Aparthotel

186 reviews over Aparthotel Athineon in het Nederlands

Perfect plekje

Rene
7-9-2012

Een prima aparthotel aan de rand van de oude stad. Alles zag er netjes en zuiver uit. Houd je van Rhodos Stad dan zit je hier gebakken. Naar het strand is een flinke wandeltocht van drie kwartier maar je loopt door de oude stad en alleen dat al maakt de tocht prettig. Wil je het eiland verkennen huur dan een auto of motor, wij huurden een motorscooter voor 30 euro. Regelen ze aan de balie en het bedrijf is 5 minuten later aanwezig om je op te pikken

Gereisd Met partner in augustus 2012

Fantastisch appartement

Ronles
27-8-2012

Geweldige appartementen, kamer 501 super mooie ruime kamer, ondanks de temp.41 graden met een extra kaart (zodat de airco zachtjes door kan koelen) goed koel te houden. Met een extra sleutel toegang tot het grootste balkon van allemaal namelijk het dakterras met uitzicht op de havens en op Rhodos stad. Met s'avonds een mooie sterrenhemel met af en toe een vallende ster. Personeel heel vriendelijk met iedere dag schoonmaak en nieuwe handdoeken. Oude stad op 5 min. met een gezellige sfeer en tal van restaurantjes, winkels en terrasjes. Nieuwe stad te lopen door de oude stad in zo'n 15 min. Vlindervallei erg indrukwekkend ondank 1soort vlinder( dat wordt ook van te voren vermeld dat er maar 1 soort vlinder is). Lindos ook een erg mooi authentiek dorpje. Kortom heel veel leuke en mooie dingen te zien en te beleven. Voor ons voor herhaling vatbaar en dan zeker ook weer naar app. Athineon.

Gereisd Met partner in augustus 2012

Zeer goede accomodatie!

Fam. Schreurs
25-7-2012

Door ruimtegebrek zaten wij eerst in appartement 501 maar dit raden wij af omdat er geen balkon is en het kan er (ondanks airco) erg warm worden. Na overleg bij de receptie kregen we 2 dagen later een ander (nr 408 zwembadzijde) toegewezen en die was echt perfect! Athineon ligt rustig en men heeft geen last van de drukte van de oude stad (zeer toeristisch) of van het nieuwe gedeelte (zeer veel uitgaansgelegenheden). Aleen het strand van Rhodosstad ligt te ver weg om te voet te bereiken. Zwembad van het hotel is een leuk alternatief maar niet voor de hele vakantie. Wij hadden een huurauto en het rijden op Rhodos is goed te doen. LIndos (voor de geschiedenisliefhebbers) en het Waterpark bij Faliraki zijn de moeite waard. Wij vonden de vlindervallei wat minder omdat er maar 1 soort vlinders rondfladdert. Trap trouwens bij de beklimming van de Akropolis van Lindos niet in het nuttiggen van een consumptie bij het hutje kort bij de ingang van de Akropolis: de prijzen zijn er 4x zo duur!!

Gereisd Met oudere kinderen in juli 2012

Schoon en ruim appartementencomplex

Marjolein Derks
17-7-2012

Appartementencomplex Athineon ligt vlakbij de oude stad (5 a 10 minuten lopen). De oude stad is tegelijkertijd het mooiste gedeelte van Rhodos stad. Verder heb je hier geen last van hangjongeren of stappende jongeren, maar het ligt wel verder van het strand af. (1500 meter) Je hebt een uitzicht over de Mandraki haven. Ik heb zelf niet in het appartemtentencomplex gegeten, omdat de oude stad met zijn restuarantjes erg dichtbij ligt. Er is geen entertainment op dit complex. Het personeel is vriendelijk zij begroeten mij elke dag. Naast het appartementencomplex heb je een mini supermarkt waar ze iedere morgen vanaf 7.45 uur verse afbakbroodjes verkopen.

Gereisd Met partner in Sun Jul 01 2012 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

Super locatie!

eelkje_waarsing
6-5-2012

Athineon is een perfecte locatie om van daaruit, op eigen gelegenheid het eiland en de stad te verkennen. We hebben een week een auto gehuurd. In deze week hebben we veel over het eiland gereden. Vanaf Athineon is dat prima te doen. De oude stad is binnen 10 min lopend te bereiken.

Wij verbleven op basis van logies, alleen de eerste dag hebben we er ontbeten. Dit viel ons een beetje tegen. Niet veel keus, voor wat je betaald, maar genoeg voor een ontbijt. We hebben ook een aantal keren zelf gekookt, maar op 2 kleine kookplaatjes wil dat toch niet goed. Daar komt bij dat de boodschappen eigenlijk duurder waren dan uit eten gaan!

De kamer was prima. Een klein minpuntje misschien is dat de tv alleen maar Griekse zender had. Maar dat was niet heel erg.

Het zwembad was heerlijk. Wij waren er in mei, dus altijd wel plek voor een bedje. Supermarkt op loopafstand achter het hotel. Erg duur, aan de rand van de stad zijn goedkopere supermarkten.

