Wellness hotel, Hotel aan zee, Pension, FamiliehotelWeer vandaag29°23°
8,4

Wat vakantiegangers zeggen

Hotel Amathus Beach is een vijfsterrenhotel op het Griekse eiland Rhodos. Volgens reviewers blinkt dit hotel uit in haar personeel. Het personeel verleent goede service en is erg gastvrij. Reviewer Anna vult aan: ‘Er is een ned. sprekende klantenservice ( Filipe) en dat is erg prettig.’ Verschillende vakantiegangers zijn zo enthousiast dat ze willen terugkeren naar dit hotel. Al benieuwd geworden? Lees met ons mee.

In Amathus Beach Hotel zit je goed voor een vakantie die in het teken staat van zon en strand. Je relaxt hier op het privéstrand of aan het zwembad. Bij het zwembad kan het wel wat druk zijn en zijn er volgens reviewer Cas weinig ligbedden. Heb je toch een plek gevonden? Dan kun je optimaal genieten, want aan het zwembad word je bediend. Jullie schrijven dat de bediening erg goed en vriendelijk is. Naast een verkoelend drankje kun je hier ook lunch bestellen. Kies jij voor een sandwich of een salade? Hou er rekening mee dat de lunch bij het zwembad niet is inbegrepen bij de all-inclusive formule.

Genieten van de all-inclusive diners doe je wel in het restaurant van Hotel Amathus Beach. En uit jullie reviews blijkt dat het restaurant hier een bijzonder plekje is. Je eet namelijk op de 11e verdieping. Sonja Voorter schrijft: ‘We hebben elke dag lekker kunnen ontbijten en dineren op een buitenterras met prachtig uitzicht op zee.’ In het restaurant geldt een dresscode. Mannen zijn bijvoorbeeld verplicht om een lange broek te dragen.

Jullie meningen over de hotelkamers in Amathus Beach Hotel Rhodos zijn erg verdeeld. De kamers in dit hotel verschillen dan ook van elkaar in grootte en styling. Sommige kamers zijn gedateerd, terwijl andere kamers gerenoveerd zijn. In welke hotelkamer je ook slaapt, netjes en schoon zijn ze allemaal.

Wil je de avond eens doorbrengen in het hotel? In Amathus Beach Hotel Rhodos kun je genoeg vertier vinden. In het restaurant wordt er elke avond live-muziek gedraaid. Bestel er een cocktail bij en je avond is compleet. Volgens Joyce zijn de cocktails hier erg lekker. Er is ook regelmatig een DJ aanwezig.

Ligging

Hotel Amathus Beach ligt op een steenworp afstand van het hart van Rhodos: Rhodos-stad. Met de bus of taxi sta je in 10 minuten in hartje centrum. Er vertrekt elke 20 minuten een bus vanaf Hotel Amathus Beach naar de hoofdstad van het eiland. Tip: bezoek het oude stadsdeel van Rhodos-stad. Via de oude stadsmuren wandel je het oude centrum binnen waar je dwaalt door smalle straatjes met heel veel restaurants, winkels en terrasjes.

En met wie zou jij wel vakantie willen vieren in Amathus Beach Hotel Rhodos?

292 reviews over Hotel Amathus Beach in het Nederlands

Een prachtig goed gelegen hotel in Ixia

Aranka
1-7-2019

Wij vonden het een super mooi hotel. Hadden een deluxe kamer met balkon en zeezicht . Kamer was prima en uitzicht nog beter. Wij hadden alleen ontbijt erbij geboekt, wat overigens prima was en best veel keus. We hebben bij Car rentals (deze zitten ook in de lobby van het hotel) vanuit hotel naar rechts lopen en na ca 10 min. Voor 1 week, de goedkoopste was een fiat panda, maar deze reed prima en hebben van alles gezien. Rhodos oude stad is prachtig, alleen dat geschooi van de restaurant en cafe houders vind ik minder, maar bekend in Turkije en Griekenland. We hebben daarna met de auto eerst de westkant gedaan van het eiland en daarna de oostkant( ik maak thuis een todo lijstje van wat er allemaal te zien is) En je stopt wanneer je wilt. Wij zijn net na de meivakantie gegaan, dus niet mega druk en mega heet. En op sommige bezienswaardigheden bijna niemand te zien.

