Aparthotel Alexia

• Sauna
Meer aparthotel info

20 reviews over Aparthotel Alexia

• 7201102-06-2015

Alleen nog de puntjes op de i.

Hotel is in de winter 2014/2015 volledig gerenoveerd. Zit er nu strak en modern uit. Foto's op deze website van de kamers in erbarmelijke staat zijn beslist niet meer van toepassing

Nette kamers. Goede badkamer. Prima airco. Wat jammer was dat e.e.a. nog niet helemaal af was. Paar zaken ontbraken nog. Bijvoorbeeld de douchekophouder, toiletrolhouder, handdoekenrekje, spiegel in de kamer, planken in de kast. Hotel geeft aan dat e.e.a. nog geleverd moet worden en binnenkort in orde wordt gemaakt.

Ligging direct naast de barstreet. 's Nachts beetje rumoerig. Uitzicht bestaat voornamelijk uit aantal vervallen panden. Strand (kiezel) dichtbij maar ligt pal in de wind. Geen leuke strandtenten en terrasjes aan deze kant van Rhodos stad. Voor de gezelligere stranden moet je aan de andere kant van Rhodos stad zijn. Dit is 10/15 minuten lopen.

Hotel kent weinig faciliteiten. Klein zwembadje, geen sauna, sportfaciliteiten e.d..

Prima als je een goed basic hotel zoekt nabij de barstreet.

Gereisd met vrienden in mei 2015

• 6Emte05-01-2012

niet meer

Voor mij was het een teleurstlling qua comfort, mogelijkheden en de schoonmaak. Het eten vond ik niets maar wat mag je verwachten van zo'n prijs...

Gereisd met partner in januari 2010

• 8H. Meyovicc27-06-2011

Prachtige vakantie gehad, kom zeker terug!

Prima hotel, prijs/kwaliteit komt goed overeen. Eten is goed, en de ligging van het hotel is ideaal. De haven is niet ver van het hotel, en uitgaansgelegenheden zat!

Gereisd met vrienden in juni 2011

• 6J.H.Romunde07-06-2009

Eenvoudig hotel

Voor het eerst op Rhodos een last-minute voor 550 euro met 2 personen met ontbijt,wat kan je daar van verwachten.Eenvoudig maar wel schoon, het bed is een beetje kort en de wasbak erg laag als je wat langer bent.Straat oversteken en je ligt aan het strand ideaal vlak bij het oude centrum 10 min.De hoek om en het wemelt er van de eettentjes wie gaat er nu koken voor dat geld.Personeel zeer gastvriendelijk(top).De barstraat vlakbij, wat overlast maar ach je doet de schuifdeur dicht.Ontbijt eenvoudig maar toch lekker.En al dat geklaag wat zit je nu op je hotelkamer je bent er alleen om te slapen en te douchen voor de rest ben je heel de dag en avond weg.Al met al een geslaagd weekje.

Gereisd met partner in juni 2009

• 6Milou17-09-2008

Prima voor een stap vakantie

Ik ben afgelopen zomer samen met mijn vriend naar dit appartement geweest. Voor zover je het een appartement kunt noemen, want een keuken kan je het niet noemen. Vieze pannen en alles plakt. Dus toch iedere avond uit eten, qua prijs is dit zeker te doen. De bedden waren verschrikkelijk, met een nodige snok alcohol op zal je hier veel van merken, maar je voelt de veren van het matras gewoon in je rug prikken. Wij waren blij dat we na 15 dagen weer in ons eigen bed konden. Er is geen zwembad, maar je mag die van de buren gebruiken. Verder perfecte ligging t.a.v het strand, barstreet en restaurantjes. Alles op loopafstand. Zelf het oude centrum op 10 minuten lopen. Al met al een prima vakantie, maar de volgende keer in een ander appartment voor ons.

Gereisd met partner in september 2008

• 7M & L03-06-2008

Leuk hotel, zee op 22 meter, wel kiezels en waait redelijk hard. Bij het nabij gelegen Faliraki is het strand een stuk beter. Nadeel geen zwembad.

Gewoon een eenvoudig leuk verzorgd compleet appartement. Inderdaad 22 meter van Barstreet, dit kan een na maar ook zeker een voordeel zijn. Herrie valt erg mee. De oude stad is op loopafstand en geeft echt het vakantiegevoel.

Voor zekerheid van een top-vakantie ga naar Alexia maar verwacht geen 5 sterren paleis.

