Hotel Kouros Seasight

Griekenland, Samos, Pythagorion

8.5Fantastisch

Hotel Info

Meer hotelinfo

Liefhebbers van een ontspannen zon-, zee- en strandvakantie zitten helemaal goed bij Hotel Kouros Seasight. Meteen naast het complex vind je het heerlijke zandstrand, maar ook het gezellige centrum van Pythagorion bereik je binnen een paar minuten. Dat jullie hier vooral overnachten vanwege de gunstige ligging blijkt wel uit jullie reviews. Veel vakantiegangers beoordelen de ligging namelijk met een dikke 10! Benieuwd naar meer? Lees met ons mee.

Jullie schrijven enthousiast over het vriendelijke personeel van Kouros Seasight Samos. Zij doen er volgens reviewer Mariël alles aan om je helemaal in de watten te leggen: ‘Fantastisch hotel. Naar onze mening eerder vier sterren dan 2 sterren. Personeel is top in dit hotel! De eerste nacht met een handdoek onder het kussen geslapen waarna de schoonmaaksters de dag erna direct een dikker kussen achterlieten in onze kamer zonder dat we hier om hoefden te vragen. Het zijn de kleine dingen die het hem doen.’

De kamers van Hotel Kouros Seasight zijn volgens jullie altijd schoon. Zo schrijft reviewer Nina: ‘Wij verbleven eind augustus in de standaard 2-persoonskamer (niet gerenoveerd), een gezellige en schone kamer van alle gemakken voorzien. Balkon lag gedurende de hele dag in de schaduw en in de kamer zat standaard airco.’ Hou er wel rekening mee dat de badkamer en vooral de douche aan de kleine kant zijn.

Bij Kouros Seasight kun je overnachten op basis van logies en ontbijt of op basis van halfpension. Volgens vakantiegangers die een review achterlieten is een verblijf op basis van halfpension een aanrader vanwege het heerlijke eten in het restaurant. Reviewer Nina vindt het restaurant van het hotel zelf het beste van de hele omgeving.

Ligging

Kouros Seasight Samos ligt direct aan het zandstrand en op 800 meter van het gezellige Pythagorion. De haven met boulevard nodigt uit voor een wandeling. Onderweg scoor je de leukste must haves voor thuis of strijk je neer op een terrasje. Ook op weg naar het gezellige plaatsje vind je al leuke winkels en restaurants. Volgens Marina is restaurant Pegasus een echte aanrader: ‘Halverwege de weg naar Pythagorion zit restaurant Pegasus. Prima eten. Voor 30 euro 3 hoofdgerechten, tsatsiki, halve liter wijn, frisdrank en als service van het huis een toetje na. En complimenten voor de zeer vriendelijke eigenaar Lefteris. In Pythagorion zelf betaal je het dubbele.’

Nog zo’n positief punt is volgens jullie de ligging vlakbij het vliegveld. Zo kun je na je vlucht al snel genieten aan het strand, in de stad of aan het zwembad van Kouros Seasight Samos.

196 reviews over Hotel Kouros Seasight

• 8Nico Langendorff17-09-2019

Aan te raden

Vriendelijk en behulpzaam personeel, gedateerde hotelkamer en douche, mooi ruim balkon. Mooie ligging aan het strand, goed zwembad. 20 wandelminuten naar Pythagorion waar je heerlijk en betaalbaar kunt eten.

• 9Marit van der Luit29-06-2019

Cadeautje

Een mooi hotel,aardige mensen en kamers met heerlijk douche en goede bedden. Uitgebreid ontbijtbuffet en een heel goede keuken. Prachtig gelegen aan het strand, terras tussen de bomen. Op loopafstand van centrum van Pythagorion, een heel gezellig havenplaatsje met veel winkels en reataurants.

Met vrienden

• 8Sanne24-06-2019

Echte aanrader

Echt een super hotel vlakbij zee, dit maakt het zeer aantrekkelijk bij warm weer in het hoofdseizoen. Daarnaast zijn veel kamers recentelijk verbouwd en opgeknapt, voor Griekse begrippen is dit echt ontzettend netjes en mooi gedaan.

• 9Mariël12-02-2019

Geweldig!

Fantastisch hotel. Naar onze mening eerder vier sterren dan 2 sterren. Heerlijk ontbijt, en ook het diner was super. De ligging is perfect, direct aan het strand en ook nog is super dicht bij het vliegveld. Personeel is top in dit hotel! De eerste nacht met een handdoek onder het kussen geslapen waarna de schoonmaaksters de dag erna direct een dikker kussen achterlieten in onze kamer zonder dat we hier om hoefden te vragen. Het zijn de kleine dingen die het hem doen. Een aanrader en wij komen hier zeker nog een keer terug.

• 8ria en aad27-01-2019

Wij hadden een eenvoudige kamer,maar verder een uitstekend hotel.

