Tijdelijk €25 aanbetaling

• Bubbelbad
  • Animatie programma
  • Waterpark
  • Sportfaciliteiten

Voor wie van ultieme rust houdt, maar toch graag de gezelligheid van de stad vlakbij heeft, is Virginia Family Resort dé perfecte locatie om vakantie te vieren in Griekenland! De ene dag lekker zonnen aan het zwembad terwijl de kinderen van de waterglijbaan roetsjen, de andere dag met het hele gezin naar Rhodos om de historische binnenstad te verkennen. Of kies bijvoorbeeld voor een lekker dagje aan zee. Het strand is immers nog geen vijf minuten lopen vanaf het resort. Nee, op Virginia Family Resort ontbreekt het je aan niets!

Waar gasten vooral enthousiast over zijn op Virginia Family Resort is de enorme gastvrijheid. Iedere werknemer is even behulpzaam en vriendelijk als de ander en wil je te allen tijde een droomvakantie bezorgen. Zo schrijft Cheline: “Virginia Family Resort heeft aardig en leuk personeel. Zij geven persoonlijke aandacht aan hun gasten. Voordat je met je vraag naar de receptie loopt, hebben zij dit al geregeld! […] Als je een reservering bij het restaurant hebt gemaakt, die je ook kunt vinden bij het hotel, dan is de gastheer betrokken bij zijn gasten. Heel vriendelijk en gezellig.” Dat Virginia Family Resort wordt gerund door twee hechte, Griekse families is dus echt terug te voelen in de warmte van het personeel. Het motto van de eigenaren luidt dan ook: “Voor families, door families!”Ook over de uitstekende ligging van Virginia Family Resort zijn gasten erg te spreken. En dan hebben ze het niet alleen over de korte afstand tot het strand, maar ook over de bushalte die nog geen 300 meter verderop ligt. Zo verplaats je je in no time over het eiland en sta je bijvoorbeeld in een kwartiertje in Rhodos-stad. Een perfecte uitvalsbasis tijdens je vakantie in Griekenland dus!Wel waren enkele gasten in het verleden wat minder te spreken over de verouderde staat van Virginia Family Resort. Maar naar die kritiek hebben de eigenaren geluisterd. Zo hebben ze de afgelopen jaren hard aan het hotel gewerkt en hebben ze een flink aantal kamers gerenoveerd en zelfs nieuwe kamers aangelegd! Wil je weten welke kamers? Dat vind je terug onder het kopje “De kamers”,

De ligging

Virginia Family Resort ligt in het dorpje Kalithea op ongeveer 20 kilometer van de luchthaven van het Griekse eiland Rhodos. Het strand is nog geen 300 meter verderop en Rhodos-stad ligt slechts 7 kilometer ten noorden van het resort. Te voet misschien wat ver, maar gelukkig zijn de bus en taxi niet duur op het eiland. Alle mogelijkheden dus om deze historische stad te bezoeken. Tip: mis tijdens je bezoek zeker het eeuwenoude kasteel en de vestingmuren niet! Zij geven de stad namelijk dat echte middeleeuwse karakter.En dat is natuurlijk niet de enige trekpleister in de buurt van het resort. Zo ligt er op ongeveer 7 kilometer afstand het spectaculaire waterpark in Faliraki. Het ultieme dagje uit voor het hele gezin op een heerlijke Griekse warme dag. Zowel jong als oud verveelt zich hier geen moment met al die waterpret! Geef je liever een cultureel tintje aan je dagje op, in of aan het water? Dan zijn de thermische bronnen van Kalithea Springs echt wat voor jou. Hier is het zeewater namelijk niet alleen kraakhelder, maar vind je ook de meest prachtige mozaïeken, fonteinen en uitzichten. Verdiep je tijdens je bezoek zeker ook eens in de eeuwenoude historie van deze prachtige locatie. En wist je trouwens dat bij Kalithea Springs zelfs diverse Hollywood-films zijn opgenomen? Misschien een ideetje om er een te kijken als je na een dag vol indrukken terugkomt op Virginia Family Resort!

