Hotel Arethousa

Laatste review

we gaan het zien

Familie2P,
2-10-2018

Volgens het personeel is Arethousa in aug 2018 overgenomen door een groot lux hotel (ligt op 1 km afstand) en zal het aantal kamers worden uitgebreid naar 100. Voor dit doel zal het braakliggend terrein naast het hotel, en de plek waar nu de beachbar is, worden bebouwd. Zwembad komt aan de achterzijde. Doelstelling is Arethousa binnen 2 jaar te upgraden naar een vijfsterren locatie. Het aantrekkelijke huidige prijs/kwaliteit niveau wordt daarmee (vlgs. personeel) waarschijnlijk losgelaten. Jammer.

Kenmerken

28 reviews over Hotel Arethousa in het Nederlands

we gaan het zien

Familie2P,
2-10-2018

Kleinschalig hotel op een mooie locatie!

Jessica,
15-8-2018

Mijn vriend en ik (22 en 25 jaar) zijn hier tien dagen verbleven. De locatie vonden wij super, overdag genoten wij in alle rust aan het water en 's avonds liepen wij (20-25 minuten, wij lopen best snel) naar Pythagorion om te eten. Het strand, kiezelstenen, bij het hotel is lekker rustig. Ook al ben je gast van het hotel, per strandbed betaal je elke dag €2,00.

De kamer was schoon, maar niet groot. Vooral de douche was erg klein. Wij hielden het douchegordijn open, omdat wij het niet fijn vonden als dat tijdens het douchen tegen je aankomt. Nadeel is dat de badkamer goed nat werd..

Ontbijt was eenvoudig, maar wij hebben er elke morgen van genoten. Soms was het terras met mooie uitzicht op de zee al vol, waardoor wij binnen moesten ontbijten.

Al met al is het een eenvoudig maar goed hotel. Wij komen hier waarschijnlijk nog een keer terug!

Voor een week een prima vakantie

Maaike en Hans van Lieshout,
8-6-2017

Arethousa is een eenvoudig maar goed verzorgd hotel. Kamer wordt elke dag schoongemaakt, zelfs het balkon wordt gezogen. Badkamer is eenvoudig, voor ons lange mensen wellicht iets te krap. Maar geen klagen. Zo ook over de bedden geen klagen. Het ontbijt is eenvoudig maar ruim voldoende.

Voor tiener kinderen is hier weinig vertier, een Ping-Pong tafel bij het zwembad is er wel en natuurlijk het zwembad en de heerlijke zee. Pythagorion ligt op een klein half uurtje lopen maar is een prettig plaatsje met rondom de haven tal van eettentjes. Het is leuk te zien hoe de vissers terugkeren van zee en ook de zeilschepen hebben deze plek al ontdekt.

Over eten gesproken sluiten we ons helemaal aan bij het verhaal van Petra. Ook wij hebben tijdens onze week in Arethousa meerdere keren in rest. Sea Side Poros gegeten. Een fijne ambiance waar heerlijk eten wordt geserveerd. Ook tussen de middag tovert de eigenaar een kleine maaltijd. De locatie is geweldig. Je loopt vanuit het restaurant zo t strand op en de zee in. Binnen 15 minuten loop je vanuit t hotel naar dit restaurant. Niet links richting Pythagorion maar juist rechts af en de kustweg volgen. Het restaurant bevindt zich aan de linker kant. De naam staat groot op de gevel. Kan niet missen.

Heel fijn hotel, op een goede locatie.

petra,
7-6-2017

Samos, geweldig mooi eiland. Heerlijk om er op uit te trekken. Je ziet onderweg hele mooie vergezichten en deze tijd is het helemaal een mooi eiland met al die mooie bloemen . Oleanders, gele brem,en de paars rode bougainville..

Lopen van het hotel naar de haven, leuke wandeling van een 25 minuten..en terug neem je een taxi voor 5 euro Leuke gezellige haven, winkeltjes, restaurantjes en leuke cocktailbarretjes...

Heerlijk eten kan je , als je vanaf het hotel eens naar rechts loopt, op 15 min lopen heb je Sea Side Poros. Restaurant , met lounge gedeelte en strandstoelen.

