Vlindervallei (Petaloudos)

7.9Goed

• 8Katleen25-08-2018

Leuk!

Op voorhand werden we gewaarschuwd dat we waarschijnlijk geen enkele vlinder zouden zien maar we hebben er best wel veel gezien. Dus aangenaam verrast! Het was een mooi wandelingetje met stukken in de schaduw. Het enige minpuntje was dat het erg druk was... 5 euro inkom voor een volwassene en kinderen tot 10 jaar gratis.

augustus 2018

• 7Lara05-08-2017

Leuk voor een keer

Wij gingen in het hoogseizoen met een quad vanaf Rhodos stad richting de vlindervallei. De route was al een attractie opzich. Door de bergen en door kleine dorpjes. Voor het middaguur kwamen wij aan; misschien een tip voor anderen. Wij waren hiermee de drukte net voor. In de vallei miljoenen vlinders gezien. Op het eerste gezicht lijken het er niet veel te zijn, maar wanneer wij eenmaal goed keken zaten de bomen vól met honderden vlinders. De tocht zelf is wel pittig. Veel bruggetjes en trappen. Ouderen, mensen die slecht ter been zijn of kinderen die nog niet goed kunnen lopen kunnen de vlindervallei beter overslaan. Neem genoeg drinken mee. De route is zwaar als het zo warm is en onderweg kan je geen drinken kopen: alleen op het begin en het eind.
    Jammer is dat je dezelfde route in de vlindervallei weer naar beneden moet lopen. Je ziet dan niks nieuws meer.

Gereisd met partner in juli 2017

• 5BB3310-09-2016

Eerder vlinderpad

Wij gingen erheen met het idee dat je door een groot dal kon lopen. Het bleek een pad waar je, achter de stroom andere toeristen aan, omhoog moet lopen. De vlinders bleken allemaal dezelfde soort te zijn en nachtvlinders, ze zaten daarom vooral stil. De waterval die bij het pad zat was verkoelend en mooi, alleen kwam het water hiervoor uit een buis, beetje fake.

Binnen een uur heb je het gezien, als je geen tijd over hebt zou ik niet gaan. Er zaten wel heel veel van dezelfde vlinder, dat was bijzonder. Verder een leuke boswandeling en van bovenop de berg heb je een mooi zicht naar de zee.

Gereisd met partner in augustus 2016

• 8diana hovinga schuler16-08-2016

zeker de moeite waard om heen te gaan

een pad van stenen kan je omhoog maar je komt direkt al vlinders tegen.overal zie je ze op boomstammen en ook vliegen.als ze vliegen hebben de kleur oranje en als ze op een boomstam rusten zijn ze zwart met wit streepje.

Gereisd met vrienden in augustus 2016

• 7Marcel23-09-2015

Vlinder vallei

Midden september waren er nog vlinders aanwezig. Erg warm. Zal er in het hoog seizoen voor geen geld na toe gaan

Gereisd met partner in september 2015

• 9an en tijn25-08-2015

mooie natuur

Wij zijn er in aug geweest, (5 euro entree) en waar je ook keek, overal vlinders! Het is een hele mooie tocht naar boven, door bebost gebied. (fijne schaduw!) Bovenaan het einde een terras, en als je nog een stukje naar boven loopt, via de weg, kun je met een treintje de hele tocht naar beneden voor 4 euro. mooie tocht voor een halve dag

Gereisd met partner in augustus 2015

• 2Dietrich12-08-2015

De tijd en moeite niet waard!

Mooi domein en natuur... maar je moet geluk hebben om 1 vlinder te zien... Misschien hangt het er ook vanaf wanneer je hier op bezoek komt...

Gereisd met partner in juli 2015

• 10Birgit Medwenitsch29-07-2015

sehr schön

Hatten das Glück viele Schmetterlinge zu sehen und der Bach der durch das Tal floss in dem wohnen viele Flusskrebse.

Gereisd met partner in juli 2015

• 5diana janssens13-07-2015

moeizame tocht

Een moeizame, steile beklimming van +/- 1 km eer je het klooster bereikt. Mooie natuur, maar wij hadden meer van de vlinders verwacht. Niet te doen voor oudere mensen.

Gereisd in juli 2015

• 1Anouk12-05-2015

Vlinders?

Allemaal vlinders die je in nederland ook ziet. Zijn er ook niet veel.

Gereisd met partner in mei 2015

10 van de 219 reviews gezien