Kritinia

Reviews over Kritinia

Uitstekend restaurant

Joke
    17-10-2017

Kritina is een slaperig dorp, met dorpsplein met jawel taverne met fijn uitzicht. Veel beter toeven is het net buiten het dorp op weg naar de doorgaande weg. Daar ligt in een bocht van de weg een restaurantje verstopt, uitgebaat door ietwat verlegen mevrouw die, als je aangeeft te willen eten, een eindeloze reeks ‘kleine hapjes’ serveert tot de laat weten dat t echt meer dan genoeg was. Op zondag komt de hele buurt langs, op andere dagen is het veel rustiger. Hier hebben ze ook het bier van rhodos (ook in enkele super te koop en vooral in r-stad), smakelijke aanrader

Gereisd Met partner in september 2017

Nog het echte Griekenland!!

peclai
    25-2-2017

Kritinia is nog echt authentiek Grieks, gelegen tegen de flank van een berg en met een adembenemend zicht op de egeeische zee en het johannieterkasteel van Kritinia. De inwoners zijn zo gastvrij en vriendelijk. Men kan hier ook logeren, een paar vakantiewoningen zijn aanwezig in het dorp, dat moet een droom zijn om hier je vakantie door te brengen!! Het dorpsplein is zo echt Grieks dat men er de ganse dag wil blijven zitten, er is constant bedrijvigheid en altijd iets interessant te zien. Een echte aanrader voor wie houd van rust en kalmte ver weg van het massatoerisme met zijn mastodonten hotels!!!

Gereisd Met partner in mei 2016

pittoresk; authentiek

Familie Van den Broek Plessers
    18-8-2015

Kritinia ligt op een berg niet te ver van de zee; Kritinia is pittoresk en is authentiek gebleven. De gezellige platia heeft een restaurantje met de lekkerste pitta's en een cafetje met de vrolijke duitssprekende Irini zei heeft vers ijs.
    Er is ook een supermarktje dat alles verkoopt

Gereisd Met partner in juli 2015

originele griekse sfeer

nancy.plessers
    15-11-2014

uitgaansleven beperkt zich tot een leuke dorpskern met een aantal tavernes voor te eten en te terrassen cultuur (dorp op zich is een en al cultuur en er is een gratis museum) stranden zijn 5 km naar beneden maar je krijgt hiervoor wel een adembenemend uitzicht op zee en het kasteel dat 's nachts verlicht wordt en je ziet de boten ook in de verte en nog een volle sterrenhemel dus geen lichtpolutie

Gereisd Met oudere kinderen in augustus 2014

Een dorp waar nog geleefd wordt

Mieke en Willy
    25-7-2014

Wij houden ervan op plaatsen te komen waar toeristen eerder schaars zijn. Deze kant van het eiland zal door zijn grillige kusten wellicht nooit aan het massatoerisme ten prooi vallen. Daarom is de kans groot dat wij terugkeren! Overal werden we schitterend ontvangen. Een paar keer verlieten we een restaurant met een meloen of een brood...een pot zongedroogde tomaten... Het eten was trouwens over het algemeen heel lekker.

Gereisd Met partner in Wed Jan 01 2014 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)
Kritinia scoort een 8,4 uit 10, op basis van 30 reviews