Villa Ryalos

18 reviews over Villa Ryalos

• 2017
    9Ellen18-01-2017

Fantastische plek. Aanrader!

We zijn hier nu 2 x geweest. We houden ervan om met een huurauto erop uit te gaan, en dit is een prima plek om alle hoeken van de Peloponessos te ontdekken! Je moet niet bang zijn voor steile en smalle bergwegen.

Goede tips om zeker te gaan bekijken: Monemvasia, prachtig forteiland aan de oostkus. Olympia, Mystras, Simos beach op het eilandje Elafonisos (zuiden), Diros grotten, watervallen Polilimnio, eten aan zee in o.a. Kardamili, Voidokilia beach. Wanneer je bij Ryalos Villas naar boven rijd, kom je bij een punt waar je kunt paragliden richting Kalamata. Sowieso zijn alle routes en wegen prachtig. Mooie landschappen, bergen etc.

Het zwembad bij Ryalos Villas is heerlijk! Vaak erg rustig en een prachtig uitzicht. De huisjes zijn schoon en helemaal prima, enigszins eenvoudig, maar dat is op vakantie niet erg. Wel vond ik het matras van het bed slecht en heb ik daar niet goed opgelegen.

De taverna om de hoek is niet best, maar het enige op loopafstand. Dus prima te doen. Iets lager op de berg zitten nog wat andere eetplekken. Ook is er in Kalamata, zowel aan de boulevard als in het oude centrum lekker eten te krijgen. Nadeel is wel dat je altijd die bergweg weer omhoog moet, dus even wat meer drankjes drinken zit er niet in.

• Oude reviews

8Miranda19-09-2016

Heerlijk genieten op een mooie berg

Heerlijk genoten van mooie groene omgeving weg erheen wat steil maar goed te doen. Er is een gezamenlijke barbecue aanwezig.De taverne op 200 m afstand vonden niet echt goed wel een prachtig uitzicht op Kalamata. Het appartement is verzorgt wij hadden 3 verdiepingen en een gesloten dakterras boven Keuken uitrusting is eenvoudig maar wel grote koelkast en oven aanwezig tips zeker doen Mistras ,de watervallen, kardamili wandelen Een heerlijk idyllisch strandje op 20 minuten rijden is bij Avia even doorrijden en dan vindt je een verborgen baai waar voornamelijk grieken komen .de strandtent heet Lithari heerlijk eten Genoeg te zien en te doen gaan zeker nog een keer terug

• 9Mariska24-07-2016

Wat een uitzicht

Via touroperator zijn wij terecht gekomen in Villa Ryalos, Kalamata. Prima villa (er staan er nog 3). Het zwembad is gemeenschappelijk, maar de week dat wij er zaten was het zwembad helemaal voor ons alleen. Het heeft een aflopende rand, waardoor het lijkt alsof het samensmelt met het uitzicht. Een uitzicht op de baai van Kalamata. Schitterend.

Het enige minpunt is dat er wat dazen rondvliegen (helaas aan den lijve ondervonden).

• 7Leny25-06-2016

Prima appartement, prachtige view, pr minpuntjes

het appt voldoet aan onze verwachtingen vwb ligging en kwaliteit. Mooi huisje in natuursteen afgewerkt.We hebben het huisje Kelleno, wat ruim is voor ons 2, 2 verdiepingen, er is voor dit kleinschalig project een heerlijk zwembad, niet heel groot maar niet nodig voor het aantal huisjes, Ligstoelen zijn goed, alleen Nog steeds dunne versleten matrasjes vd ligbedden, niet mooi om te zien, dat kan beter, zwembad werd (1e keer in 2 weken) schoongemaakt zodat het niet gebruikt kon worden tot 11 uur 's ochtends, jammer, verder netjes met wc en kleedhok douche in de buurt. Huisje heeft net keukentje met goede oven, maar 1 pan, 1 steelpannetje, 1 koekepan. Bed boven goede maat, geregeld verschoond, maar te hard voor onze heupen, is persoonlijk.Beneden uitschuifbed, staat ongezellig in de woonkamer, kussens van boven in de rug om tv te kijken. 1 tafeltje met tv. 2 weken problemen met tv gehad, daardoor 1/2 wedstrijden uefa niet kunnen zien, weinig zenders, na 2 weken voldoende hersteld,klachten woden serieus genomen. internet alleen boven, eerst ook probleem, beneden geen verbinding, langzaam. 3 balkons, prima buiten zitten, heerlijke vakantie gehad tot nu ,nu mierenplaag: eten allemaal in koelkast zetten, gaat de schoonmaakster aan werken. airco uitkomst, we hadden 43 *C.

