header
Rhodos

Veelzijdig en zonovergoten Rhodes

Rhodos is niet alleen een van de grotere, maar misschien wel een van de mooiste Griekse eilanden. En dat wil wat zeggen, want er zijn talloze eilandjes te vinden. Wat er dan zo speciaal is aan Rhodos? Je vindt er prachtige witte dorpjes, een heerlijk klimaat, zonovergoten stranden en zelfs een middeleeuwse stad!

Rhodos’ beste accommodaties

Hier geniet je van een onbezorgde vakantie

Doen en beleven

De leukste bezienswaardigheden van Rhodos

5 bijzondere plekken

Die zeker het bezoeken waard zijn

5x de beste accommodaties op Rhodos

1. Lekker eten bij Horizon Resort

Dit mooie hotel is onlangs gerenoveerd en ziet er fantastisch uit. Alles is schoon, netjes onderhouden en de kamers zijn ruim. Je kunt genieten van een heerlijk buffet, drie zwembaden en een privé strand. Het hotel ligt ook nog eens erg gunstig, vlakbij zee, de haven en het oude centrum. Niet zo gek dus dat Horizon Resort een 9,2 scoort!

2. Enorm geliefd bij gezinnen: Hotel D’Andrea Mare

Hotel dD’Andrea Mare is een kleinschalig hotel, direct aan zee, met heerlijk eten, vriendelijk personeel én een fijne sfeer. Alles klopt bij dit hotel, dat enorm geliefd is bij gezinnen met kinderen. Het geweldige animatieteam organiseert leuke shows en doet er alles aan om het je kids naar de zin te maken en dat alles op een respectvolle manier.

3. Op en top genieten bij Rhodos Palladium Leisure and Wellness

De ruime kamers bij dit hotel zijn lekker schoon, er zijn altijd genoeg ligbedden, zowel aan het zwembad als op het strand, en er is overdag en ’s avonds volop animatie. Het buffetrestaurant heeft ruim keuze met heerlijk eten, maar wil je toch een keer à la carte eten? Dat schuif je aan in het buitenrestaurant met uitzicht op zee.

4. Perfecte ligging: Sunshine Rhodos Club Calimera

De ligging van dit hotel is perfect. Deze accommodatie ligt namelijk direct aan het strand, op een echte droomlocatie in het gezellige dorp Trianda en vlakbij leuke winkels en barretjes. Je hebt er een prachtig uitzicht, tot Rhodos-stad aan toe. Dineer in het lekkere All-inclusive restaurant of eet buiten de deur, de restaurants liggen om de hoek.

5. Voor herhaling vatbaar: Kalithea Horizon Royal

Eenmaal dit hotel bezocht, ben je gegarandeerd verkocht. Althans, vakantiegangers keren er massaal terug. “We gaan volgend jaar zeker weer!”, laat een tevreden gast weten. Dit ruim opgezette resort ligt perfect in een prachtige baai. Er zijn meerdere zwembaden en zelfs een privé strand, zodat je steeds weer ergens anders kunt liggen.

Doen en beleven

1. Leuk dagje uit: Rhodos stad

Rhodos-stad is een must see voor cultuursnuivers en geschiedenisfanaten: Middeleeuwse wallen omringen het oude stadsdeel van Rhodos. Je bereikt het centrum door een van de negen historische poorten. Breng zeker een bezoek aan de Akropolis met de Tempel van Apollo. Ook voor kinderen valt er genoeg te beleven: Van speeltuinen tot hertenkamp.

2. Altijd wat te beleven in Faliraki

Dit Griekse stadje heeft het hele jaar door wat te bieden. In het voor- en najaar is de temperatuur heerlijk en kun je hier rustig flaneren. In het hoogseizoen is het een van de bruisende badplaats en draaien de vele bars, terrassen en clubs overuren. Tip: stap in de haven van Faliraki op de boot en bekijk de stad eens vanaf het water.

3. Met je voetjes in het water: Epta Piges

De Epta Piges, ook wel ‘zeven bronnen’, vormden vroeger de watervoorziening van het eiland. De beekjes komen samen in een klein meer. Het is niet heel groot, maar leuk om te bezoeken. De groene omgeving is prachtig en je kunt er een mooie wandeling maken door een donkere tunnel, met je voeten in het water. Neem je zaklamp en waterschoenen maar mee.

4. Filerimos: authentiek & romantisch

Op de heuvel Filerimos staat een prachtig oud klooster met een mooi kerkje. Je hebt er werkelijk een prachtig uitzicht over het eiland. Ook kun je hier eeuwenoude Byzantijnse opgravingen bewonderen. En zijn het niet de opgravingen die indruk maken, dan zijn het wel de tientallen pauwen die op het terrein leven en pronken met hun prachtige veren.

5 bijzondere plekken

Rust en groen in Rodini Park

Een groene oase van rust, vlakbij Rhodos-stad, dat is Rodini park. Natuurliefhebbers zitten hier goed. Het is een fijn bosrijk park om rustig doorheen te wandelen, over bruggetjes en trappetjes, langs beekjes en een mooie groene natuur. Met een beetje mazzel kom je onderweg ook nog eens pauwen tegen. Leuke afwisseling!

