Lindos

Zeewatertemp (℃)15°15°18°18°20°22°23°27°26°24°19°16°
Dagen regen12973210015611

Reviews over Lindos

• 8Annemarie27-10-2019

Veel bezocht dorp met historie en twee baaien.

Lindos is heel gunstig gelegen, zo halverwege het eiland Rhodos. Je kan dus alle kanten op om het eiland te ontdekken. Het dorp is authentiek, hier geen hoogbouw of grote toeristen resorts. Het dorp ligt onder de doorgaande weg, boven deze weg zijn een aantal appartementen complexen en een hotel, maar heel bescheiden. Lindos is een populaire dagbestemming voor toeristen die elders op het eiland verblijven. Dus drukte alom overdag. Ga er vooral vroeg in de ochtend of namiddag naartoe. In een dorp is een centrale wandelstraat waar de meeste winkeltjes aan liggen. Duik vooral ook de rustige straatjes in. Er zijn twee baaien bij Lindos, een groot zandstrand aan de linkerkant met vele ligbedden en eettentjes, en een kleine baai aan de rechterkant. Daar zijn twee zandstrandjes, eentje met een dure strandtent en eentje met een leuke kleine taverne. In deze baai is het prachtig snorkelen. Je kan ook op de rotsen zitten i.p.v.op een huur ligbed.

• 8Omgeving
    • 7Zorg voor natuur

Gereisd met jonge kinderen in oktober 2019

• 8Claudette12-08-2019

Mooi maar erg warm en druk

Wij hebben tijdens ons verblijf op Rhodos en bezoek gebracht aan Lindos. Het is een mooie plek, maar ontzettend druk en en warm in het hoogseizoen. Je kunt het beste er zo vroeg mogelijk in de morgen naar toe gaan. Het verkeer naar beneden is een drama, misschien beter om boven te parkeren maar dan moet je erg ver naar beneden lopen. Erg mooi uitzicht vanaf boven. Leuk om gezien te hebben.

• 8Zorg voor natuur

Gereisd met oudere kinderen in juli 2019

• 8Merel18-11-2018

Prachtig

Toen ik op Rhodos was ben ik ook een dagje naar Lindos gegaan. Uurtje rijden vanaf Rhodos stad, maar het is het zeker waard. Prachtige stad met een geweldig uitzicht. Wel zou ik vroeg vertrekken want het wordt al gauw heet en dan wil je eigenlijk wel op de top zijn. Hierna kun je heerlijk op het strand liggen dat bij deze plaats hoort.

• 5Uitgaanslevenn

Gereisd met vrienden in augustus 2018

• 8L Rutten01-07-2018

Leuke plaats !

Super leuke plaats , met leuke winkeltjes en wandeling naar boven is leuk om te wandelen ipv de ezel te nemen

• 7Sfeer in stad
    • 9Omgeving
    • 7Zorg voor natuur
    • 7Stranden

Gereisd met partner in juni 2017

• 9Lindos11-04-2018

De betekenis van Lindos is 'Mooi', Helemaal juist!

De betekenis van Lindos is 'Mooi', daar is geen enkel woord aan gelogen!! Geweldig mooi klein dorpje met een geweldige sfeer en een prachtige omgeving. De mensen zijn vriendelijk en totaal niet opdringerig, en de Acropolis was indrukwekkend om te zien. Zeker een aanrader om naar toe te gaan, wanneer U zich op Rhodos bevindt. Lindos is geweldig om als ervaring mee te nemen en er later als herrinering aan terug denken.

• 10Sfeer in stad
    • 9Zorg voor natuur

Gereisd met partner in augustus 2017

• 5Ubo29-09-2017

Te toeristisch om de Griekse cultuur te proeven

Ik kan me goed voorstellen dat Lindos vóór de komst van het massatoerisme een van de mooiste dorpjes van Griekenland is geweest, maar jammer genoeg is van die historische charme tegenwoordig weinig meer te merken. Fraaie, gebeeldhouwde geveltjes hebben plaats moeten maken voor de glazen fronten van souvenirwinkels en slechts een handvol steegjes uit de buurt van de toeristische trekpleisters geven nog een indruk van hoe het er vroeger uitzag. De Oudgriekse restanten op de acropolis zijn zo zwaar gerestaureerd dat de term 'replica' de lading beter dekt, dus daar hoeft de geschiedenisliefhebber ook zijn bed niet voor uit te komen. Wel zijn de kerkjes die door Lindos verspreid zijn absoluut het bezoeken waard. Van een stad die zo goed bekend staat had ik echter meer dan een paar fraaie iconostasen verwacht.

Deze recensie is vooral vanuit een cultureel perspectief geschreven; het uitgaansleven en het strand en dergelijke zullen best in orde zijn, maar dat heb ik in het schrijven van dit stukje niet meegenomen.

• 3Sfeer in stad
    • 4Cultuur

Gereisd met vrienden in september 2017

• 8Victor de la Vieter17-05-2017

Druk, vol, maar uniek

Lindos staat op het niveau van de Ramblas in Barcelona, de Dam in Amsterdam of de Akropolis in Athene: een bezienswaardigheid die je gezien 'moet hebben ', een dagtocht waard. Van een afstand al prachtig. Uitzicht vanaf de akropolis onovertroffen. Dat het zo toeristisch is betekent wel dat er leuke - maar drukke - strandtenten zijn, en goede restaurants. Het is er zelfs 's avonds razend druk, hou rekening met met grote stukken lopen vanaf de parkeerterreinen.

• 8Zorg voor natuur
    • 10Cultuur
    • 9Stranden

Gereisd met oudere kinderen in mei 2017

• 7CLemmens21-02-2017

Gezellig stadje

Super goede restaurantjes te vinden, maar je moet wel goed zoeken en vaak van te voren reserveren bij de echte goede.

• 7Cultuur

• 9Stranden

Gereisd met partner in oktober 2016

• 6jouri28-08-2016

warme vakantie :)

LIndos ligt in het Zuidoosten van Rhodos, wat afgelegen van de rest (wil je ambiance, ga dan naar Faliraki), maar in onze ogen perfect voor wie een warme zomervakantie wil (hier is het altijd 5 graden warmer dan op de rest van het eiland) en wil tot rust komen. Lindos zelf is wel leuk om te doen. maar andere dingen op het eiland ook :) huur een auto of scooter en verken het eiland, het is niet zo groot. Rhodos stad is een aanrader, moet je gezien hebben, prachtig. de vlindervallei was leuk, de 7 bronnen, Kalithea bronnen, enz... blijf niet enkel in het hotel, maar kom buiten en verken, heel leuk.

• 7Sfeer in stad
    • 6Omgeving