Géén boekingskosten

GriekenlandSamosPythagorion

8.1FantastischScore uit 227 reviews

3,8 miljoen onafhankelijke reviews
Boek direct bij Zoover
Onze klantenservice staat voor je klaar
Zekerheid van ANVR en SGR

• Kinderzwembad
  • Sportfaciliteiten
  • Minder dan 1km van het centrum
  • Aan zee

Fito Aqua Bleu Resort op Samos is een luxe hotel met eigen strand. Hier geniet je van de Griekse keuken tijdens het diner. Bij het zwembad en op het strand is er altijd wel een bedje te vinden. Op het strand zijn de bedjes wel betaald. Het is een kwartier lopen naar het gezellige Pythagorion. De eilandtour en jeepsafari excursie zijn aanraders.

Bekijk de beschikbaarheid

239 Reviews over Fito Aqua Bleu Resort

• 9Erik10-10-2021

Geweldige tijd gehad

We waren hier van 1 t/m 11 oktober 2021. We hebben een geweldige tijd gehad op Samos en Fito Aqua Bleu Resort.

Het ontbijt is elke dag hetzelfde maar wel met voldoende variatie. Je kan elke dag proberen met iets anders te nemen. Je moet wel aangeven wat je wil hebben, dan wordt dit voor je opgeschept. Denk door door Corona maatregelen. Mijn enige minpunt is wel dat er geen opbergruimte voor je kleding in de kamer is. Dit geeft een rommelig gezicht. Ja, de kamers zijn klein. Maar ja, je leeft toch de hele dag buiten als het goed is. Tip: Ga eten in de haven en niet op het resort zelf. En probeer ook de eettentjes in de straten rond de haven. Deze zijn leuker en gezelliger dan de haven zelf. Neem ook een huurauto om het eiland te ontdekken. We hebben zelf een Fiat 500 Cabrio bij evelin (www.evelin.gr) geboekt voor 9 dagen (275 euro). Je kan hier cash betalen en zit om de hoek bij Fito. Prima service en geen 2de hands autoverkopers.

• 8Wendy en Peter27-09-2021

Prachtig eiland, ga er opuit!

Mooi hotel, kleine kamers. Er zijn wel grotere gerenoveerde kamers beschikbaar, maar daar moet je om vragen. Om de dag schoonmaak, redelijk. Ontbijt vrij simpel, ook weinig afwisseling. Boek hier geen halfpension, eten in Pyrhagorion aan de haven, leuk, in de zijstraten vaak goedkoper. Rij ook eens naar Ireon om te eten, lekker, gezellig en vaak 30-40% goedkoper dan Pyrhagorion. Rustig in Pyrhagorion, geen muziek op de terrassen of kroegjes waar het iets levendiger is (zal ook nog wegens corona zijn, maar dit was ons inziens wel heel rustig). Aan het hotel zelf is niets te doen. Zwembad en strand mooi, maar geen bar om later 'savonds bv nog iets te drinken of overdag iets te doen aan het zwembad. Personeel heel aardig en behulpzaam. Wij huurden een auto bij Nico' s. Top, aardige en betrouwbare mensen die er al meer dan 40 jaar verhuren. Als ik weer zou boeken, zou ik persoonlijk in Kokkari gaan zitten.

• 9Tamara Z26-09-2021

Goede ligging, schoon, prachtig strand

Super schoon hotel. Vriendelijk personeel. Zwembad wat koud maar een prachtige strand voor de deur met zeer luxe bedden ( gratis tegen betaling van een drankje in de strandbad). Kamers wel gehorig maar verder schoon en netjes (wij hadden ruimere kamer die gerenoveerd was). 10 minuten wandelen over een goed aangelegd trottoir naar het centrum can pythagorion. Vliegveld naast de deur maar geen hinder van. Wij vonden Fito fantastisch liggen met een ruime parkeerplaats voor huurauto’s. Huur zeker een auto want het eiland is prachtig. Ontbijt ivm Corona maatregelen ( niet zelf opscheppen) redelijk maar voor Griekse begrippen prima!

• 6Helen Remmers25-09-2021

Zeer eenvoudig hotel

Na alle reviews goed te hebben doorgenomen, besloten voor dit hotel te gaan. Het viel ons tegen. De kamers zijn echt super klein en oud. Ik denk dat wij een kamer hadden die niet gerenoveerd was, want alles was oud. Ook het bed. Dat piepte en kraakte aan alle kanten. Er ontbrak een fatsoenlijke kledingkast. De badkamer was ook erg ondermaats. Heel klein met een ouderwetse douchecabine. Het ontbijt was prima, maar niet meer dan dat. Elke dag hetzelfde, en ook erg eenvoudig. De ligging aan het strand met heerlijke strandbedden, maakte enigszins het verblijf goed. Voor ons nooit meer.

