Villa Ryalossterstersterster

Villa info

Meer villa info

18 reviews over Villa Ryalos

• 9paffen28-08-2012

Prima plek in Griekenland om te vertoeven

Prima accommodatie. Wel is een auto een noodzaak om andere gebieden, strand, stad te bereiken. Diverse supermarkten in de buurt waar je alles kan krijgen. Vanuit Kalamata prima uitvalsbasis om dagtrips te maken. Tips zijn Kardamili, Sparti, Stoupa, Pirgos Dirou.

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2012

• 8Mariska11-03-2012

Weldaad aan rust!

Wat een schitterend uitzicht. De villa is schoon, echter ruikt vanuit de badkamer gigantisch naar riolering. Gelukkig ben je hier niet vaak in de villa aanwezig. Het uitzicht, de omgeving, de uitstapjes... alles maakt het zo fantastisch om hier te zijn! Wanneer we een dag hadden gereden (bijvoorbeeld naar Olympia) en we kwamen terug bij onze villa, dan was er niemand anders en lagen we prinsheerlijk, met een biertje of wijntje in het zwembad!

Minpuntje aan Kalamata is de mogelijkheid tot pinnen. In de winkels kan het niet en met moeite kun je een pinautomaat vinden.

Gereisd met partner in september 2011

• 8ML18-01-2011

Prachtige plek, fijn huisje

Ryalos is een heerlijke plek om naar toe te gaan. Het uitzicht is fenomenaal, dat is heerlijk wakker worden. Helaas waren er erg veel wespen waardoor buiten ontbijten er helaas niet in zat. De beheerder heeft wel verdelgers laten komen maar dat hielp weinig. De huisjes zijn ruim, en even in de jacuzzi na het zwemmen in zee is heerlijk. Op loopafstand ligt een taverne met heerlijk eten en hetzelfde prachtige uitzicht. Voor 4 a 5 gerechten, brood en een liter wijn ben je met z'n tweeen niet meer dan 30 euro kwijt en het is ook nog eens heerlijk. De ligging betekent ook dat je even moet rijden om brood te halen of om naar het strand te gaan. Het strand is prima bereikbaar, je kunt de auto parkeren bij een restaurant aan het strand waar je vervolgens gratis op hun ligstoelen mag liggen als je een drankje bestelt. En dat kost ook niet veel, een halve liter wijn voor drie euro of een milkshake. En dan hebben we het nog niet over de hapjes. Het vliegveld is vlakbij en goed bereikbaar.

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2010

• 10Peter en Cobie08-12-2010

een hele echte topper

echt een topper. Het uitzicht over de baai en de twinkelende lichtjes van Kalamata, doen je vergeten te gaan slapen. Prima schoonmaak en ontvangst door allervriendelijkste Peggy. En dan nog de rust.. Zelden dat ik mij verslaapt op vakantie, maar nu is het dan toch gebeurd. Een auto is wel een must. Het ligt n.l. op 400 meter boven de zee. Op loopafstand een echt grieks boerenrestaurant. Als je geluk heb is er geen engels sprekende serveerster. Super vakantie en breng aub een bezoek aan de MANI en het zuidelijkste puntje Terano

Gereisd met partner in mei 2010

• 9E Veenvliet01-11-2010

Super vakantieadres met subliem uitzicht

Super vakantieadres. De huisjes zijn goed schoon en mooi ingericht. Vooral het uitzicht is subliem. Voor hele kleine kinderen is dit wel af te raden. Veel trappetjes en schuin aflopend pad.

Gereisd met oudere kinderen in januari 2010

• 7JJ28-09-2010

Lekkere villa, maar kan wel wat schoner

Ryalos ligt op een berg, ruim 4 kilometer naar boven rijden, wat meteen een fantastisch uitzicht geeft over de baai waar de stad Kalamata aan ligt. De villa's zelf zijn ruim, onze (Kelano) was praktisch ingedeeld, 2 toiletten en de badkamer op de 1e verdieping naast de slaapkamer. 2 terrassen met stoeltjes. Genoeg bergruimte voor je kleding etc. Het huis was niet bijzonder goed schoon gemaakt, we hebben hier zelf nog wel even wat finetuning gedaan. Handdoeken 2 x per week, 1e keer al na 2 dagen, dan pas na 5, niet erg handig. Beddengoed krijg je ook 2 x per week, wel voldoende, maar ook weer in onlogische frequentie. Fijne airco, de je rustig laat slapen. De lokatie is niet handig, elke dag de berg op en af gaat vervelen en zeker in het donker. Dichtbij is gewoon niet erg veel, dus een ritje stoupa of finikounta (zandstranden) duurt tussen de 60 en 90 minuten enkele reis. De beschikbare Hertz auto's zijn van slechte kwaliteit (oud en slecht onderhouden)

Gereisd met partner in september 2010

• 9Laura14-07-2009

Genieten en Cultuur

Een geweldige week gehad. Heerlijke villa, met super uitzicht vanaf balkon en zwembad. Lekker met de auto rond gereden, alles vol hardspelbochten, maar je krijgt er adembenemende uitzichten voor terug. Heerlijke stranden en 's avond vanaf het balkon naar de zonsondergang kijken en bijkomen. Zeker een aanrader.

Gereisd met partner in juli 2009

• 9Chantal11-07-2009

Heerlijk plek met prachtig uitzicht

Gewoon doen als je van rust en ruimte houdt,...! Als je van korte tripsjes houdt ben je hier niet aan het juiste adres,..voor alle trekpleisters moet je toch echt wel een dag uitrekken. (alles is op ongeveer 2 uur rijden enkele reis)

Gereisd met partner in juni 2009

5 tips over Villa Ryalos

• Ivk, 26-06-2013

In Kalamata heb je een lange strook restaurantjes langs de kust, daar kun je heerlijk eten! Aan de haven zijn de restaurants wat duurder. Kalamata heeft een leuk centrum plus meerdere havens. Het 13e eeuwse kasteel is leuk om te bezoeken. Tip; vlak voordat je bij de shell linksaf gaat richting de bergen, zit aan de rechterkant een heerlijk bakkertje! Buiten Kalamata is het plaatsje Kardamily een mooi authentiek plaatsje om te wandelen en te bekijken. Een must; de Polimnio watervallen in Kazarma!

• Stephanie Raming, 09-09-2013

Veel cultuur; Olympia, Aciënt Messini (Messene), Methoni (kasteel aan het strand), Koroni, Pylos. De Mani met Kardamili, Agios Nikolaos, vissersplaats, Platsa, Thalames is leuk. De torenwoningen zijn bijzonder in Vathia. Mistras en Monemvasia zeer mooi en bijzonder! Natuur watervallen van Pollimnou (in Kazarma), de grotten van Pirgos Dirou (sprookjesachtig), kaap Tenero (zuidelijkste punt van Eu) de bergweg tussen Sparti en Kalamata van het Taygetos gebergte! De film “Before Midnight” (2013).

• paffen, 28-08-2012

Tips zijn Kardamili, Sparti, Stoupa, Pirgos Dirou.

0 vragen over Villa Ryalos

Villa info