Authentiek Rhodos ervaar je in Lindos

Lindos is een rustig kustplaatsje met een uitgestrekt zandstrand, zonder massatoerisme of drukke verkeerswegen. Pal naast het strand is hier ook een gezellig havenstadje en een oud fort om in rond te slenteren.

Ontdek de vlindervallei De Petaloúdos

De Petaloúdos bij Rhodos-stad is een droomachtige vallei vol vlinders in alle kleuren van de regenboog. Wandel er relaxt doorheen, neem je eigen picknick mee en geniet van de wonderschone flora & fauna!

Echt iets voor watersportliefhebbers: Pentanissos

Voor waterratten is er meer dan genoeg te beleven in Pentanissos. Deze kustplaats is een walhalla voor duikliefhebbers dankzij het grote aantal duikplekken. Neem een kijkje onder water en spot tonijn, barracuda en makreel. Je zult aangenaam verrast worden door de mooie onderwaterwereld.

Het paradijselijke eilandje Symi

Met een bootje vaar je vanaf Rhodos in ongeveer twee uur naar dit paradijselijke eilandje. Het dorp staat vol met bijzondere huisjes in de vorm van een tempel. En het heeft misschien wel de mooiste haven van heel Griekenland. Toe aan wat verkoeling? Vanaf de kant duik je zo in zee.

Bestemmingen in Rhodos

• Waardering

Sorteren

vakanties Rhodos

Reviews over accommodaties in Rhodos

We willen hier blijven wonen

Catharina
    12-8-2018

Dit resort werd ons aangeraden door onze reisagent die hier ooit op werkreis is geweest.

En ze had niks teveel gezegd, wat was het prachtig en goed verzorgd. Voor onze kinderen van 4 en 5 was er zoveel te doen! De kidsclub is super maar vooral het personeel, zo lief en meedenkend, je kunt ze daar met een gerust hart achter laten.

We hadden een kamer met privé zwembad en dat is echt een meerwaarde.

Ze kwamen zelf drankjes brengen in het zwembad!

Theotimi is echt een meerwaarde voor het hotel, de bediening aan het zwembad was vrij chagrijnig maar zij liep er rond met een grote glimlach en niet was haar teveel!

Ook het eten was top.

Al met al een super vakantie en wij komen zeker terug!

Aan te raden voor een zorgeloze vakantie!

TT
    12-8-2018

Reis Vliegveld naar hotel duurt ong 1.5-2 uur.

Eenmaal aangekomen tref je een zeer nette accommodatie aan!

Kamers: Misschien wel het minste van alles, maar oke. Ze zijn wat gedateerd, maar alles is aanwezig en schoon.

Restaurant: Binnengedeelte heel netjes en goed georganiseerd door de supervisor. Buitengedeelte prima

Pool: Prima formaat, schoon en iedere dag wordt deze gereinigd.

Tuin: In tegenstelling tot de rest van het eiland erg groen. Sproei-installatie waardoor alles in bloei blijft.

Animatie: Erg goed! Doen hard hun best. Gevarieerde activiteiten voor jong en oud. Alleen op maandag hebben ze rustdag.

Eten: Ontbijt/lunch en avondeten in restaurant is gevarieerd en goed. Iedere dag andere thema's (naast vaste producten) en de chef staat altijd bij het buffet voor uitleg. De koks werken overigens met handschoenen aan!

Ook is er een pizza corner en grillrestaurant waar je tussendoor altijd nog wat lekkers kunt nuttigen.

Super vakantie bij Time to Smile Osiris

Fam Wieggers
    3-8-2018

Wij hebben een top vakantie gehad bij Osiris. Vanaf het moment van aankomst doet het team er alles aan om je vakantie zo plezierig mogelijk te maken en ze stoppen pas als je weer in de bus naar het vliegveld stapt. De appartementen zijn ruim en voorzien van voldoende kastruimte en zeker ook handig een goede airco (zelfs 2 in ons 2 kamerappartement). De bar is ook erg gezellig. De ligging is dicht bij het strand (200 meter) en in de buurt zijn een aantal restaurants waar je heerlijk kunt eten (overigens serveren ze bij Osiris ook prima maaltijden).

Als je dan als echte Nederlander toch iets te klagen wilt hebben, dan is het zwembad vrij klein (maar wij liggen toch liever aan het strand) en was de schoonmaak soms wat laat op de dag (maar ze maken we zeer goed schoen). Dus eigenlijk niets te klagen :-).

Kortom, Osiris is een appartementencomplex dat we zeer zeker aanbevelen.

Maudy Bergfeld
    9-6-2016

Het personeel is heel erg vriendelijk, het voelt bijna als familie, zo behandelen ze ons :)

Het is hier heerlijk rustig, althans is het Sunland gedeelte, waar het eten en drinken exact hetzelfde is als in Blue Bay Beach. Vele vinden dit verwarrend, maar is het niet. Met de bus, voor weinig, kun je alle kanten op.

Rhodos scoort een 7,7 uit 10, op basis van 4292 reviews