Het hotel en faciliteiten

Virginia Family Resort is, zoals de naam al zegt, een echt familiehotel dat faciliteiten biedt voor alle leeftijden. Zo kunnen de kleinsten van het gezin zich vermaken in de speeltuin, het kinderzwembad of bij de kinderclub, terwijl de oudere kinderen op de waterglijbaan of in de recreatieruimte spelen. En ook als volwassene hoef je je op het resort zeker niet te vervelen! Ook voor die doelgroep heeft Virginia Family Resort namelijk tal van faciliteiten: een sportschool, zowel aerobics als aqua-aerobics, een biljarttafel… Noem maar op! En als dat nog niet genoeg is, valt er ook op het strand genoeg te bevelen. Daar vind je namelijk een volleybalveld en ook kun je er diverse watersporten beoefenen. Doe je het liever wat rustiger aan tijdens je vakantie in Griekenland? Nee, ook dan ontbreekt het je aan niets. Op het resort zijn namelijk tal van ligbedjes beschikbaar waarop jij languit kunt genieten van dat ijskoude drankje dat je net in de poolbar hebt gehaald. Je hebt immers niet voor niets vakantie! En wil je het vakantiegevoel helemaal compleet maken? Boek dan aansluitend nog een van de heerlijke massages. Mmm…

De kamers

Virginia Family Resort heeft verschillende kamers in zowel het hoofdgebouw als de omliggende bijgebouwen. Alle kamers in het resort beschikken over airconditioning, wifi, koffie- en theemogelijkheden, een flatscreentv met satelliet, een minibar, een kluis en een badkamer met toilet, douche en/of bad én föhn, maar er zijn ook een aantal kamers met wat extra’s. Ook hebben alle kamers op het resort een balkon of terras waarop je heerlijk van de Griekse zon kunt genieten!Het verschil in kamersDe standaard tweepersoonskamers van Virginia Family Resort liggen verdeeld over het hoofdgebouw en de bijgebouwen en hebben één tweepersoonsbed en één eenpersoonsbed. De standaard tweepersoonskamers zijn volledig gerenoveerd en zijn ideaal voor een vakantie met z’n tweeën of drieën.Ook kun je kiezen voor een deluxe tweepersoonskamer. Alle deluxe tweepersoonskamers bevinden zich in het hoofdgebouw van Virginia Family Resort. Het grootste verschil met de standaard tweepersoonskamers is dat de deluxe tweepersoonskamers volledig nieuw zijn en daarnaast wat ruimer en luxer. Ook hebben de deluxe kamers alleen een tweepersoonsbed, en géén eenpersoonsbed.De luxury tweepersoonskamers zijn de meest luxe kamers van het hoofdgebouw. Deze kamers zijn, net als de deluxe tweepersoonskamers, volledig nieuw en beschikken daarnaast over een heerlijke inloopdouche. Ook hebben de kamers naast een tweepersoonsbed ook nog een eenpersoonsbed.Kom je met het hele gezin naar Virginia Family Resort? Dan is een van de familiekamers zeker wat voor jou! Deze kamers hebben namelijk één tweepersoonsbed, twee of drie eenpersoonsbedden en daarnaast ook nog optioneel een slaapbank. Ook een aantal familiekamers zijn volledig gerenoveerd en beschikken bovendien allemaal over een ligbad. De familiekamers zijn verkrijgbaar met twee aparte slaapkamers, als suite en als kamer met een schuifdeur tussen beide slaapkamers.Wil je een kamer dicht bij het zwembad? Ook dan kom je op Virginia Family Resort aan je trekken! De luxe kamer met twee verdiepingen voor vier personen heeft namelijk niet alleen een ligbad, maar geeft je ook nog eens direct toegang tot het zwembad. Ideaal voor de echte zwemfanaat!Pak je het liever nóg luxer aan? Dan is de suite met privézwembad of jacuzzi zeker wat voor jou! Ideaal voor als je in alle privacy van je welverdiende vakantie wilt genieten. De suite met privézwembad heeft een eigen patio, terwijl de suite met jacuzzi een prachtig balkon heeft. Beide suites beschikken over zowel een ligbad als douche en ook hebben beide suites een ruime zithoek. Inderdaad, op Virginia Family Resort vind je écht voor ieder wat wils!

