Émbona

Vakantie in Émbona

Reviews over Émbona

• 10Koen Demeurisse19-09-2013

Mooi en nog eens mooi.

Klein dorpje gelegen aan de voet van het Atavirosgebergte.

• 7Uitgaanslevenn
    • 10Cultuur
    • 10Omgeving
    • 10Sfeer in stad

augustus 2013

• 8Mary N28-08-2010

Gewoon gezellig.

We zijn er in 1989 geweest voor een Griekse avond en een wandeling door het dorpje heen. Het was een van de eerste keren dat wij in Griekenland waren dus vonden wij het heel gezellig. Nu zou het ons veel te toeristisch zijn en de dansen zijn voor mij te simpel geworden, maar ik kan me voorstellen dat als je het dansen nog niet onder de knie hebt, je dit een hele leuke avond vindt.

• 8Uitgaanslevenn
    • 8Cultuur
    • 9Omgeving
    • 9Sfeer in stad

Gereisd met partner in juni 1989

• 8Ineke 05-08-2010

Mooi Grieks dorpje tegen een berg

Vanuit ons hotel in Ixia zijn we in de middag naar Embonas gereden. Dat was een mooie tocht door de bergen. Embonas bestaat uitsluitend uit witte huisjes en gebouwen en ligt tegen een berg. Op het dorpsplein hebben we een Griekse avond bijgewoond et vlees aan het spit en lekkere wijn. Er werd gedanst door de grieken en de toeristen. Wij vonden het erg gezellig.

• 9Uitgaanslevenn
    • 9Cultuur
    • 8Omgeving
    • 8Sfeer in stad

Gereisd met partner in januari 2010

• 8Ben25-06-2010

klein dorpje, in een wijnstreek

vanuit de booming vakantiebestemmingen op rhodos worden excursies in de avonduren naar dit dorpje georganiseerd. Het ligt onder aan een berg, in een wijnstreek. Je gaat dan naar een georganiseerd wijnfeest met allemaal andere vakantiegangers. De grieken zitten eromheen, te kijken hoe belachelijk die vakantiegangers wel zijn. Leuk om mee te maken, tafeltjes, wijn wordt goed gevuld en er is wat te eten. Natuurlijk griekse danspasjes leren en veel, veel praten met anderen. Houdt je hiervan dan is het mooi. Overdag ook leuk om eens door het dorpje te rijden en in demiddaguren te eten.

• 9Uitgaanslevenn
    • 7Cultuur