Aparthotel Solemar

Anders

Super heerlijk

peter
25-9-2017

De ligging van het hotel was top. Dichtbij het strand en hij de restaurants waar we zalig gegeten hebben. Een aanrader restaurant Jason geweldige mensen die er werken en het eten was super. Ook naar de oude stad was mooi om tezien.Het oude paleis met binnentuin een mooie aanrader.

Ligging:

het eiland Rhodos is echt een aanrader! Het hotel ligt aan de hoofdstraat van Ixia met een bushalte voor de deur die naar rhodos stad gaat. Het hotel ligt 2e rij aan het strand. Je steekt te straat over voorbij een hotel en je staat op het (kiezel) strand.

Op de hoek een Nederlandse verhuurster van quads, motoren en scooters. Zeker doen!

Zwembad:

Er zijn genoeg ligbedden en het zwembad is van een prima formaat. Alleen jammer dat je de bodem niet kunt zien door de hoeveelheid chemische reinigmiddelen.

Kamer:

Groot genoeg. Iedere dag wordt er schoongemaakt (behalve zondag). Je krijgt wat je betaalt. De bedden zijn wel hard maar je kunt bij de receptie om een topping matras vragen. De badkamer is schoon maar wel iets gedateerd.

Personeel:

Vriendelijk en behulpzaam personeel

Eten / drinken:

We hadden all-in. Het eten wordt BINNEN geserveerd in buffet vorm in het restaurant op de 1e verdieping. In een zaaltje met wat gedateerde meubels. Het ontbijt en de lunch is prima te doen. Avondeten hebben we niet 1x hier gedaan. Geen variatie en totaal niet gezellig. Hiervoor ben ik niet op vakantie.

Drinken wordt tot 11uur 's avonds in harde plastic bekers geserveerd. Bier slaat hierdoor meteen dood. Goedkope frisdrank.

Tenzij je betaald (na 11uur of als je geen all-in hebt) dan krijg je wel glazen.

's Avonds zit je voor het hotel bij de bar met uitzicht op een parkeerplaats. Jammer dat dit niet aan de achterzijde bij het zwembad was. Wederom niet echt gezellig. Animatieteam probeert er nog iets van te maken maar hier hebben ze gewoon niet te middelen / locatie voor.

Super vakantie gehad op dit mooie eiland. We zijn ondernemend en zijn geen mensen om de hele dag bij het hotel te liggen. Moet je het hier wel van hebben dan zou ik niet teveel ervan verwachten.

We hebben een leuke vakantie gehad goed eten

Fam Veen
25-9-2016

Het eten was echt goed en het appartement ook ,alleen in de woonkamer was er een bedbank die was niet zo comfortabel.We waren er 15 dagen we hebben een heerlijke vakantie gehad de omgeving is prachtigen het personeel was heel vriendelijk.

Tjingo

Prima 3-sterren hotel, mooie ruime kamer, met heerlijk balkon met goede stoelen en uitzicht op zee. :) Bedden zijn goed. Wel jammer dat de drukke weg veel herrie maakt, maar zonsondergang vanaf je balkon had ik toch niet willen missen. Kamers worden dagelijks schoongemaakt, de douche is klein, met gordijntje, maar verder prima.

Het personeel is heel erg aardig, vooral de dames bij de receptie die verdienen een 10.

Winkeltjes en restaurantjes op 1 minuut afstand de zee op 2 minuten lopen. Rhodos is ons erg goed bevallen en komen zeker nog eens terug en dan wil ik graag weer naar dit hotel.

Heerlijk verblijf met vriendelijke service

Familie van 't Land
27-7-2016

Heerlijk verblijf in Solemar gehad. Voor een goede prijs de reis geboekt, verwachtingen zijn uitgekomen!! Goede drie sterren (dus verwacht geen 5-sterren resort). Familiaire sfeer in hotel en goede service en zeer vriendelijk personeel (als jij dat ook bent tenminste). Schoon 4 persoonsappartement in direct naastgelegen gebouw met uitzicht op tuin. Woonkamer met 2 sofabedden, keuken (magnetron, waterkoker, broodrooster, 2-pits kookstel, koelkast), aparte slaapkamer met 2 losse bedden. Airco tegen betaling. Badkamer met bad (&douche), wastafel en toilet. Zes maal per week schoonmaak, 2x per week schoon beddengoed. Standaard zwembad (wel snel 3 meter diep, dus beperkte plek om te staan). Bedjes en parasols gratis, altijd wel leeg bedje. Bushalte voor de deur (kosten p.p. naar Rhodos €2,30 dus met 4 personen is een taxi voor €10 een goed alternatief), winkels en terrasjes om de hoek. Strand op ongeveer 500 meter afstand. All-inclusive formule. Ontbijt goed, lunch goed, avondeten redelijk (grieken eten de lunch uitgebreider; bij avondeten geen enkele keer patat of gebakken aardappelen, bij de lunch echter wel standaard patat). Wanneer je zelf je eten afwisselt is er voldoende keuze. Snacks van 10:00-12:00 uur (zeer beperkt: standaard patat, wisselend ommelet, croissantjes, pizza). Van 16:00-17:00 koekjes. Hele dag schepijs. Drinken van 10:00-23:00 uur (o.a. frisdrank, ouzo, wodka, tapbeer, wijn, 2 soorten cocktails). Twee bars. Bij zwembad geopend tot 18:00 uur, daarna op hoofdterras (met top service van Gabriel). Animatie zeer amateuristisch (dagelijks darten, volleyballen en jeu des boules, in avonduren quiz, bingo, karaoke). Geen live muziek of Griekse avond, geen zwembadspelletjes of kinderactiviteiten. Wifi tegen betaling. Kortom, heerlijk twee weken genoten van de Griekse gastvrijheid met Grieks personeel (dit kom je niet vaak meer tegen).