Eten en drinken

Op Virginia Family Resort geniet je van een all inclusivevakantie in het prachtige Griekenland. Het resort heeft drie verschillende restaurants waar je van een smakelijke maaltijd kunt genieten: Dionysos, Ambrosia en Emesis. Dionysos is het hoofdrestaurant waar je iedere dag terechtkunt voor het ontbijt, de lunch en een uitgebreid, internationaal avondbuffet. Drie keer in de week worden hier gezellige thema-avonden georganiseerd: op dinsdag een typisch Griekse avond, iets wat natuurlijk zeker niet mag ontbreken tijdens je vakantie in Griekenland, op donderdag een Italiaanse avond en op zondag een Aziatische avond. Ook wordt het ontbijt iedere dag in dit restaurant geserveerd.Zowel restaurant Ambriosio als Emesis bevindt zich op het dakterras van het resort. Lekker tafelen met een prachtig uitzicht dus! Ambrosio is een typisch Grieks restaurant en Nemesis is een echt visrestaurant waar je van de beste locale vis kunt genieten. Dineren in de à la carterestaurants is mogelijk tegen betaling. Informeer bij de receptie naar de voorwaarden.Ook vind je op Virginia Family Resort een snackbar waar je de hele dag door van de lekkerste snacks kunt genieten. Van hamburgers tot pizza en ijs, je vindt het er allemaal! En ten slotte heeft het resort nog twee bars: eentje in de lobby, en eentje bij het zwembad. Dé locaties voor een heerlijk koud drankje tijdens je vakantie.

Kindvriendelijke all inclusie vakantie

Virginia Family Resort is dé plek voor een ontspannen vakantie in Griekenland met het hele gezin. Voor iedere leeftijd zijn er tal van faciliteiten op het resort en door de uitstekende ligging valt er ook in de omgeving genoeg te beleven! En door de all inclusiveformule hoef je je tijdens je vakantie helemaal nergens zorgen over te maken!

Goed om te weten

Bij de all inclusiveformule op Virginia Family Resort zijn ontbijt, lunch, buffet, snacks en een selectie alcoholische en non-alcoholische dranken inbegrepen. Een aantal faciliteiten op het resort is niet het hele jaar geopend of alleen geopend bij de juiste weersomstandigheden, zoals het zwembad. Informeer bij de receptie naar de voorwaarden. Wil je vanaf je kamer graag uitzicht op zee? Dan kun je dat in de boekingsmodule tegen meerprijs aangeven! De toeristenbelasting is niet bij de reissom inbegrepen en dient ter plekke te worden betaald.

Boek met andere aanbieders

Boek met Zoover

Misschien vind je deze accommodaties ook leuk?

54 Reviews over Virginia Family Resort

• 9Pauline05-10-2022

Super verblijf

Het is een fijn Hotel en alles klopt hier. Kamer en het bed -Hygiëne -Behulpzaam Personeel -Keuken: Heerlijk eten-Buitenbaden -Services oa. Handdoeken. 1 minpuntje, het Hotel was overboekt en we moesten voor 2 nachten naar een ander Hotel. Dit geeft 2 keer onrust op de dag van aankomst en de 3 e dag weer terug…

Eigenaar, 30-12-2022

Thank you very much for your review! We appreciate your feedback and we hope to see you again in our resort!

