Rhodos is niet alleen één van de grotere, maar misschien wel één van de mooiste Griekse eilanden. En dat wil wat zeggen, want er zijn talloze heerlijke eilanden te vinden. Wat er zo speciaal is aan Rhodos? Je vindt er prachtige witte dorpjes en zonovergoten stranden. Op zoek naar een rustige uitvalsbasis? Ga dan zeker logeren in het prachtige Ixia.

Lees meer over Ixia

We hebben een aantal aanbieders voor Ixia voor je op een rij gezet:

vakanties Ixia

We hebben een aantal aanbieders voor Ixia voor je op een rij gezet:

Over Ixia

Ixia is een kleine, gezellige badplaats op het Griekse eiland Rhodos, op ongeveer 7 kilometer afstand van Rhodos-stad. Ixia heeft een langgerekte kuststrook met voornamelijk kiezelstranden. In het centrum bevinden zich vele restaurants, winkeltjes en barretjes. Ixia is erg toeristisch ingesteld en niet erg geschikt voor kleine kinderen. Er zijn vanuit Ixia excursies mogelijk naar Rhodos-stad, of je kunt een jungle-tour doen. Het wordt als aangenaam ervaren dat er over Ixia een lekker windje waait, omdat het zomers op Rhodos behoorlijk warm (zo’n 40 graden) kan worden.

Weer & Klimaat Ixia

Dagen regen12973210015611

Reviews over Ixia

• 9Ferenc Morvai13-10-2019

Geweldig!!👌👌👌

Wij hebben een super vakantie gehad! Super gaaf kamer, top uitzicht. Zeer vriendelijke personeel. Eten was erg goed en elke dag een andere thema! Animatieteam was werkelijk top! Was een top vakantie met een super hotel! Hartelijk dank En wij raden deze hotel graag aan! Van ond heb jullie een dikke vette 10!!!👌👌👌 Klappie , klappie , klappie 👏👏👏

• 9Cultuur

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2019

• 7Claudette12-08-2019

Leuk dorp maar erg druk verkeer

Ixia is een plaats aan zee ongeveer 15 minuten vanaf het vliegveld. Wij zaten in Avra Beach Resort in Ixia direct aan de zee. Het stadje Ixia is erg druk met erg veel verkeer. Wij hoefden gelukkig niet over te steken naar de zee omdat wij aan zee zaten, maar het oversteken is wel gevaarlijk. Verder wat winkeltjes en restaurantjes. Ook verschillende supermarkten. Beetje een armoedig stadje maar dat vond ik ook van andere steden op Rhodos.

• 7Cultuur
    • 5Sfeer in stad
    • 10Stranden
    • 6Zorg voor natuur

Gereisd met oudere kinderen in juli 2019

• 9melis-ede12-08-2019

Super vakantie !!

Wij zijn er geweest vanaf 24 juli t/m 7 augustus 2019. Zeer vriendelijke personeel en eten was gewoon goed! Nadeel wivi moest je kopen en dat is niet meer van deze tijd.

• 9Cultuur
    • 9Omgeving
    • 9Sfeer in stad

Gereisd met partner in juli 2019

• 7Ina30-07-2019

Heerlijk! En prachtige zonsondergangen gezien hier

Prachtig strand, maar waterschoentjes zijn wel aan te raden i.v.m. de kiezels. Ligbedden zijn overal te huur voor 10 euro(twee bedden+parasol) er zijn veel restaurantjes, sportcafe's en supermarktjes) wij zaten in Rodos palace hotel, hier vlakbij is een heel gezellig barretje, la republica, mét een openbaar zwembad. Ixia is wel langgerekt en alle restaurants e.d. liggen aan één kant van de drukke weg die van het vliegveld naar Rhodos stad loopt. Het is niet een gezellige boulevard met veel winkeltjes en alles ligt vér uit elkaar. Voor vertier moet je echt wel on Rhodos stad zijn (ongeveer 7 km vanaf Ixia ) en met de bus (2 euro) of taxi(10 euro) goed en snel te bereiken. Dus als je van niet al te veel drukte houdt dan is Ixia een goede keus om vakantie te vieren op Rhodos.

• 6Uitgaanslevenn
    • 6Cultuur
    • 7Sfeer in stad

Gereisd met partner in juli 2019

• 9Marja Van Beek04-07-2019

Fantastisch!

Prachtig eiland Rhodos, schitterende oude stad, leuke winkeltjes. Heerlijk eten, leuke terrasjes. Vriendelijke mensen.

• 10Cultuur
    • 10Omgeving

Gereisd met vrienden in mei 2019

• 8WvT23-06-2019

Geweldig

Ixia leuk plaatsje waar je lekker kunt eten bv bij Jason Inn

• 5Zorg voor natuur

Gereisd met partner in juni 2019

• 8Daniella31-05-2019

Herharling vatbaar

Ik vind het een gezellig plaatsje , met winkeltjes in de beurd ,

Gereisd met vrienden in mei 2019

• 7Fijne vakantie12-05-2019

Fantastische vakantie

Rhodos is een mooi eiland met veel oude bezienswaardigheden. Rhodosstad is een mooie stad met veel winkeltjes en Horeca. Je kunt er winkelen en eten voor ieder budget. Het eiland is mooi groen en zeer schoon.

• 6Uitgaanslevenn
    • 6Stranden

Gereisd met oudere kinderen in april 2019

• 7Rianne van Lieshout13-08-2018

Gezellige praktische badplaats

Ixia is een kleine toeristische badplaats, met een paar gezellige restaurants en voetbal bars.

• 5Zorg voor natuur
    • 5Cultuur

Gereisd met partner in augustus 2018

• 8Marlou12-08-2018

Geweldig!!

Dit is het meer winderige gedeelte van Rhodos: ideaal bij het warme hoofdseizoen!! Prachtige vergezichten als je een rit maakt met de scooter over het eiland. Vorral langs de kust!

• 9Omgeving

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2018