Geweldig hotel

Ineke
16-6-2019

Amathus Beach hotel is een geweldig hotel, met comfortabele kamers, heerlijk eten, maar vooral de service en gastvrijheid is geweldig

Gereisd Met partner in juni 2019

goed hotel , maar geen 5 sterren !

Anna
14-5-2019

ligging is top. met de bus ( elke 20 min) ben je gauw in rhodos stad. Het personeel is super vriendelijk / professioneel. Wij hadden een luxe rerenoveerde kamer ( 1003) met loggia. Goede boxspring bedden. Schoonmaak voldoende. Super luxe grote badlakens in de badkamer. De handdoeken voor het zwembad zijn een stuk minder en heel klein. Er is een ned. sprekende klantenservice ( Filipe) en dat is erg prettig. Wij waren te laat met het reserveren van een a la carte diner. Het eten is echter van zeer gemiddelde kwaliteit. Geen luxe producten en zeker geen 5* ! Ook geen / nauwelijks show cooking. Verder moet je steeds tekenen voor je consumpties ondanks dat je All inclusive zit. Beetje omslachtig.

Gereisd Met partner in Mon Apr 01 2019 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

Tweede en laatste keer

Weelde
10-11-2018

Dit jaar zijn we voor de tweede en laatste keer in Amathus Beach geweest. We waren hier twee jaar op rij. Super vriendelijk personeel die er alles aan doen om je een aangename vakantie te bieden. Hotel wordt elk jaar duurder, maar hetgeen je ervoor krijgt wordt minder. De avondanimatie was net dezelfde als het jaar voordien, alsof ik naar mijn video van de vorige vakantie keek. Al speelt er een orkest of een dj, niemand danst. Geen ambiance dus. All in wordt minder, nu moet je zelfs voor een metaxa betalen, en dat in Griekenland. In de minibar staat er niets. In de lobbybar betalen.... Wat ons nog het meeste tegen de borst stoot: je krijgt het gevoel dat alleen de gasten van de Elite Suites belangrijk zijn. Waar zij dineren (wij mogen het ook mits betaling) is er wel ambiance en goede orkesten. Aan het strand liggen ze zelfs apart.

Heel mooi hotel

Christophe
1-10-2018

Zeer mooi gelegen en fantastische mensen die graag helpen en vrienndelijk zijn. Een paar verbeteringen mogelijk qua hygiene en kamer maar niks dat het verblijf hier stoort. Zeer aan te raden!

Gereisd Met partner in september 2018

Goed, zonder meer.

Lieselot
2-9-2018

Goed hotel, maar eerder 4 dan 5 sterren waardig. - Eten: eentonig + obers hebben favoriete gasten en reserveren tafels door fles drank op te plaatsen, ook al komen ze pas een uur later dineren. Ontbijt is steeds hetzelfde. - Restaurant is op de 11de verdieping: zeer mooi zicht. Je moet wel aanschuiven aan de deur om een tafel gewezen te worden. Ze pushen je ook om binnen te zitten ipv buiten. Na aandringen zoeken ze toch met tegenzin een plaatsje buiten. - Kamers: verouderd, kleine douche. Basic. Het volledige hotel zou een opknapbeurt kunnen gebruiken. - Zwembad: 3 zwembaden. In principe mogen de stoelen niet gereserveerd worden, maar doet men toch. Er zijn wel voldoende stoelen, er is wel altijd ergens een plaatsje. - Personeel: vriendelijk, maar opnieuw: je merkt voorkeursgedrag hier sterk op.

Goed hotel, maar mist toch de klasse van een 5 sterren hotel.

Gereisd Met partner in augustus 2018

Goed hotel maar aan de prijzige kant

Cas
19-8-2018

POSITIEF; + Eten & drinken + Zwembaden + Privé strand + Vriendelijke en behulpzame personeel, respect hoe het personeel met erg vervelende vakantiegangers wist om te gaan !! + Ligging tov vliegveld en Rhodos stad + Ligging restaurant en bar op de 10de en 11de verdieping met prachtig uitzicht op de zee

NEGATIEF; - Er wordt te veel onderscheidt gemaakt in de verschillende arrangementen (all-inn, etc) waardoor onduidelijk is wat er wel bij hoort en wat niet of waar je extra voor moet betalen - Kamers erg verouderd, wat dat betreft geen 5 sterren waard - Zwembad voor het hotel druk en weinig bedjes

Gereisd Met oudere kinderen in augustus 2018

Super! Voor herhaling vatbaar!

