Hotel Arethousa

Hotel Arethousa
8,3

26 reviews over Hotel Arethousa in het Nederlands

Voor een week een prima vakantie

Maaike en Hans van Lieshout
8-6-2017

Arethousa is een eenvoudig maar goed verzorgd hotel. Kamer wordt elke dag schoongemaakt, zelfs het balkon wordt gezogen. Badkamer is eenvoudig, voor ons lange mensen wellicht iets te krap. Maar geen klagen. Zo ook over de bedden geen klagen. Het ontbijt is eenvoudig maar ruim voldoende.

Voor tiener kinderen is hier weinig vertier, een Ping-Pong tafel bij het zwembad is er wel en natuurlijk het zwembad en de heerlijke zee. Pythagorion ligt op een klein half uurtje lopen maar is een prettig plaatsje met rondom de haven tal van eettentjes. Het is leuk te zien hoe de vissers terugkeren van zee en ook de zeilschepen hebben deze plek al ontdekt.

Over eten gesproken sluiten we ons helemaal aan bij het verhaal van Petra. Ook wij hebben tijdens onze week in Arethousa meerdere keren in rest. Sea Side Poros gegeten. Een fijne ambiance waar heerlijk eten wordt geserveerd. Ook tussen de middag tovert de eigenaar een kleine maaltijd. De locatie is geweldig. Je loopt vanuit het restaurant zo t strand op en de zee in. Binnen 15 minuten loop je vanuit t hotel naar dit restaurant. Niet links richting Pythagorion maar juist rechts af en de kustweg volgen. Het restaurant bevindt zich aan de linker kant. De naam staat groot op de gevel. Kan niet missen.

Heel fijn hotel, op een goede locatie.

petra
7-6-2017

Samos, geweldig mooi eiland. Heerlijk om er op uit te trekken. Je ziet onderweg hele mooie vergezichten en deze tijd is het helemaal een mooi eiland met al die mooie bloemen . Oleanders, gele brem,en de paars rode bougainville..

Lopen van het hotel naar de haven, leuke wandeling van een 25 minuten..en terug neem je een taxi voor 5 euro Leuke gezellige haven, winkeltjes, restaurantjes en leuke cocktailbarretjes...

Heerlijk eten kan je , als je vanaf het hotel eens naar rechts loopt, op 15 min lopen heb je Sea Side Poros. Restaurant , met lounge gedeelte en strandstoelen.

Je kan er heerlijk eten, en een super vriendelijke rustige eigenaar.... eten met uitzicht over de zee, je kunt er heel de dag vertoeven, geweldige locatie.

Ik heb er een heerlijke vakantie gehad. Ik ben voor de 2 e keer op Samos Genoten van het eiland,heerlijk gegeten, en fijne lieve mensen ontmoet..... kortom heeeeerlijke vakantie .

Basic maar schoon.

José
20-4-2017

Fijn appartement met zwembad aan zee. Ontbijt sober maar goed.

Oude reviews (archief)

Eenvoudig

Marcel
29-9-2016

Eenvoudig gemoedelijk hotel. 20 minuten lopen naar Pythagorion (vonden wij wel lekker). Kamers werden iedere dag schoongemaakt; schone lakens en handdoeken. Ontbijt was vrij basic. Zwembad aan de overkant van (doodlopende straat). Zelf merendeels in de zee gezwommen. Personeel is vriendelijk en behulpzaam. De start- landingsbaan is even wennen. Met de ramen dicht (kamer landzijde) zowieso geen enkel probleem. Met onze scooters (gehuurd via hotel) hebben we het hele eiland kunnen bekijken.

fantastische vakantie

Wil Schrijver
18-7-2016

Het hotel is erg mooi gelegen. Je krijgt een goed ontbijt en het personeel is erg vriendelijk en behulpzaam.

Goed hotel rustig gelegen

Ge
6-7-2016

Goed en rustig gelegen hotel met ontbijt, met aan het zwembad een bar waar je prima kunt eten, en vriendelijke bediening,.ook voor alleenstaande prima kamer met balkon. Prima startpunt om het eiland te bekijken, samos is een mooi eiland.

Prima hotel

D. Hagebeuk
31-8-2015

Prima hotel. In nog geen 10 minuten ben je van het vliegveld bij je hotel. Start/landingsbaan is te zien als je landzijde gaat boeken. 1ste dag sta je echt met verbazing te kijken, maar daarna is het de gewoonste zaak van de wereld. Dus zeker een meerwaarde.

