Ixia

Geniet van de zon in Ixia

Rhodos is niet alleen één van de grotere, maar misschien wel één van de mooiste Griekse eilanden. En dat wil wat zeggen, want er zijn talloze heerlijke eilanden te vinden. Wat er zo speciaal is aan Rhodos? Je vindt er prachtige witte dorpjes en zonovergoten stranden. Op zoek naar een rustige uitvalsbasis? Ga dan zeker logeren in het prachtige Ixia.

Inspiratie voor Ixia

3x je eigen appartement

Volop genieten in het heerlijke Ixia

3x de mooiste hotels

Luxe logeren in Ixia

Zeker doen rondom Ixia

De leukste must do’s

3x je eigen appartement

Aparthotel Avra Beach Resort

Aparthotel Avra Beach Resort heeft een toplocatie. Het zwembad, de bars en winkeltjes van Ixia en het strand bereik je binnen een paar minuten lopen. Ook handig: vlak voor de deur van dit fijne Aparthotel is een bushalte, zodat je ook per bus het eiland Rhodos kunt ontdekken. Je slaapt in een mooi ingericht en ruim appartement.

Appartement Sunny Days

Appartement Sunny Days is smaakvol ingericht en je slaapt op heerlijke bedden met een goed matras. Je kunt een lekkere duik nemen in het zwembad van het appartementencomplex of ontspannen een boek lezen in de mooie tuin. Vlakbij het appartement is een leuk restaurant waar je authentiek Grieks kunt eten.

Aparthotel Sirene Beach

Voor een perfecte prijs-kwaliteitverhouding boek je bij Aparthotel Sirene Beach. Geniet van het grote zwembad en de mooie kamers met zeezicht. Wakker worden met het zachte briesen van de zee op de achtergrond, wat wil je nog meer? Bij Aparthotel Sirene Beach kun je ook heerlijk Grieks eten, met dagelijks een andere menukaart.

3x de mooiste hotels

Hotel Oceanis

Bij Hotel Oceanis geniet je van een luxe vakantie in Ixia. Op je kamer vind je een fijne inloopdouche, goede bedden en mooie decoraties. Het personeel van Hotel Oceanis doet er alles aan om jouw verblijf tot een succes te maken. Eten doe je in het goede restaurant, waar elke avond een ander land centraal staat.

Hotel Dionysos

Hotel Dionysos is een goed verzorgd hotel met vriendelijk personeel. Geniet elke ochtend van het gevarieerde ontbijtbuffet, de vele restaurants op het hotelterrein en het prachtige zwembad. Ben je met de (huur)auto? Rondom Hotel Dionysos is er genoeg gratis parkeergelegenheid.

Hotel Olympic Palace Resort & Convention Center

Vanaf de eerst minuut zul je genieten bij Hotel Olympic Palace Resort & Convention Center. Je kamer is voorzien van een groot privéterras, een ruime badkamer en een uitzicht over de zee of de natuur van Rhodos. Je bent in no time met de bus of taxi in Rhodos-Stad. Voor de kinderen is er een leuk animatieteam aanwezig.

Zeker doen rondom Ixia

Bijzonder: Medieval City of Rhodes

In Rhodos-Stad vind je de Medieval City of Rhodes. Dit oude centrum staat vol met overblijfselen uit de Romeinse tijd. Bewonder de oude stadsmuren, de prachtig bewaard geblevene binnenpleinen en ga wat drinken op één van de terrasjes. Tip: bij zonsondergang is het hier adembenemend. Bezoek deze oude stad en waan je in de Middeleeuwen.

Het paradijselijke eilandje Symi

Met een bootje vaar je vanaf Rhodos in ongeveer twee uur naar dit paradijselijke eilandje. Het dorp staat vol met bijzondere huisjes in de vorm van een tempel. En het heeft misschien wel de mooiste haven van heel Griekenland. Toe aan wat verkoeling? Vanaf de kant duik je zo in zee in. Genieten!

Ontdek de vlindervallei De Petaloúdos

De Petaloúdos bij Rhodos-stad is een droomachtige vallei vol vlinders in alle kleuren van de regenboog. Wandel er relaxt doorheen, neem je eigen picknick mee en geniet van de wonderschone flora en& fauna. Bewonder alle beeldschone vlinders en geniet van het lekkere weer!

Ultiem relaxen bij Kalithea Springs

Neem een ontspannen duik in het helende water van Kalithea Springs. Deze plek in Rhodos is zeer de moeite waard om te bezoeken. Baad in het warme, natuurlijke water, bekijk de watervallen en ga lekker relaxen op het strand. Ook leuk: bij Kalithea Springs zijn er regelmatig openluchtexposities van lokale kunstenaars te bezichtigen.

Rust & groen in Rodini Park

Een groene oase van rust, vlakbij Rhodos-stad, dat is Rodini park. Natuurliefhebbers zitten hier goed. Het is een fijn bosrijk park om rustig doorheen te wandelen, over bruggetjes en trappetjes, langs beekjes en mooi groen. Met een beetje mazzel kom je onderweg ook nog eens pauwen tegen. Fijne afwisseling!

Sorteren

vakanties Ixia

Reviews over Ixia

Heerlijke vakantie gehad.

Miesje
    5-6-2018
    Ixia is klein, stelt niet zoveel voor. We hebben het ook niet echt kunnen ontdekken omdat mijn man slecht ter been is en we alleen naar Rhodos stad zijn geweest met de taxi. De oude stad vonden wij erg leuk en mooi.

Prima stad

Smit
    6-5-2018
    Gezellige winkeltjes. Leuke restaurantjes . Wel een erg drukke weg

Fantastisch! geen massa toerisme.

Maaike
    27-1-2018
    Mooie stranden, leuke winkelstraat. Goede en betaalbare restaurantjes in Griekse sferen met bij sommige live music. Wanneer je van zand strand houdt is Ixia/ Ialyssos niet de locatie waar je naar toe moet gaan. Ialyssos is geen massa toerisme. Je komt sneller in contact met de lokals en krijgt op die manierde Griekse cultuur mee.Heel gastvrij word verwelkomd. Wij komen er inmiddels elk jaar vanaf 2012.

Ixia

Bert S.
    28-10-2017
    In Ixia is niet veel te beleven. Het ligt aan een drukke doorgaande weg waar hard wordt gereden. Er zijn wat supermarktjes en restaurants. De bushalte is voor de deur van het hotel. € 1,90 enkele reis (okt 2017). De bussen zijn meestal vol en rijden dan door. Je kan ook een taxi aanhouden, € 8,--. (okt 2017). Met de taxi ben je een kwartier in het centrum. Tip, laat je afzetten door de chauffeur bij Amboise, dat is in de bovenstad, dan hoef je alleen maar naar beneden te lopen.

Eline
    18-10-2017
    We hadden ons verblijf in Hotel Dionysos en vanaf daar was er goed uitgaanspunt naar de hoofdstad ongeveer 4 kilometer verderop en Ixia is ook goed te belopen. Menig winkel en restaurants op loopafstand. Mooi strand wel met kiezels, maar met zwemschoenen goed te doen. Zeker de moeite waard. Taxi en bus op de doorgaande weg. Het enige wat een nadeel was dat het een zeer drukke weg is de hoofdweg.
Ixia scoort een 7,4 uit 10, op basis van 644 reviews