• 3noeka van den brand15-09-2022

Erg slecht

Bij aankomst in de nacht kregen we een natte sandwich en een welkomstdrankje. We werden met een golfkarretje naar onze kamer gebracht. Ik zag op onze voucher staan dat we een kamer in het hoofdgebouw zouden krijgen maar werden naar een bungalow gebracht helemaal aan de achterkant van het complex. De kamer was ruim maar had veel gebreken: douche viel uit elkaar, er stak een scherp stuk plastic uit het bed, de airco lekte, wc bril was bruin en de bedden waren van beton, niemand heeft een oog dicht gedaan. De volgende dag naar de receptie gegaan met de vraag of de receptie zich in het hoofdgebouw bevond en kreeg als antwoord ja. Ik gaf aan dat we de foute kamer hadden gekregen en dat we een kamer in het hoofdgebouw wouden want daar hadden we voor betaald. Receptionist gaf aan dat dat niet kon want waren vol maar ging de volgende ochtend met ons kijken naar 2 andere kamers. 1 was precies dezelfde als die we al hadden en de andere nog erger.

• 10Peter13-09-2022

Heel mooi hotel

heel mooi hotel met vriendelijke mensen!

• 10Genoten!13-09-2022

Geweldige vakantie

We hebben genoten en na 2 jaar een minder fijne vakantie was dit echt genieten! Personeel was vriendelijk, kamers netjes, hotel en eten netjes! Ondanks dat het helemaal vol zat ervaarde het niet als overvol..... Echt een aanrader met kinderen!

• 8Deborah lommers23-08-2022

Het hotel is kwa prijs verhouding heel goed

Zelf badhanddoeken voor zwembad meenemen

• 8Harry12-08-2022

Prima locatie

Het verblijf was meer dan prima, er werd goed schoongemaakt kamers/zwembaden enz., vriendelijk personeel, genoeg ruimte om binnen en buiten te zitten.

Het was eten afwisselend genoeg, veel groentes, toetjes en live cooking was prima in orde en het restaurant was lekker als extra. De bar was open tot een redelijke tijd en voldoende verkrijgbaar. Alleen de cola is niet de cola zoals wij deze kennen.

Het strand is op loopafstand. Beetje omlaag en omhoog en genoeg bedjes om te reserveren, mocht je dat willen.

Het enigste nadeel was het handdoekje leggen op de bedjes bij het zwembad. Daar mocht je toch vrij vroeg voor opstaan.

• 8Johan & Franca09-08-2022

Super heerlijke vakantie gehad

Het hotel is super gezellig en logisch ingedeeld er is de hele dag door drinken en eten beschikbaar. De animatie onder leiding van Babboe is erg leuk. De alcoholische drankjes bevatten weinig alcohol. Er zijn verschillende vertrekken met verschillende zwembaden erg leuk. Wij zijn kritisch en dit hotel is echt een aanrader. Strand is heel dichtbij. Echter staan er drie apparaten in de gym dus voor sporters is dit geen aanrader.

• 8Diana01-06-2022

In mei 2022 geweest met 3 koppels all-inclusief in het hoofdgebouw. Mooi schoon hotel, kamers worden iedere dag schoongemaakt en ook ieder dag schone handdoeken, de kamers zijn gerenoveerd en alles wat je nodig heb zit erin, goede stortdouche, hard bed. Het personeel is allemaal even vriendelijk en als er iets is wordt het gelijk opgelost. Dit is zeker een pluspunt. Eten is genoeg keuze, er zit altijd wel wat tussen wat je lekker vind. Ook mag je 1 keer kiezen in het thema restaurant wij gingen voor de Griekse avond en het eten was super goed en veel. Strandje is heuveltje af, en goede strandbedjes deze moet je wel betalen want hoort niet bij het hotel. Maar ook daar een goede service van het personeel. Rhodos stad is met de taxi nog geen 15min. Het is ook leuk om een buggy te huren in het hotel je komt dan op plekken waar je normaal niet komt. Al met al hebben wij een super vakantie gehad en redden dit hotel zeker aan.

