header
Rhodos

Veelzijdig en zonovergoten Rhodes

Rhodos is niet alleen een van de grotere, maar misschien wel een van de mooiste Griekse eilanden. En dat wil wat zeggen, want er zijn talloze eilandjes te vinden. Wat er dan zo speciaal is aan Rhodos? Je vindt er prachtige witte dorpjes, een heerlijk klimaat, zonovergoten stranden en zelfs een middeleeuwse stad!

Inspiratie voor Rhodos

Rhodos’ beste accommodaties

Hier geniet je van een onbezorgde vakantie

Doen en beleven

De leukste bezienswaardigheden van Rhodos

5 bijzondere plekken

Die zeker het bezoeken waard zijn

5x de beste accommodaties op Rhodos

1. Lekker eten bij Horizon Resort

Dit mooie hotel is onlangs gerenoveerd en ziet er fantastisch uit. Alles is schoon, netjes onderhouden en de kamers zijn ruim. Je kunt genieten van een heerlijk buffet, drie zwembaden en een privé strand. Het hotel ligt ook nog eens erg gunstig, vlakbij zee, de haven en het oude centrum. Niet zo gek dus dat Horizon Resort een 9,2 scoort!

2. Enorm geliefd bij gezinnen: Hotel D’Andrea Mare

Hotel dD’Andrea Mare is een kleinschalig hotel, direct aan zee, met heerlijk eten, vriendelijk personeel én een fijne sfeer. Alles klopt bij dit hotel, dat enorm geliefd is bij gezinnen met kinderen. Het geweldige animatieteam organiseert leuke shows en doet er alles aan om het je kids naar de zin te maken en dat alles op een respectvolle manier.

3. Op en top genieten bij Rhodos Palladium Leisure and Wellness

De ruime kamers bij dit hotel zijn lekker schoon, er zijn altijd genoeg ligbedden, zowel aan het zwembad als op het strand, en er is overdag en ’s avonds volop animatie. Het buffetrestaurant heeft ruim keuze met heerlijk eten, maar wil je toch een keer à la carte eten? Dat schuif je aan in het buitenrestaurant met uitzicht op zee.

4. Perfecte ligging: Sunshine Rhodos Club Calimera

De ligging van dit hotel is perfect. Deze accommodatie ligt namelijk direct aan het strand, op een echte droomlocatie in het gezellige dorp Trianda en vlakbij leuke winkels en barretjes. Je hebt er een prachtig uitzicht, tot Rhodos-stad aan toe. Dineer in het lekkere All-inclusive restaurant of eet buiten de deur, de restaurants liggen om de hoek.

5. Voor herhaling vatbaar: Kalithea Horizon Royal

Eenmaal dit hotel bezocht, ben je gegarandeerd verkocht. Althans, vakantiegangers keren er massaal terug. “We gaan volgend jaar zeker weer!”, laat een tevreden gast weten. Dit ruim opgezette resort ligt perfect in een prachtige baai. Er zijn meerdere zwembaden en zelfs een privé strand, zodat je steeds weer ergens anders kunt liggen.

Doen en beleven

1. Leuk dagje uit: Rhodos stad

Rhodos-stad is een must see voor cultuursnuivers en geschiedenisfanaten: Middeleeuwse wallen omringen het oude stadsdeel van Rhodos. Je bereikt het centrum door een van de negen historische poorten. Breng zeker een bezoek aan de Akropolis met de Tempel van Apollo. Ook voor kinderen valt er genoeg te beleven: Van speeltuinen tot hertenkamp.

2. Altijd wat te beleven in Faliraki

Dit Griekse stadje heeft het hele jaar door wat te bieden. In het voor- en najaar is de temperatuur heerlijk en kun je hier rustig flaneren. In het hoogseizoen is het een van de bruisende badplaats en draaien de vele bars, terrassen en clubs overuren. Tip: stap in de haven van Faliraki op de boot en bekijk de stad eens vanaf het water.

3. Met je voetjes in het water: Epta Piges

De Epta Piges, ook wel ‘zeven bronnen’, vormden vroeger de watervoorziening van het eiland. De beekjes komen samen in een klein meer. Het is niet heel groot, maar leuk om te bezoeken. De groene omgeving is prachtig en je kunt er een mooie wandeling maken door een donkere tunnel, met je voeten in het water. Neem je zaklamp en waterschoenen maar mee.

4. Filerimos: authentiek & romantisch

Op de heuvel Filerimos staat een prachtig oud klooster met een mooi kerkje. Je hebt er werkelijk een prachtig uitzicht over het eiland. Ook kun je hier eeuwenoude Byzantijnse opgravingen bewonderen. En zijn het niet de opgravingen die indruk maken, dan zijn het wel de tientallen pauwen die op het terrein leven en pronken met hun prachtige veren.

5 bijzondere plekken

Rust en groen in Rodini Park

Een groene oase van rust, vlakbij Rhodos-stad, dat is Rodini park. Natuurliefhebbers zitten hier goed. Het is een fijn bosrijk park om rustig doorheen te wandelen, over bruggetjes en trappetjes, langs beekjes en een mooie groene natuur. Met een beetje mazzel kom je onderweg ook nog eens pauwen tegen. Leuke afwisseling!