• 8Mary06-09-2021

Goed hotel met absurd kleine kamers

Prachtig gerenoveerd, goede locatie, heel mooi strand. Ontbijt redelijk: alleen witte en bruine toast. Wel veel en goed vers fruit met Griekse yoghurt. Boek geen halfpension, eten aan de haven van Pythagorion is gezelliger en goedkoop. Onze geboekte 2p kamer met half zee zicht bleek absurd klein. Nog geen meter ruimte rondom het bed en dat was het. De “kast” was een soort open geval met hangers. Je kon werkelijk niets kwijt. Badkamer ruim en erg mooi met inloopdouche. Andere kamer gevraagd want we bleven 2 wkn. Erg goede service, werd meteen geregeld. We kregen een 3p kamer en die was prima echter daar ook dezelfde “kast” en verder geen opbergruimte: echt niet praktisch, koffer als kast gebruikt. Geen toiletborstel aanwezig. Schoonmaak op zich goed maar men maakte alleen schoon waar niets stond: dus na 2 weken vloer erg vies waar je schoenen stonden. Erg fijn: elke dag schone handdoeken. Topper qua personeel; Stellios.

• 8Arend en Yvonne24-08-2021

Prima verblijf, een aanrader

Dat de standaard kamers erg klein zijn, meer geschikt voor één persoon, voor de rest alles keurig netjes. Personeel vriendelijk en behulpzaam. De keus bij het ontbijt is ruim voldoende. Opstijgende vliegtuigen van het naast gelegen vliegveld, hebben wij niet als vervelend ervaren.

• 9Elise van Soest21-08-2020

Aanrader!

Door Corona erg rustig maar supervakantie gehad! Hotel netjes, van deze tijd en zeer schoon! Er wordt zoveel mogelijk rekening gehouden met de 1,5 meter en verdere mogelijke voorzorgsmaatregelen worden echt in acht genomen. Vriendelijk (gelukkig alleen Grieks) personeel dat er alles doet om jou een superluxe gevoel te geven. Locatie prima: kwartiertje lopen naar de haven en overdag lekker rustig aan zwembad en strand.

• 10Louise15-10-2019

Heerlijk!

Het complex ligt zo'n beetje naast het vliegveld. Als je op het strand ligt, vliegen ze letterlijk over je heen. Er gaan maar een aantal vliegtuigen per dag, dus daar heb je geen last van. Sterker nog, het is best indrukwekkend om te zien. Je hebt hierdoor een heel korte transfer naar het complex. Het complex is erg mooi, met een prachtige tuin en het strand ligt zo'n beetje aan het complex. Op het strand zijn goede bedden. Binnen 2 minuten ben je er. Het personeel is erg vriendelijk. Het ontbijt is heel goed en uitgebreid. Bij het restaurant bij het complex, kun je prima eten/lunchen. Het stadje Pythagorion ligt op loopafstand. Daar zijn veel eetgelegenheden.

• 9Andre Pronk13-10-2019

Perfect verblijf

Eigenlijk geen negatieve punten over dit hotel te noemen. Ontvangst was zeer hartelijk en kreeg een cocktail. Omdat mijn kamer nog niet klaar was kreeg ik een tegoedbon om bij het restaurant een ouzo vergezeld met wat hapjes te halen. Kamer is niet groot maar wordt elke dag schoongemaakt door vriendelijke schoonmaaksters. Vriendelijkheid straalde trouwens elk personeelslid van dit hotel uit. Ontbijt is zeer uitgebreid, van hartige tot zoete broodjes, vers fruit etc. Eigenlijk te veel om op te noemen en te eten. Koffie of thee wordt door een zeer vriendelijke ober ingeschonken. Tuin van complex is mooi ingericht en zwembad ziet er schoon uit. Strand wordt keurig onderhouden en voor 2 luxe strandbedden en parasol wordt € 6,00 gerekend. Elke dag landen of starten er wel een aantal vliegtuigen op/van het nabij gelegen vliegveld. Dit veroorzaakt nauwelijks overlast en is eigenlijk best spectaculair om te zien. Lopen naar dorp max 15 min.

• 9Fam. Derks03-10-2019

Geweldig !

Eigenlijk geen minpunt op te noemen. Onze kamer was weliswaar niet zo groot maar wel compleet en brandschoon . Een heerlijk balkon met mooi uitzicht , elke dag schone handdoeken waar vaak een prachtige creatie van gemaakt werd . Het gehele complex en tuin zijn bijzonder goed onderhouden , de locatie is prima , een heel uitgebreid en smakelijk ontbijt en werkelijk zonder uitzondering zijn alle medewerkers bijzonder vriendelijk en behulpzaam . Kortom ... een reden om zeker terug te gaan !

Hotel Fito Aqua Bleu Resort info

• BarsBeschikbaar (1)
  • RestaurantsBeschikbaar (1)
  • Wlan internetBeschikbaar
  • ParkeerplaatsBeschikbaar
  • TV kamerBeschikbaar (1)

• BadkamerBeschikbaar

• LigstoelenBeschikbaar (1)
  • ParasolsBeschikbaar (1)
  • WaterfietsenBeschikbaar (1)
  • SportschoolBeschikbaar (1)
  • Fietsen en/of mountainbikenBeschikbaar (1)
  • Aantal zwembadenBeschikbaar (1)
  • ZonneterrasBeschikbaar (1)
  • JetskiënBeschikbaar (1)