• 2018
    9Nina04-09-2018

Relaxte vakantie in een geweldig hotel

Wij verbleven eind augustus in de standaard 2-persoonskamer (niet gerenoveerd), een gezellige en schone kamer van alle gemakken voorzien. Balkon lag gedurende de hele dag in de schaduw en in de kamer zat standaard airco. Als we dan toch een minpuntje van de kamer moeten benoemen, is dat de ietwat kleine douche. Het hotel is gelegen op een loopafstand van 800m van het stadje Pythagorion, naar onze mening het leukste stadje van het eiland waar het 's avonds bruist van de gezelligheid. Naast de goede ligging tov Pythagorion, ligt het hotel direct aan het strand en heeft het een mooi, schoon zwembad. Barpersoneel aan het zwembad is zeer vriendelijk. Het bij het hotel horende restaurant is het beste restaurant dat wij op het eiland konden vinden en wordt gerund door zeer gezellige en passie-volle obers, zeker een aanrader. Ontbijtbuffet is goed en uitgebreid. Bij een volgend bezoek aan Samos kiezen wij zeker weer voor Hotel Kouros Bay!

• 9Julien18-08-2018

Relaxte vakantie direct aan het strand

Locatie is perfect aan zee, eten in restaurant ook goed. Alles is netjes, iedereen is vriendelijk en het zwembad is vrij rustig. In het resort ernaast is een supermarktje en kan je pitas halen. Iets verderop kan je heerlijk bij Pegasus eten. Minpuntjes zijn de erg kleine kamers en er mogen wel wat meer parasols bij het zwembad worden geplaatst.

Met oudere kinderen

Geboekt bij neckermann
  • 2017
    9Blom17-10-2017

Fantastisch top hotel!

Vriendelijk personeel,schitterende kamer met zeezicht en goede bedden. Heerlijke douche en gratis airco. Super ligging aan het strand met heerlijk zwembad en gezellige bar bij het zwembad/strand. Kleinschalig maar wel gezellig. Ontbijt was prima genoeg keuze niet heel uitgebreid.Doordat je wat verder van de plaats pythagorion ligt was het een uitkomst dat we 3 dagen een fiets hadden gehuurd. De omgeving hiermee verkent en ook lekker gegeten in Pythagorion bij Casa di Mama.Je loopt al gauw 20 minuten naar de haven van Pythagorion. Daarna overdag en 's avonds waren wij te vinden bij Gregory's een tent waar je lekker wat kan drinken en het personeel zeer vriendelijk is. Een dag een auto gehuurd om het noorden van het eiland te bezoeken. Toen Samos stad, Kokkari en heerlijke lunch genoten hoog op de berg met een schitterend uitzicht in de plaats Monolates. Goede strandbedden bij het hotel. Hier hebben wij één dag 5 euro voor 2 bedden moeten betalen. Strand is prima aan de vloedlijn veel stenen dus waterschoentjes zijn aan te raden. Verder in het water is het zand. Eten bij het hotel is ook goed. Als je gaat fietsen hou er dan rekening mee dat het best klimmen is hier en daar. Aan de zuidkant redelijk te doen maar om naar het noorden te fietsen moet je wel geoefend zijn. Fietsen en auto gehuurd bij Nikos. Ook wederom aardig personeel. Heerlijke vakantie gehad, Onze vakantie bij touroperator geboekt waar wij ook goede ervaring mee hebben,

• 9Jenny11-10-2017

Geweldig! Paradijs!

Super hotel, kamers die niet gerenoveerd waren zijn ook nog prima op de badkamer na. Kleine kamer maar brandschoon. Wij zaten in kamer 222. Enige nadeel vonden wij dat het bloedheet op het balkon was. We waren blij dat om kwart over zeven de zon onderging haha. Wat dat betreft kun je beter aan de andere kant zitten van het hotel. Verder niets dan lof. Wifi uitstekend, airco prima. We hebben een geweldige vakantie gehad. Hotel staat aan het strand. Ligging is echt geweldig. En dat het vliegveld vlakbij gelegen is was alleen maar een bezienswaardigheid! Super vriendelijk personeel.

• 9Astrid van Der Vecht06-07-2017

Gewldige plek , idylisch aan het strand.

Het enige minpuntje, tenminste als je je daar aan stoort, als je op de eerste verdieping zit heb je geen privacy op je balkon Zit geen schot tussen.

18 tips over Hotel Kouros Seasight

• Corrie_Leen_de_Zeeuw, 01-01-2014

Het hotel ligt in een redelijk vlakke kuststrook waardoor je een deel van de omgeving per fiets kan verkennen. Fiets en autohuur bij Kiklos rentals in de hoofdstraat Pythagorion (goede service / Nederlands)

• Marian, 23-11-2013

Huur een scooter en tour wat rond zeker de moeite waard Eten in hotel is goede kwaliteit

• edvr, 06-10-2013

Hotel ligt vlak bij startbaan, dus als je van vliegtuigen houdt hele mooie plek. Restaurant Esperides is waar je echt naar toe moet gaan de eigenaar sprek zeer goed nederlands

14 vragen over Hotel Kouros Seasight

• Jenny , 09-09-2017

Kluisje

Is er ook een kluisje op de kamer?

• linny69, 18-08-2015

vluchtelingen

Zijn er vakantiegangers die hinder hebben gehad van de vluchtelingen op Samos? Het is erg maar geloof niet dat ik wil zien dat er een boot aan het zinken is...zal dit beeld bij me houden. Wij gaan begin sept "15 naar dit hotel.

• Patricia, 28-08-2014

wifi

Hallo,

Is er inmiddels hier al goede wifi verbinding?

Anita, 20-03-2015

Nee super slechte wifi!