Gereisd met partner in juni 2008

• 6Ton & Jannet05-10-2007

Er is al veel geschreven over de ligging, die is inderdaad prima. Kiezelstrand vonden wij niet zo'n groot probleem, je houd alles lekker schoon op die mooie afgeronde kiezels. Met een rubber strandmatje, handdoek en een opblaasbaar kussen is het heerlijk toeven. Snorkelen gaat prima, mits de zee wat rustig is. Personeel is vriendelijk. Er is een lift aanwezig. Ontbijt hebben we geen gebruik van gemaakt, wij zijn uitslapers. Op de kames vindt je TV met de Hollandse zender BVN. Kamers worden elke dag schoon gemaakt en beddengoed verschoond. Je kunt met een speciaal kaartje via de deurknop aangeven of je wel of nog niet gestoord wildt worden. Ook al slaap je uit tot 13.00 uur, s'middags wordt toch je kamer schoon gemaakt. De matrassen waren helaas ronduit slecht, zacht en je lag volop op de ijzeren veren. Wij hadden een kamer aan de achterzijde en hadden veel last van geluidsoverlast van de keuken van het hotel achter Alexia, blerende koks, rammelende borden etc etc. Verder prima hotel.

Gereisd met partner in oktober 2007

• 8Erik17-09-2007

Goed basishotel, voor als je niet al te veel in het hotel wilt vertoeven. Prijs is gunstig, personeel is vriendelijk. Of er nou een zwembad bij het hotel zit is ons nog steeds niet helemaal duidelijk.

Airco is een aanrader (€ 6,- per dag) en koelt zeer goed (tot 18 graden). Verder was onze hotelkamer uitgerust met een koelkast, gootsteentje, 2 kookpitjes en een ietwat smoezelig tosti-ijzer.

Ligging is in orde, één straatje doorlopen en je zit op het (kiezel) strand. Een breder stuk strand is ongeveer 5 minuutjes lopen. Het hotel ligt aan de barstreet (aanraders Colorado en Down Under), maar echt overlast hebben wij hier niet van gehad.

In het hotel waren in onze periode voornamelijk Nederlanders gehuisvest, last van Russen en zatte Engelsen hebben wij niet gehad.

Ontbijt één keer gebruik van gemaakt, geen fruit aanwezig, alleen griekse yoghurt, vleeswaren, scrambled eggs, een soort cake, muesli en brood. sapjes smaakten wel wat plasticachtig.

Concluderend: goed hotel

Gereisd met vrienden in september 2007

• 7Frederike Oolman16-08-2007

De ligging en de service van het hotel zijn prima. De kamers echter wat minder..... Het ligt midden in de barstreet en dus meer geschikt voor jongeren zoals wij zelf!

Gereisd met partner in augustus 2007

• 8I.K.11-08-2007

Je ligt echt naast de barstreet. Alleen voor een wat beter strand (met iets minder wind) moet je iets verder lopen. De meeste kamers hebben uitzicht op zee.

Gereisd met partner in juli 2007

Aparthotel Alexia info

• VerzorgingHalfpension, Logies-ontbijt
  • Voorzieningen voor minder validenKamers geschikt voor gasten met een handicap
  • Eten en drinkenDiner, Lunch, Welkomstdrankje
  • De staf spreektDuits, Engels, Frans
  • Minimale leeftijd gastenVanaf 16

We hebben een aantal aanbieders voor Alexia voor je op een rij gezet:

• ZwembadAanwezig, Buitenzwembad, Jacuzzi, Onverwarmd, Poolbar, Verwarmd, Zwembad

• Soort strandKiezels
  • Afstand tot strand150 m, 4 minuten lopen, < 5 minuten met de auto
  • Strand toegangGescheiden door straat
  • Strand faciliteitenParasols aanwezig, Strandbedden aanwezig

• Soort gerechtenGerechten voor gasten met allergieën, Glutenvrij, Grieks, Internationaal, Regionaal, Vegetarisch
  • Aantal cafés1

• KeukenKitchenette
  • Huishoudelijke apparatuurKluis, Koelkast, Koelkast / Minibar, TV

• WinkelsKapper, Winkel voor levensmiddelen
  • Op het terreinBagageruimte, Disco, Recreatieruimte, Terras, Tuin
  • Overige servicesConcierge, Dokter, Fietsverhuur, Geld wisselen mogelijk, Geldautomaat, Informatie voor trips, Kluis, Stomerij, Strijkservice, Wasserette

• SaunaAanwezig, Hammam
  • Wellness behandelingenMassages