volgende ochtend terwijl jij nog rustig aan het eten bent. Dan dragen kletterende bordjes en bestek niet bij aan het vijfsterren gevoel en ga je weg terwijl je nog lekker even had kunnen blijven zitten met je fles wijn. Eten vonden wij matig. Wij hoorden ook van andere gasten die vaker waren geweest dat hierop zeker bezuinigd is in kwaliteit en variatie. Ontbijt kent geen showcooking en is elke ochtende hetzelfde. Dit hebben wij nog nooit meegemaakt in een 5 hotel. Zwembad ziet er fantastisch uit, alleen jammer dat veel bedjes gewoon stuk zijn. het zijn ook andere bedjes dan die op de reclameplaatjes staan. Persooneel is voor een groot deel ontzettend aardig, sommige obers zijn ronduit nors. Door de hoge prijzen van de drankjes ( bijv12.50 voor een jonny walker) gaat iedereen savonds naar het stadje en is er weinig gezelligheid in de bars en terrassen van het hotel. Wifi is redelijk bij het zwembad en in de kamer. Als er iets stuk is(bij ons tv, minibar en wifi) dan komen ze het snel repareren. Als je perse gaat voor adult only en samos dan denk ik wel dat je dit hotel moet boeken. ga je voor het 5* gevoel idg niet doen.

• 7Van Putten19-06-2016

Erg Goed

Het personeel,de ligging ,bediening,consumptie wel wat prijzig.

8 tips over Hotel Proteas Blu Resort

• marijke, 25-05-2014

Met de boot naar Turkije, met een bezoek aan Efeze is leuk. En een bustour om het eiland is ook de moeite waard.( wij hadden geen huurauto ) Water koop je voor 1 euro, per literfles bij de Minimarket. Vanuit het hotel bovenaan de hoofdweg meteen rechts. Wij hadden een kamer met zeezicht dichtbij het strand. Je moet wel 2 keer per dag trappen lopen om in het restaurant te komen, dus als je dat niet wilt zou ik een kamer in het hoofdgebouw boeken.

• Saar, 19-05-2012

Neem waterschoenen mee voor zwemmen en de zee

• Sabine, 21-05-2012

Auto huren is leuk om wat van het eiland te zien. Het plaatsje Manolates is een mooi kunstenaarsdorpje, je rijdt er naar toe door het prachtige dal van de nachtegalen. Vanuit hotel is het niet aan te bevelen om lopend naar Phytagorion te gaan, zeker 's avonds niet. Weg is onoverzichtelijk en gevaarlijk. Geen voetpad.

6 vragen over Hotel Proteas Blu Resort

• chrisje, 03-07-2014

Rustig??

Wij houden van complete rust aan het zwembad. Daarom een vraagje: is er animatie, muziek aan het zwembad of moet je voor complete rust naar strand gaan?

Danny, 17-08-2014

Absoluut veel rust, geen herrie aan het zwembad en of strand. Voor een rustige en relaxte vakantie een zeer goede locatie! Alleen een zacht achtergrond muziekje van het iets hoger gelegen zwembadrestaurant.

• marijke, 29-03-2014

Fietsen

Wij zouden graag willen fietsen op Samos. Heeft iemand ervaring met huren bij het hotel of in de buurt? Wij zijn geen strandliggers, wel af en toe, maar willen wat zien.

Denise, 02-04-2014

Op enkele meters van het hotel ligt Kiklos rentals (http://www.kiklos-rentals.com/nl). Wij huren hier zelf ook ieder jaar vervoersmiddelen en dat bevalt uitstekend.

• marijke, 29-03-2014

Boulevard / terrasjes

Lezen wij het goed dat je wel een taxi moet nemen om eens ergens anders koffie of een biertje te kunnen gaan drinken? In het hotel alleen koffie voor 5 euro.........?

Denise, 02-04-2014

De prijzen in de bar bij Proteas zijn inderdaad niet mis. Zelf huren wij ieder jaar een auto - sowieso een aanrader om iets van het eiland te zien - en gaan iedere avond, na het diner, naar Pythagorion om een drankje te drinken.

• VerzorgingHalfpension
  • Minimale leeftijd gastenVanaf 16

• ZwembadAanwezig, Binnenzwembad, Buitenzwembad, Infinity pool, Jacuzzi, Poolbar, Verwarmd, Zwembad

• Soort strandKiezels
  • Afstand tot strand300 m, 4 minuten lopen, < 5 minuten met de auto
  • Kleur van het strandLicht
  • Privé strandAanwezig
  • Strand toegangGescheiden door straat
  • Strand faciliteitenCatering aanwezig, Gratis strandbedden, Handdoeken aanwezig, Parasols aanwezig

• Gratis wifiGehele hotel

• Balkon / terrasTerras
  • Huishoudelijke apparatuurKluis, Koelkast, Koelkast / Minibar, Strijkijzer, TV

• WinkelsCadeauwinkel, Kapper, Winkel voor levensmiddelen
  • Receptie24-uurs receptie, Aanwezig, Express check-in & check-out
  • Room Service24 uurs service, Aanwezig
  • Op het terreinBagageruimte, Recreatieruimte, Terras, Tuin
  • Overige servicesAutoverhuur, Concierge, Dokter, Fietsverhuur, Handdoeken(service), Informatie voor trips, Kantoor service, Kluis, Portier, Stomerij, Wasserette

• SaunaStoombad / Turks bad

• ParkeermogelijkhedenBewaakt parkeren, Parkeerplaats, Valet parking