Hotel Proteas Blu Resort

• Vertrekt vanaf Amsterdam
Reisduur
Vertrekdatum
Reisgezelschap
  • Vergelijk reisaanbieders in één overzicht
  • 3,8 miljoen onafhankelijke reviews
  • Boek direct bij Zoover
  • Onze klantenservice staat voor je klaar
  • Zekerheid van ANVR en SGR

8Fantastisch

Hotel Proteas Blu Resort is een adult only hotel op Samos. Hier vind je smaakvol ingerichte kamers, een zwembad, restaurants, bars, een tennisbaan en een Adam & Eve spa. Het personeel is hier vriendelijk en attent. In de directe omgeving is niet veel te beleven. Daarom is een auto huren aan te raden. De haven van Pythagorion is dan goed bereikbaar.

101 reviews over Hotel Proteas Blu Resort

• 2019
    7Marianne29-09-2019

Prima vakantie gehad, maar eenmalig.

Niet geschikt voor mensen die slecht ter been zijn. Het terrein is heel heuvelachtig en er zijn veel trappen. Pythagorion is slecht te voet te bereiken. Gevaarlijke, bochtige weg zonder stoepen. Zonder auto zit je een beetje vast op de heuvel in het hotel.

Gereisd met partner in september 2019

• 9Werner Dictus06-09-2019

Voor ons was hes het een top vakantie....

Voor ons ongelooflijk tof hotel...Eten zeer lekker...vriendelijk personeel...Ze doen alles voor hun gasten...Mooie kamers...Zeer goede bedden met het nadeel dat je makkelijk je benen aan de hoek van het bed bezeerd..regelmatig een attentie op de kamer..Alles krakende proper..Het hotel waar je enorm op rust komt...NO STRESS...prijzen voor de dranken niet goedkoop...Als je niet fit bent moet je dit hotel niet nemen veel klimwerk en trappen...wij komen zeker terug...

Gereisd met partner in augustus 2019

• 2018
    8Jopie16-06-2018

Fantatiscg

Mooi hotel, goede service. Kamers met name de douche wat gedateerd. (Voor een 5 sterren hotel)

Gereisd met partner in juni 2018

• 10moniqueb12-06-2018

het mooiste hotel op Samos, voor luxe rustzoekers

In mei zijn we voor de tweede keer naar dit fantastische adults-only hotel gegaan. Nu in de meest luxe kamer die er is: de meest luxe suite met eigen zwembadje (ja hoor, vaak gebruik van gemaakt) . Niet alleen qua ligging en zeezicht optimaal, maar ook voor de andere zintuigen: continu het heerlijke geluid van het ruisen van de zee. De kamers (slaapkamer en zitkamer met tevens goed bed, te scheiden door een schuifdeur) zijn modern en smaakvol ingericht, en ook de badkamer met dubbele wastafel, groot bad en luxe douche getuigt van luxe met meerwaarde. Ons terras was riant, met vrijwel de gehele dag zon en schaduwplekjes. Speciale aandacht verdient ook het personeel van het restaurant: supervriendelijk en attent. Dit geldt overigens ook voor al het andere personeel. Last but not least: het eten was subliem: van hoge kwaliteit, zeer veel keuze; iedere dag nieuwe verrassingen! Af en toe zijn er ervaringen die niet te evenaren zijn....

Gereisd met oudere kinderen in mei 2018

• 8WilWeg01-06-2018

Heerlijk verblijf gehad

Uitstekende service, vriendelijk personeel uitgebreid en goed verzorgd ontbijtbuffet. Wij hadden een suite met zwembad, Dat is super tof en elke middag wordt er wat lekkers bezorgd in de vorm van drankje of hapje. Dat zijn van die kleine dingen die het nog leuker maken. Bar, receptie sfeerloos en gedateerd wel netjes. In de avond is het er rustig, daar moet je van houden. Indien niet dan is het dorpje wel ver om er even naar toe te lopen. Wij namen een taxi, kosten rond de 7€ per traject.

Gereisd met partner in juni 2018

• 9monique b14-04-2018

Geweldig!

Zee luxe en rustgevend adults-only resort aan zee tegen berghelling met hemelse bedden met zeer dikke matrassen bij strand en zwembad. Geen plonzende kinderen in het water. Eten is uitstekend, personeel zeer vriendelijk. Op 15 minuten lopen van Pythagorion. Uitstekende wandelmogelijkheden in de omgeving. We gaan hier zeer binnenkort naar terug!

Gereisd met oudere kinderen in mei 2017

• 9Monique Park -Vredevoort27-01-2018

Prachtig resort ..adulds only ...veel rust ..lekker eten ..gezellige spontane griekse avond ....het is voir ons de ideale vacantie bestemming ... mooi wandelgebied .. We gaan dit jaar terug ..😁😁

Gereisd met partner in augustus 2017

• Oude reviews

9Marianne van der Schoot, Betty van Schagen29-09-2017

Volgend jaar gaan we zo mogelijk, voor de 4e keer!

Het is altijd mogelijk hulp te vragen om naar en vanaf het strand te gaan. Met een golfkarretje.

Gereisd met partner in september 2017

• 6sj21-09-2016

goed, maar de vijfde ster hebben wij niet gevonden

hotel met prachtige ligging, vijfsterren barprijzen maar geen vijfsterren feeling. Kamers werden keurig schoongemaakt maar hebben een renovatiebeurt nodig, het zijn nu degelijke verouderde driesterren kamers die je ook in Spanje vindt. Het restaurant heeft een fantastisch uitzicht helaas maakt men het 5 gevoel niet waar. Dat ligt aan de beperkte eettijden( voor zuidelijke landen( half 7 tot half 10) en het feit dat om 21.20 het afruimen begint en alles alweer klaar wordt gezet voor de volgende ochtend terwijl jij nog rustig aan het eten bent. Dan dragen kletterende bordjes en bestek niet bij aan het vijfsterren gevoel en ga je weg terwijl je nog lekker even had kunnen blijven zitten met je fles wijn. Eten vonden wij matig. Wij hoorden ook van andere gasten die vaker waren geweest dat hierop zeker bezuinigd is in kwaliteit en variatie. Ontbijt kent geen showcooking en is elke ochtende hetzelfde. Dit hebben wij nog nooit meegemaakt in een 5 hotel. Zwembad ziet er fantastisch uit, alleen jammer dat veel bedjes gewoon stuk zijn. het zijn ook andere bedjes dan die op de reclameplaatjes staan. Persooneel is voor een groot deel ontzettend aardig, sommige obers zijn ronduit nors. Door de hoge prijzen van de drankjes ( bijv12.50 voor een jonny walker) gaat iedereen savonds naar het stadje en is er weinig gezelligheid in de bars en terrassen van het hotel. Wifi is redelijk bij het zwembad en in de kamer. Als er iets stuk is(bij ons tv, minibar en wifi) dan komen ze het snel repareren. Als je perse gaat voor adult only en samos dan denk ik wel dat je dit hotel moet boeken. ga je voor het 5* gevoel idg niet doen.

Gereisd met partner in september 2016

• 7Van Putten19-06-2016

Erg Goed

Het personeel,de ligging ,bediening,consumptie wel wat prijzig.

Gereisd met partner in juni 2016

Hotel Proteas Blu Resort info