Vakantie Ixia
header

Vakantie Ixia

Geniet van de zon in Ixia

Rhodos is niet alleen één van de grotere, maar misschien wel één van de mooiste Griekse eilanden. En dat wil wat zeggen, want er zijn talloze heerlijke eilanden te vinden. Wat er zo speciaal is aan Rhodos? Je vindt er prachtige witte dorpjes en zonovergoten stranden. Op zoek naar een rustige uitvalsbasis? Ga dan zeker logeren in het prachtige Ixia.

Bekijk accommodaties

Inspiratie voor Ixia

Zeker doen rondom Ixia

decoration
Bijzonder: Medieval City of Rhodes

Bijzonder: Medieval City of Rhodes

In Rhodos-Stad vind je de Medieval City of Rhodes. Dit oude centrum staat vol met overblijfselen uit de Romeinse tijd. Bewonder de oude stadsmuren, de prachtig bewaard geblevene binnenpleinen en ga wat drinken op één van de terrasjes. Tip: bij zonsondergang is het hier adembenemend. Bezoek deze oude stad en waan je in de Middeleeuwen.

Het paradijselijke eilandje Symi

Het paradijselijke eilandje Symi

Met een bootje vaar je vanaf Rhodos in ongeveer twee uur naar dit paradijselijke eilandje. Het dorp staat vol met bijzondere huisjes in de vorm van een tempel. En het heeft misschien wel de mooiste haven van heel Griekenland. Toe aan wat verkoeling? Vanaf de kant duik je zo in zee in. Genieten!

Ontdek de vlindervallei De Petaloúdos

Ontdek de vlindervallei De Petaloúdos

De Petaloúdos bij Rhodos-stad is een droomachtige vallei vol vlinders in alle kleuren van de regenboog. Wandel er relaxt doorheen, neem je eigen picknick mee en geniet van de wonderschone flora en& fauna. Bewonder alle beeldschone vlinders en geniet van het lekkere weer!

Ultiem relaxen bij Kalithea Springs

Ultiem relaxen bij Kalithea Springs

Neem een ontspannen duik in het helende water van Kalithea Springs. Deze plek in Rhodos is zeer de moeite waard om te bezoeken. Baad in het warme, natuurlijke water, bekijk de watervallen en ga lekker relaxen op het strand. Ook leuk: bij Kalithea Springs zijn er regelmatig openluchtexposities van lokale kunstenaars te bezichtigen.

Rust & groen in Rodini Park

Rust & groen in Rodini Park

Een groene oase van rust, vlakbij Rhodos-stad, dat is Rodini park. Natuurliefhebbers zitten hier goed. Het is een fijn bosrijk park om rustig doorheen te wandelen, over bruggetjes en trappetjes, langs beekjes en mooi groen. Met een beetje mazzel kom je onderweg ook nog eens pauwen tegen. Fijne afwisseling!