• 9gge21-07-2014

Prachtige locatie met uitzicht op zee en Kalamata.

Hele mooie locatie met een prachtig uitzicht. Auto is een must omdat de bungalows op de berg zijn gelegen en zijn te bereiken via een 4 km. lange weg met haarspeldbochten. Relatief dicht bij Kalamata waar van alles valt te beleven. De locatie waar de bungalows staan is adembenemend mooi en ontzettend rustig. Met de auto bij de hand is de drukte op te zoeken indien gewenst.

• 10Stephanie Raming09-09-2013

Drie weken zijn eigenlijk nog te kort!

We hebben een fantastische vakantie in de Peloponnesos gehad. Ryalos Villas (maisonette) is mooi ingericht, keuken met eettafel, op het terrasje en balkon een tafeltje met 2 stoelen. Aan lampjes is op ieder plek in huis gedacht. Hoog gelegen met schitterend uitzicht over de zee, de kustlijn van Kalamata tot Koroni (zeer mooi met de lichtjes s'avonds). Penny (gastvrouw) is erg aardig (spreekt goed Engels) gastvrij, behulpzaam en houdt alles goed bij. Het zwembad is ook prachtig, met het mooie uitzicht. Er liggen badlakens in je villa klaar, handig. De taverne op 200 m afstand opent in juni, eenvoudige kaart maar lekker! Geen winkels in Verga je gaat met de auto naar Kalamata stad, 5 km (Lidl, Carrefour en Bio-Shop). Het is leuk om over de boulevard te wandelen of door het park te lopen naar het oude centrum en de markt te zien. Een klimmende wandeling van Verga naar Ano Verga (2 uur) is ook de moeite waard (met de auto kan ook). Er zijn 2 tavernes en hier is het punt voor skydiven.

• 9Ivk26-06-2013

Geweldig uitzicht, weldaad aan rust

Ryalos bestaat uit 5 vrijstaande villa's, allen met uitzicht op zee. Het ligt hoog in de bergen. Vanuit het dal moet je ongeveer 4 km omhoog (via steile weggetjes) rijden om bij het complex te komen. Het uitzicht is fantastisch, zo ook de beschikbare ruimte in de Villa. In de kelder bevindt zich een jacuizi. Er is een balkon met zitje en de villa's staan voldoende uit elkaar om privacy te waarborgen. Het zwembad(terras) met ligbedden is prachtig gelegen en goed onderhouden.Peggy (ze is een spraakwaterval;-) beheert de boel en maakt schoon, zij is er ook voor tips over de omgeving. Op onze laatste vakantiedag kwam ze zelfgemaakte appelcake brengen zodat we nog wat mee konden nemen voor onderweg.. Vlakbij het complex heb je wandelroutes omhoog de bergen in, zeker een aanrader. Voldoende schoonmaak en vervanging van handdoeken. Om te eten zul je echter wel naar het dal moeten (Kalamata) en daar zijn aan de boulevard heerlijke restaurantjes waar je lekker en betaalbaar kunt eten!

• 8Mariska11-03-2012

Weldaad aan rust!