Je kan er heerlijk eten, en een super vriendelijke rustige eigenaar.... eten met uitzicht over de zee, je kunt er heel de dag vertoeven, geweldige locatie.

Ik heb er een heerlijke vakantie gehad. Ik ben voor de 2 e keer op Samos Genoten van het eiland,heerlijk gegeten, en fijne lieve mensen ontmoet..... kortom heeeeerlijke vakantie .

Basic maar schoon.

José,
20-4-2017

Fijn appartement met zwembad aan zee. Ontbijt sober maar goed.

Eenvoudig

Marcel
29-9-2016

Eenvoudig gemoedelijk hotel. 20 minuten lopen naar Pythagorion (vonden wij wel lekker). Kamers werden iedere dag schoongemaakt; schone lakens en handdoeken. Ontbijt was vrij basic. Zwembad aan de overkant van (doodlopende straat). Zelf merendeels in de zee gezwommen. Personeel is vriendelijk en behulpzaam. De start- landingsbaan is even wennen. Met de ramen dicht (kamer landzijde) zowieso geen enkel probleem. Met onze scooters (gehuurd via hotel) hebben we het hele eiland kunnen bekijken.

fantastische vakantie

Wil Schrijver
18-7-2016

Het hotel is erg mooi gelegen. Je krijgt een goed ontbijt en het personeel is erg vriendelijk en behulpzaam.

Goed hotel rustig gelegen

Ge
6-7-2016

Goed en rustig gelegen hotel met ontbijt, met aan het zwembad een bar waar je prima kunt eten, en vriendelijke bediening,.ook voor alleenstaande prima kamer met balkon. Prima startpunt om het eiland te bekijken, samos is een mooi eiland.

Prima hotel

D. Hagebeuk
31-8-2015

Prima hotel. In nog geen 10 minuten ben je van het vliegveld bij je hotel. Start/landingsbaan is te zien als je landzijde gaat boeken. 1ste dag sta je echt met verbazing te kijken, maar daarna is het de gewoonste zaak van de wereld. Dus zeker een meerwaarde.

Hotel is kleinschalig,maar wel gezellig. Het personeel is ontzettend vriendelijk. Kamers worden netjes en dagelijks schoongemaakt. Ontbijt is ook goed. Ook kun je er ontzettend goed eten voor een prima prijs. Ook daar is het personeel top. Strand ook goed. Het is kiezelstrand dus zou wel waterschoenen aanschaffen. Er zijn genoeg ligbedden, en wat mij zeker opviel. Geen vakantiegangers die om 7 uur al staan te wachten om een handdoek op het bedje neer te leggen. Pluspunt dus.

Voor een rust vakantie zeker een aanrader. Niets moet alles mag.

Ga er zeker nog een keer terug.

Arethousa

Sjaak24041959
26-9-2014

Prima locatie op Potokaki Beach, op 2,4 km van Pythagorion. Landzijde, zicht op vliegveld (kamers 214 t/m 219) een meerwaarde. Zeezichtzijde weinig meerwaarde. (overdag te warm op balkon, s 'avonds te donker)

Prima strand met gratis ligbedden langzaam aflopende zeebodem en een uitstekende poolbar voor eten en drinken met erg vriendelijk personeel. Enig nadeel is dat de poolbar om 18.00 uur sluit. Bij hotel wel een bar aanwezig, echter is deze niet operationeel. Je kunt sávonds met eigen drank op het grote ontbijtterras zitten, was erg gezellig met de andere gasten. Veel plezier gehad, jammer van die Duitser die om 23.30 uur (iedere avond) begon te zeuren over geluidsoverlast. (Scheisskerl)

Ontbijtbuffet is prima. De staat van het hotel is goed. Kamers (badkamer, balkon) zijn in goede staat en afmetingen zijn oke. Personeel vriendelijk en erg behulpzaam. Restaurants in Pythagorion goed, vooral Casa di Roma en Aphrodite zijn toppers. Uitgaan en uiteten is er nog steeds erg goedkoop

Overweeg je om een verblijf te boeken in Hotel Arethousa in Pythagorion, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Hotel Arethousa zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.