Authentiek Rhodos ervaar je in Lindos

Lindos is een rustig kustplaatsje met een uitgestrekt zandstrand, zonder massatoerisme of drukke verkeerswegen. Pal naast het strand is hier ook een gezellig havenstadje en een oud fort om in rond te slenteren.

Ontdek de vlindervallei De Petaloúdos

De Petaloúdos bij Rhodos-stad is een droomachtige vallei vol vlinders in alle kleuren van de regenboog. Wandel er relaxt doorheen, neem je eigen picknick mee en geniet van de wonderschone flora & fauna!

Echt iets voor watersportliefhebbers: Pentanissos

Voor waterratten is er meer dan genoeg te beleven in Pentanissos. Deze kustplaats is een walhalla voor duikliefhebbers dankzij het grote aantal duikplekken. Neem een kijkje onder water en spot tonijn, barracuda en makreel. Je zult aangenaam verrast worden door de mooie onderwaterwereld.

Het paradijselijke eilandje Symi

Met een bootje vaar je vanaf Rhodos in ongeveer twee uur naar dit paradijselijke eilandje. Het dorp staat vol met bijzondere huisjes in de vorm van een tempel. En het heeft misschien wel de mooiste haven van heel Griekenland. Toe aan wat verkoeling? Vanaf de kant duik je zo in zee.

Sorteren

accommodaties Rhodos met koelkast/ minibar

Geen resultaten

Probeer je zoekopdracht aan te passen. Hier zijn enkele ideeën:

• Kies een ander gebied
  • Verwijder één of meerdere filters

Reviews over accommodaties in Rhodos

gewoon goed!!

Micha
    10-10-2018

Na 4 continenten rondgereisd,hotels va 2 tot 5*(ook in Griekenland),genot en onvrede,hier mijn persoonlijke indruk van 'Cosmopolitan'. Een beoordeling is in principe subjectieve belevenis,mijn verhaal ook. A fijn,hotel op zich is zeker 4* waard. Ik verblijf in hoofdgebouw(er is nog een,soort dependance en appartementen. Vieuw over de fraaie zwembaden gelegen in tuin,richting zee;gewoon geweldig.

Kamer is zeer net,ruim goede bedden,fs TV,badkamer met WC,voldoende bergruimte,balkon,koker voor thee/koffie;kortom prima.

Het eten is zeer goed,gevarieerd met veel Griekse gerechten,fruit,gebak,dus ik ben op juiste adres.

Meestal begint ik in hotel met beoordeling van openbare ruimten zoals WC want dat zegt heleboel. In deze hotel is dat dik in orde,regelmatig schoongemaakt zoals het hoort. Het personeel is typisch Grieks;serieuze gezicht,maar laat een glimlachje of grapje,gedrag je als gast en dan zal jij echte Griekse mentaliteit en way of l

Panagiotis Stamatakis, General Manager, 13-10-2018

We are delighted that you have enjoyed such a wonderful holiday here with us at smartline Cosmopolitan and for taking the time to write your review on Trip Advisor.

On behalf of the entire team here, thank you so much for selecting our hotel for your holidays.

Kind regards

Goed Hotel, vriendelijk personeel en lekker eten!!

José
    10-10-2018

Fantastische vakantie, vooral voor de kleine, die erg heeft genoten van de animatie, de glijbaan, de lekkernijen op het buffet. Kamers meer dan in orde. Dagelijks goed schoon en voorzien van frisse handoeken, benodigdheden etc. Het personeel is werkelijk ontzettend vriendelijk en zij maken de vakantie dan ook tot een groot succes. In de buurt is voldoende te beleven en Lindos (wat erg mooi is) is op 35 minuutjes afstand gelegen. Bij het Hotel kun je ook een auto huren, wat het wel erg aantrekkelijk maakt om dat voor een dagje te doen. Tevreden ten top. Eten was er lekker, gebruik gemaakt van fijne kruiden, waardoor de smaak erg goed is.

Prima appartement !

Veerle
    29-9-2018

Een leuk schoon appartementen complex. Kleinschalig wat ons erg aansprak. Geen handdoeken hoeven leggen bij het zwembad, er was altijd wel een plekje vrij. We hebben geen gebruik gemaakt van het ontbijt, vlak in de buurt zit een bakker waar we elke ochtend heerlijk hebben ontbeten. Kamer werd elke dag netjes schoongemaakt, ondanks er staat dat de handdoeken 1 x in de 2 dagen omgewisseld werden hebben we elke dag schone handdoeken gekregen. Het appartement ligt aan een drukke , maar wel gezellige weg met veel winkeltjes en lekkere restaurant. Het plaatje zelf, en vooral het strand viel ons tegen. Het strand is een kiezel strand wat op zich geen probleem is, maar vooral erg verouderd. Huur je een auto / quad kun je heerlijk zelf op pad in Rhodos wat erg goed te doen is. Zeker ook een aanrader. Het personeel bij Time to smile is echt super vriendelijk !! Ze laten je je "thuis" voelen.

Maudy Bergfeld
    9-6-2016

Het personeel is heel erg vriendelijk, het voelt bijna als familie, zo behandelen ze ons :)

Het is hier heerlijk rustig, althans is het Sunland gedeelte, waar het eten en drinken exact hetzelfde is als in Blue Bay Beach. Vele vinden dit verwarrend, maar is het niet. Met de bus, voor weinig, kun je alle kanten op.