Wat een schitterend uitzicht. De villa is schoon, echter ruikt vanuit de badkamer gigantisch naar riolering. Gelukkig ben je hier niet vaak in de villa aanwezig. Het uitzicht, de omgeving, de uitstapjes... alles maakt het zo fantastisch om hier te zijn! Wanneer we een dag hadden gereden (bijvoorbeeld naar Olympia) en we kwamen terug bij onze villa, dan was er niemand anders en lagen we prinsheerlijk, met een biertje of wijntje in het zwembad!

Minpuntje aan Kalamata is de mogelijkheid tot pinnen. In de winkels kan het niet en met moeite kun je een pinautomaat vinden.

• 10Peter en Cobie08-12-2010

een hele echte topper

echt een topper. Het uitzicht over de baai en de twinkelende lichtjes van Kalamata, doen je vergeten te gaan slapen. Prima schoonmaak en ontvangst door allervriendelijkste Peggy. En dan nog de rust.. Zelden dat ik mij verslaapt op vakantie, maar nu is het dan toch gebeurd. Een auto is wel een must. Het ligt n.l. op 400 meter boven de zee. Op loopafstand een echt grieks boerenrestaurant. Als je geluk heb is er geen engels sprekende serveerster. Super vakantie en breng aub een bezoek aan de MANI en het zuidelijkste puntje Terano

• 7JJ28-09-2010

Lekkere villa, maar kan wel wat schoner

Ryalos ligt op een berg, ruim 4 kilometer naar boven rijden, wat meteen een fantastisch uitzicht geeft over de baai waar de stad Kalamata aan ligt. De villa's zelf zijn ruim, onze (Kelano) was praktisch ingedeeld, 2 toiletten en de badkamer op de 1e verdieping naast de slaapkamer. 2 terrassen met stoeltjes. Genoeg bergruimte voor je kleding etc. Het huis was niet bijzonder goed schoon gemaakt, we hebben hier zelf nog wel even wat finetuning gedaan. Handdoeken 2 x per week, 1e keer al na 2 dagen, dan pas na 5, niet erg handig. Beddengoed krijg je ook 2 x per week, wel voldoende, maar ook weer in onlogische frequentie. Fijne airco, de je rustig laat slapen. De lokatie is niet handig, elke dag de berg op en af gaat vervelen en zeker in het donker. Dichtbij is gewoon niet erg veel, dus een ritje stoupa of finikounta (zandstranden) duurt tussen de 60 en 90 minuten enkele reis. De beschikbare Hertz auto's zijn van slechte kwaliteit (oud en slecht onderhouden)

5 tips over Villa Ryalos

• Ivk, 26-06-2013

In Kalamata heb je een lange strook restaurantjes langs de kust, daar kun je heerlijk eten! Aan de haven zijn de restaurants wat duurder. Kalamata heeft een leuk centrum plus meerdere havens. Het 13e eeuwse kasteel is leuk om te bezoeken. Tip; vlak voordat je bij de shell linksaf gaat richting de bergen, zit aan de rechterkant een heerlijk bakkertje! Buiten Kalamata is het plaatsje Kardamily een mooi authentiek plaatsje om te wandelen en te bekijken. Een must; de Polimnio watervallen in Kazarma!

• Stephanie Raming, 09-09-2013

Veel cultuur; Olympia, Aciënt Messini (Messene), Methoni (kasteel aan het strand), Koroni, Pylos. De Mani met Kardamili, Agios Nikolaos, vissersplaats, Platsa, Thalames is leuk. De torenwoningen zijn bijzonder in Vathia. Mistras en Monemvasia zeer mooi en bijzonder! Natuur watervallen van Pollimnou (in Kazarma), de grotten van Pirgos Dirou (sprookjesachtig), kaap Tenero (zuidelijkste punt van Eu) de bergweg tussen Sparti en Kalamata van het Taygetos gebergte! De film “Before Midnight” (2013).

• paffen, 28-08-2012

Tips zijn Kardamili, Sparti, Stoupa, Pirgos Dirou.

0 vragen over Villa Ryalos

Villa info