Hotel Varelis

32 reviews over Hotel Varelis

• 2018
    9Lianne04-09-2018

Genieten!

Erg fijn verblijf gehad in dit kleinschalige familie appartement. De kamers zijn eenvoudig, maar erg schoon. Elke ochtend (met uitzondering van de zondag) wordt er een korte schoonmaakbeurt gegeven. De eigenaar is erg vriendelijk en staat altijd voor je klaar. Het ontbijt vonden wij prima, elke dag vers brood met een variatie aan divers beleg. Het appartement is rustig gelegen en er is een heerlijke tuin met zwembad bij. Wij hebben voor 2 dagen een huurauto gehuurd om diverse dingen in de omgeving te bekijken. De andere dagen zijn we met de bus geweest of gelopen (wanneer de afstand dit toe liet). Dit vonden wij prima te doen. Het centrum en de busstations zijn op loopafstand. Tip: voor restaurantjes in het centrum kan je beter de kleinere straatjes in i.p.v. de hoofdstraat. Ook een aanrader is om een frappè te bestellen. Kortom een leuke vakantie gehad!

Gereisd met partner in augustus 2018

Geboekt bij vakantiediscounter

• Oude reviews

9Ninetta Daburger18-06-2012

Een aanrader!

Hotel Varelis in Archangelos ligt 10 minuten lopen van het centrum. De heer Varelis is zeer vriendelijk en behulpzaam. Het hotel beschikt over een prachtige bloementuin die zeer liefdevol door de eigenaar wordt onderhouden. De kamers zijn eenvoudig en schoon. Een huurauto is een must. De Tsambika baai op ongeveer 5 km heeft een prachtig zandstrand en diverse taverna´s waar je lekker kunt eten.

Gereisd met partner in mei 2012

• 6Johanna de berg23-08-2011

Nooit meer

Klein hotel, geboekt voor 4 personen maar kregen een zeer kleine kamer. Konden wel groter krijgen maar moesten bijbetalen. Ook voor de airco moesten wij 35 euro betalen.

Gereisd met vrienden in augustus 2010

• 8gj van halderen04-10-2009

Heel FIJN GASTVRIJ gemoedelijk familiehotel

Het was weer fijn om na 10 jaar weer even de sfeer te proeven van Archangelos De laatste keer in een ander hotel Maar dit keer in hotel VARELIS Wat ons ZEER goed is bevallen ondanks dat het iets verder van het centrum ligt. Heerlijk rustig ! ZEER vriendelijke eigenaars !Behulpzaam met alles! Niets te veel ! Goed ontbijt ! Zeer aan te bevelen voor de rustzoekers en Wandelaars

Gereisd met vrienden in september 2009

• 9Albert en Helga03-08-2009

Goede vertrekbasis om Rhodos te zien

Vandaag terug gekomen van een heerlijk weekje in hotel Varelis. Mooi, schoon en goed onderhouden hotel. Een rustig hotel met niet zoveel kamers. Een goed vertrekpunt om met de auto of scooter het eiland te bezichtigen (niet om de hele dag op je kamer te zitten). Klein zwembad en goed onderhouden tuin. Een rustig hotel. Ontbijt prima, geen toeters en bellen, maar het is goed te eten.

het dorpje Archangelos is niet zo toeristisch, waardoor je het echte griekse leven ziet. Leuke eettentjes en een centrum waar van alles om je heen gebeurd. Vanaf de grote weg ga je de ene kant richting Rhodos (met het oude centrum) en de andere kant naar Lindos.

Gereisd met partner in juli 2009

• 8A. de Boer24-06-2009

heerlijk rustig

Het hotel is heerlijk rustig gelegen, heeft een mooie tuin en een zwembadje. De eigenaar spreekt een beetje engels, is vriendelijk, maar niet erg spraakzaam, ondanks dat wij de laatste dagen de enige gasten waren. De kamer was schoon, de bedden goed, een kleine badkamer en geen koelkastje. Het ontbijt is eenvoudig, maar wij vonden het voldoende. Je kunt er wat te drinken kopen en daar rekent hij weinig voor. Het is 10 min. lopen naar het centrum van het dorp, waar regelmatig bussen vertrekken naar diverse bestemmingen. Het nadeel van de afstand tot het strand woog bij ons minder zwaar dan het voordeel van de rust van het hotel en de authenticiteit van het dorp. Een duitse gast vertelde dat hij zelf had geboekt via internet en maar € 19 voor de kamer betaalde!

Gereisd met partner in juni 2009

• 8jaap18-09-2008

voor herhaling vatbaar

rustig gelegen 10 min lopen naar dorp daar zijn genoeg eetzaken en bars goede ligging tov uitstapjes vriendelijke eigenaar

• 8ariena16-09-2008

goed en rustig

rustig gelegen vriendelijke eigenaar 10 min lopen naar dorp alle beziens waardigheden goed bereikbaar met auto stenga strand of latosstrand zij goed

• 8L.Stolk09-09-2008

prima lokatie

net gerenoveerd, centraal gelegen om met een huurauto het eiland te verkennen, ongeveer 40 minuten vanaf het vliegveld. 's avonds minder toeristen vertier, maar is het dorp wel levendig met hoofdzakelijk grieken.

• 8Fam. de Wijer07-09-2008

Prima hotel

Wij hebben een heerlijke week in dit hotel gehad. Bij aankomst persoonlijke ontvangst door de eigenaar ongeacht aankomsttijd. Meneer Varelis is een rustige man die in mijn beleving een beetje de "kat uit de boom kijkt". Is erg welwillend maar komt soms niet altijd zo over. Schijn bedriegt in ons geval, hij heeft zich echt over ons ontfermt en wij voelden ons gemist na vertrek.

Plus: -ligt op loopafstand van een echt Grieks dorpje waar je geen dronken toeristen tegenkomt. -Zeer schoon hotel. Elke dag wordt de kamer schoongemaakt en voorzien van schoon beddengoed -Heerlijk zwembad met tuin. -Rustig gelegen, geeft vertrouwde indruk. -fantastisch stand op 5 kilometer afstand. -Airco voor 5 euro per dag extra.

Min -Busdienst is even zoeken maar Meneer Varelis loopt graag even mee met uitleg. -Van een bruisende bar is geen sprake. Alles is aanwezig maar het blijft een familiehotel. -Wel een tikkie afgelegen.

Je snapt niet hoe het allemaal kan voor die paar centen! Top

Gereisd met partner in augustus 2008

0 tips over Hotel Varelis