Wij hebben ontzettend genoten!

Gereisd Met partner in mei 2011

ideale ligging

tjp66
29-4-2012

Ideaal gelegen voor het bezoeken van de oude stad. In minder dan 5 min. ben je binnen de oude stadsmuren. Zeer schone kamers, niets op aan te merken! Als we weer naar Rhodos stad gaan dan kiezen we zeker voor deze accomodatie. Goed ontbijtbuffet.

Gereisd Met partner in Sat Oct 01 2011 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

Aanrader! Zou zo terug willen!

Stijn
9-2-2012

Geweldige vakantie hier gehad afgelopen zomer! De oude stad is erg gezellig maar ook het nieuwe gedeelte met de barstreet (voor de jongeren) erg leuk. Ben elke avond bij bar street geweest...aanrader voor iedereen die jong is! Voor de rest het hotel top! Leuk bar- en receptiepersoneel, ook de schoonmaaksters waren erg aardig. De excursie jungletour, is ook een echte aanrader. Je gaat met de bus naar centraal Rhodos en krijgt daar een rondleiding van een Griekse/Nederlandse man genaamd Nikos. Veel verhalen en humor met onderweg eten! Me beste vakantie ooit!

Gereisd Met oudere kinderen in juli 2011

Heel mooi appartement

Suzan
7-11-2011

In de laatste week van oktober hebben wij in Athineon gezeten. Mooi en schoon appartement. Vlakbij de oude stad, en vlak bij de havens. Heel goede eetgelegen heden zoals bij Romeo en Sarris beide in de oude stad. Lindos is ook zeker een aanrader, voor een paar euro met de bus is dit goed te doen. Wij zijn ook nog met de boot naar het eiland Symi gevaren en op Panormitis geweest. Zeker een aanrader om te doen. Ook wij hadden nog prima weer 24/26 graden.

Gereisd Met oudere kinderen in oktober 2011

Over het algemeen prima apartement/hotel

Angel
19-10-2011

Apart/hotel zit op de perfecte locatie!Tegen de rand van de oude stad.Binnen 10 min,loop je de oude stadsmuren door.Alleen inderdaad te ver van het strand.Het allermooiste is Tsambika beach(auto huren of taxi)Geweldige locatie en goede voorzieningen ook voor de (kleine) kinderen.Het zwembad is niks bijzonders ook niet voor de kinderen.Speelplaats is aanwezig maar op ongunstige plek,in de zon!Dus te warm om overdag de glijbaan te gebruiken.Boek AUB geen half pension,zonde van het geld!Eten is middelmatig en het nagerecht was elke dag hetzelfde!Onze apartement was standaard,echt niet veel bijzonders,zeker geen 5*!Personeel is erg behulpzaam en vriendelijk.Aanraders: auto huren voor paar dagen en eiland rondrijden&waterpark in Faliraki.Misschien ligt het aan de crisis maar over t algemeen is het n dure eiland,kwa eten,drankjes,boodschappen&benzine!Alleen souverniers zijn redelijk ;-)

Gereisd Met jonge kinderen in september 2011

Prima uitvalsbasis voor Rhodos-stad

Roy
7-10-2011

Ligt ideaal voor bezoek aan de vesting. Alles op loopafstand. En na een vermoeiende dag (of op een rustdag) is het prima luieren aan de rand van het zwembad. Barpersoneel vriendelijk. Geen mening over avondeten, daarvoor is de ligging van het stadje te verleidelijk voor een avondbezoek aan een van de vele restaurants (waarvan de kwaliteit trouwens wisselend is). Eten in het appartement is trouwensa ook mogelijk voor degenen die wat krapper bij kas zitten. Supermarkt op loopafstand.

Gereisd Met partner in Fri Jul 01 2011 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

Aparthotel info

• VerzorgingHalfpension, Volpension
  • Eten en drinkenLunch
  • RokenToegestaan

• Afstand tot strand600 m
  • Strand faciliteitenStrandbedden aanwezig

• Animatie programmaMiniclub (2-5 jaar)
  • Aanbod voor kinderenPeuterbad, Speelruimte, Speeltuin

• WinkelsCadeauwinkel, Winkel voor levensmiddelen
  • Receptie24-uurs receptie, Aanwezig, Express check-in & check-out
  • Op het terreinBagageruimte, Recreatieruimte, Rookruimte, Terras, Tuin
  • EntertainmentCasino
  • Overige servicesAutoverhuur, Concierge, Fietsverhuur, Geld wisselen mogelijk, Handdoeken(service), Kluis, Krant, Stomerij, Ticket service, Wasserette

• SaunaAanwezig, Finse sauna
  • Wellness behandelingenLichaamsbehandelingen, Massages

• ParkeermogelijkhedenOpenbare parkeerplaats, Parkeerplaats

• WatersportDuiken
  • BuitensportenFietsen, Hiken, Paardrijden
  • Sport & SpelBiljart, Tafeltennis

Overweeg je om een verblijf te boeken in Aparthotel Athineon in Rhodos Stad, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Aparthotel Athineon zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.