Awfull hotel

Dylan Hartog
13-7-2016

Eerst dachten we dat het een redelijk goed hotel was. Tot we er achter kwamen dat vele dingen in onze kamer vies waren kapot en zelfs nooit schoongemaakt is. Toen we het melden werd er wel snel wat aan gedaan. De ligging is prima! Service gaat en het eten.. Zal er niets over zeggen..

Van mij een 2.5

3***-waardig maar volgende keer een ander hotel

Judy Jongkind
22-9-2012

Hotel en kamers schoon. Kamers wel erg gehorig. Kamers klein en met te veel meubilair. Balcon heel klein en triest. All-inclusive-concept voor de driesterren van het hotel netjes. Maar echt bijzonder is het dan niet. Ook jammer dat je niet buiten op een terras kan eten. Echt een minpunt is dat je al je drinken in plastic krijgt. Bier en wijn is echt vies uit een te vaak gewassen plastic beker. Personeel vriendelijk. Rondom zwembad ziet het er rommelig uit maar het zwembad is heerlijk. Geen wifi en dat is echt jammer. Kleine moeite en dan geeft het echt een opwaardering. De ligging is ok want er is een bushalte echt voor de deur die je snel naar Rhodos-stad brengt. Geen strand in de buurt. Als je echt een lekker strand wilt, moet je toch naar de oostkust. En dat kost toch minstens een uur met de bus.

Leuk hotel

Voordepoorte
14-9-2012

Vriendelijk personeel, kamers schoon, eten goed.

Jammer van de harde muziek en al die dronken engelsen

Nooit meer

J&T
30-9-2011

Wij zaten in aug. in de appart. van Solemar. Het zag er op het eerste gezicht goed uit maar dit bleek helaas niet waar te zijn. Bestek la was vies, koelkast koelde niet goed en we hadden in de avond nacht last van kakkerlakken! Echt verschikkelijk om dat mee te maken! Totaal geen nachtrust gekregen door die vieze beesten. Het vreemde was ook dat het er allemaal super schoon uitzag en we aten altijd buiten en binnen dekte we alles goed af. Vaak geklaagd bij de receptie maar die konden weinig voor ons betekenen, als antwoord kregen we That's Greece... Laatste nachten airco genomen, toen bleven de beesten weg. Verder het zwembad was super vies! Het water was vies plakkerig en al het vuil van het veldje (dood gras) kwam in het zwembad. Daarnaast lagen overal vieze bekers van de bar rond om de ligbedden. Ixia is verder erg gericht op Engelsen, ook in Solemar veel Engelsen. Rhodos oude stad en Lindos is een aanrader! Maar Solemar echt niet!

Nooit meer!!

Mariëtta Junge
9-8-2011

Vandaag teruggekomen met vrienden.De eerste aankomstdag was een ramp! Ze hadden een bed,nou,daar laat je je hond nog geeneens op slapen!We zijn tot de volgende ochtend bezig geweest,totdat het opgelost was.We werden gewoon door het personeel uitgelachen!!Van de hostess waren we ook niet te spreken,die dekte zichzelf telkens in met de opmerkingen"hier in Griekenland is dat nou eenmaal zo"Zet dat dan ook in je brochure! TO maakt alles mooier dan dat het in werkelijkheid is!Ik ben heel wat keren op vakantie geweest naar Griekenland,maar ben in een hotel nog nooit zo onbeschoft behandeld zeg!!En de Hostess van TO bied mooie excursies aan,waarvan niks deugd!Wij verbleven in kamer 1 van de appartementen,deden telkens geen oog dicht door het lawaai van een reusachtige waterpomp die pal voor ons slaapkamerraam stond!Ook stikte het daar van de ratten!!Ook dat wordt door personeel ontkend!Maar ach,ook dat zullen ze niet in de brochure vermelden,want in Griekenland is dat nou eenmaal zo!!

Tjingo

Overweeg je om een verblijf te boeken in Aparthotel Solemar in Ixia, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Aparthotel Solemar zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.