• 9Cheline19-11-2020

Virginia Family Resort heeft aardige en leuk personeel. Zij geven persoonlijke aandacht aan haar gasten. Voordat je met je vraag naar de receptie loopt hebben zij dit al geregeld! Het hotel is schoon en netjes, dat is in de periode van Corona uitermate belangrijk. Zij houden zich aan de richtlijnen die de Griekse overheid heeft opgesteld. Dit betekent, dat je kamer schoongemaakt wordt wanneer jij erom vraagt. Het eten is gevarieerd, warm en wordt vers gemaakt. Als je een reservering bij het restaurant hebt gemaakt, welk je ook kunt vinden bij het hotel dan is de gastheer betrokken bij zijn gasten. Heel vriendelijk en gezellig. Je hebt 1 groot zwembad en 2 kleinere zwembaden . Als je naar Kalithea beach wilt hoef je enkel de weg over en het heuveltje af. Bezoek aan de stad, is goed te doen met een taxi, je kunt bij de receptie vragen of dit geregeld kan worden. Kosten enkeltje €10,- een rit, kosten bus enkeltje €2,50 pp

• 9Waardering

• 10Gabriel06-08-2019

Amaizing Family Hollidays

Very nice resort for families!! Food excellent, rooms new and clean, good animation and friendly stuff. Strongly recommended!!!

• 10Waardering

• HotelkluisBeschikbaar (1)
  • WisselkantoorBeschikbaar (1)
  • LiftenBeschikbaar (2)
  • CafeBeschikbaar (1)
  • Kleine supermarktBeschikbaar (1)
  • WinkelsBeschikbaar (1)
  • KapperBeschikbaar (1)
  • BarsBeschikbaar (2)
  • TheaterBeschikbaar (1)
  • SpelletjeskamerBeschikbaar (1)
  • RestaurantsBeschikbaar (4)
  • Restaurants met airconditioningBeschikbaar (4)
  • Restaurants met niet-rokers gedeelteBeschikbaar (3)
  • Restaurants met hoge stoelenBeschikbaar (1)
  • VergaderruimteBeschikbaar (1)
  • InternetBeschikbaar
  • Wlan internetBeschikbaar
  • Room serviceBeschikbaar
  • WasserviceBeschikbaar
  • SpeelplaatsBeschikbaar
  • ParkeerplaatsBeschikbaar
  • KinderopvangBeschikbaar
  • TV kamerBeschikbaar (1)
  • Restaurants met rookruimteBeschikbaar (3)

• BadkamerBeschikbaar

Entertainment

• BuitenzwembadenBeschikbaar (5)
  • KinderzwembadBeschikbaar (2)
  • ZwembadBeschikbaar (1)
  • Pool barBeschikbaar (1)
  • LigstoelenBeschikbaar (1)
  • ParasolsBeschikbaar (1)
  • JacuzziBeschikbaar (5)
  • MassageBeschikbaar (1)
  • AerobicsBeschikbaar (1)
  • SportschoolBeschikbaar (1)
  • TafeltennisNiet beschikbaar
  • Beach volleybalBeschikbaar (1)
  • EntertainmentprogrammaBeschikbaar (1)
  • KinderanimatieBeschikbaar (1)
  • DartsBeschikbaar (1)
  • Biljart en/of snookerBeschikbaar (3)
  • AerobicsBeschikbaar (1)
  • Aqua-aerobicsBeschikbaar (1)
  • ZonneterrasBeschikbaar (1)
  • AquaparkBeschikbaar

Hygiëne

• Contactloos betalenBeschikbaar

• ZandstrandBeschikbaar
  • Door weg gescheiden van strandBeschikbaar

Afstand in meters

• Stadscentrum5 km