Hotel is kleinschalig,maar wel gezellig. Het personeel is ontzettend vriendelijk. Kamers worden netjes en dagelijks schoongemaakt. Ontbijt is ook goed. Ook kun je er ontzettend goed eten voor een prima prijs. Ook daar is het personeel top. Strand ook goed. Het is kiezelstrand dus zou wel waterschoenen aanschaffen. Er zijn genoeg ligbedden, en wat mij zeker opviel. Geen vakantiegangers die om 7 uur al staan te wachten om een handdoek op het bedje neer te leggen. Pluspunt dus.

Voor een rust vakantie zeker een aanrader. Niets moet alles mag.

Ga er zeker nog een keer terug.

Arethousa

Sjaak24041959
26-9-2014

Prima locatie op Potokaki Beach, op 2,4 km van Pythagorion. Landzijde, zicht op vliegveld (kamers 214 t/m 219) een meerwaarde. Zeezichtzijde weinig meerwaarde. (overdag te warm op balkon, s 'avonds te donker)

Prima strand met gratis ligbedden langzaam aflopende zeebodem en een uitstekende poolbar voor eten en drinken met erg vriendelijk personeel. Enig nadeel is dat de poolbar om 18.00 uur sluit. Bij hotel wel een bar aanwezig, echter is deze niet operationeel. Je kunt sávonds met eigen drank op het grote ontbijtterras zitten, was erg gezellig met de andere gasten. Veel plezier gehad, jammer van die Duitser die om 23.30 uur (iedere avond) begon te zeuren over geluidsoverlast. (Scheisskerl)

Ontbijtbuffet is prima. De staat van het hotel is goed. Kamers (badkamer, balkon) zijn in goede staat en afmetingen zijn oke. Personeel vriendelijk en erg behulpzaam. Restaurants in Pythagorion goed, vooral Casa di Roma en Aphrodite zijn toppers. Uitgaan en uiteten is er nog steeds erg goedkoop

Eenvoudig maar uitstekend hotel

Cindy
24-9-2014

Kleinschalig hotel, eenvoudig, maar schoon, functioneel en gemoedelijk.

Nederlandse, Duitse en Scandinavische gasten. Rustig.

Door weg gescheiden v strand en zwembad. Kiezelstrand met goede parasols en bomen. Je ligt niet op elkaar. Prima zwembad.

Beachbar is rustig en knus, lekker eten, snel geserveerd en lieve bediening.

Als alleengaande toch een normale kamer en niet weggestopt in de bezemkast.

Voor Griekse begrippen, goede bedden. Douche is klein, maar goed.

Voldoende kastruimte.

Vriendelijke behulpzame receptie.

Dichtbij airport, weinig vliegverkeer, attractie op zich, ideaal v spotters.

Supermarktje en paar restaurantjes aan zee in dorp.

Km of 3 afstand v Pythagorion. Fiets mét verlichting nemen, maar wel oppassen, deel langs drukkere hoofdweg.

Ontbijt is prima, niet overdreven veel, maar alles is er. Je kan buiten op terras ontbijten met uitzicht op zee.

Koelkastje op kamer en föhn.

Een rustig en fijn hotel in een klein dorpje.

Schone ruime kamers in gedateerd hotel

J. van Dam
4-7-2014

Arethoussa is een eenvoudig hotel met schone ruime kamers. Ontbijtbuffet is voldoende, van 08.00 tot 10.00 uur en echt niet later. De ligging is prima, maar NIET in Pythagorion , wel in Potokaki, vlak bij het vliegveld. Naar de stad lopen is te ver, dus vervoer gewenst. Het zwembad met bar en toebehoren zijn zeer prettig. De omgeving is 's avonds rustig, geen verkeerslawaai. Balkons zijn ruim en je kunt er goed met 2 personen zitten. Er is geen enkel contact met personeel, wat vreemd is voor een hotel. Geboekt bij touroperator en erg veel waar voor je geld. Zelfs de douchekoppen hangt aan de muur. Aanrader voor gunstige prijs.

We hebben een aantal aanbieders voor Arethousa voor je op een rij gezet:

Overweeg je om een verblijf te boeken in Hotel Arethousa in Pythagorion, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Hotel Arethousa zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Hotel Arethousa scoort een 8.26 uit 10 op basis van 26 reviews.