Voets
16-8-2018

Heerlijk hotel waar vriendelijkheid/gastvrijheid voorop staat! Het personeel doet er alles aan om het de gasten naar hun zin te maken. Kamers zijn schoon, ruim en netjes. Prettige zwembaden, voor wat meer rust zwembad op de 11e verdieping zeker aan te raden! Eten is er echt heerlijk, voor ieder wat wils en voldoende uitgebreid. Eet dus niet iedere dag t zelfde. Ook is er meer dan voldoende ruimte om buiten te kunnen eten. Met extra dank nog aan de dames die t voor ons de vakantie extra aangenaam hebben gemaakt: Konstantina en Hellen uit de bediening van t restaurant en de gastvrouwen: Maria en Lydia, Thanks for Youri kindness!!!

Gereisd Met jonge kinderen in juli 2018

Onvergetelijk!😍

Fam Koenen
20-7-2018

Super hotel! Buffet is echt uitstekend verzorgd. Voldoende afwisseling. Bij het zwembad liep ook bediening rond. Schoonmaaksters waren heel snel klaar. Complimenten. Evangelia, Maria en nog een aantal doen echt hun best om je thuis te laten voelen. Animatie (met name Denisa) was ook goed en voor onze 2 jarige peuter onvergetelijk! All in principe geldt voor buffet en drankjes bij het zwembad. Maar wil je boven bij het zwembad eten (Sandwich of salade oid) dan betaal je daar een hoog bedrag voor. Jammer dat ze dit niet ook bij het All in principe aanbieden. Onze eerste vakantie waarbij we serieus overwegen om naar ditzelfde hotel te gaan volgend jaar.

Heerlijke vakantie!

Familie pennings
19-7-2018

De service is uitstekend, hostessen Maria, Evangelia, Lydia en Reta proberen je zo optimaal te helpen voor een zorgloze vakantie. Het eten is tevens erg goed en er wordt goed gevarieerd. Wel is het hotel wat gedateerd en toe aan modernisering, des al niet te min wordt het allemaal wel goed onderhouden. Al met al dus een fijne vakantie!

Gereisd Met jonge kinderen in juli 2018

• Kleur van het strandDonker
  • Privé strandAanwezig
  • Directe toegang vanuit accommodatieAanwezig
  • Strand toegangToegang via trap

• Animatie programmaAanwezig, Kids Club (10-13 jaar), Kids Club (6-9 jaar)
  • Aanbod voor kinderenBabybed mogelijk, Kinderdisco, Peuterbad, Speelruimte, Speeltuin
  • Verblijf voor kinderenGratis

• Soort gerechtenEuropees-Aziatisch, Glutenvrij, Grieks, Internationaal, Steaks, Vegetarisch, Vis / Seafood
  • Aantal cafés1

• WinkelsCadeauwinkel, Kapper, Winkel voor levensmiddelen
  • Room Service24 uurs service, Aanwezig
  • Op het terreinBBQ faciliteiten, Bagageruimte, Recreatieruimte, Terras, Tuin
  • EntertainmentAnimatieprogramma voor volwassenen
  • Overige servicesAutoverhuur, Begeleidingsprogramma, Dokter, Fietsverhuur, Geld wisselen mogelijk, Handdoeken(service), Informatie voor trips, Kantoor service, Kluis, Post service, Stomerij, Strijkservice, Tours, Wasserette

• SaunaAanwezig, Finse sauna, Hammam
  • Wellness behandelingenLichaamsbehandelingen, Massages, Oosterse behandelingen, Samen met partner, Schoonheidsbehandelingen, Speciale massages

• Reservering voor parkerenNiet mogelijk
  • ParkeermogelijkhedenOverdekte parkeerplaatsen, Parkeerplaats

• WatersportSurfen
  • BuitensportenBoccia, Hardlooppaden, Hiken
  • FitnessFitness, Yoga
  • Tennisbaan1
  • Tennisbaan informatieBuiten, Tapijt
  • Sport & SpelBiljart, Darts, Tafeltennis

Overweeg je om een verblijf te boeken in Hotel Amathus Beach in Ixia, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Hotel Amathus Beach zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.