Villa Ryalossterstersterster

18 reviews over Villa Ryalos

• 2017
    9Ellen18-01-2017

Fantastische plek. Aanrader!

We zijn hier nu 2 x geweest. We houden ervan om met een huurauto erop uit te gaan, en dit is een prima plek om alle hoeken van de Peloponessos te ontdekken! Je moet niet bang zijn voor steile en smalle bergwegen.

Goede tips om zeker te gaan bekijken: Monemvasia, prachtig forteiland aan de oostkus. Olympia, Mystras, Simos beach op het eilandje Elafonisos (zuiden), Diros grotten, watervallen Polilimnio, eten aan zee in o.a. Kardamili, Voidokilia beach. Wanneer je bij Ryalos Villas naar boven rijd, kom je bij een punt waar je kunt paragliden richting Kalamata. Sowieso zijn alle routes en wegen prachtig. Mooie landschappen, bergen etc.

Het zwembad bij Ryalos Villas is heerlijk! Vaak erg rustig en een prachtig uitzicht. De huisjes zijn schoon en helemaal prima, enigszins eenvoudig, maar dat is op vakantie niet erg. Wel vond ik het matras van het bed slecht en heb ik daar niet goed opgelegen.

De taverna om de hoek is niet best, maar het enige op loopafstand. Dus prima te doen. Iets lager op de berg zitten nog wat andere eetplekken. Ook is er in Kalamata, zowel aan de boulevard als in het oude centrum lekker eten te krijgen. Nadeel is wel dat je altijd die bergweg weer omhoog moet, dus even wat meer drankjes drinken zit er niet in.

Gereisd met partner in augustus 2016

• Oude reviews

8Miranda19-09-2016

Heerlijk genieten op een mooie berg

Heerlijk genoten van mooie groene omgeving weg erheen wat steil maar goed te doen. Er is een gezamenlijke barbecue aanwezig.De taverne op 200 m afstand vonden niet echt goed wel een prachtig uitzicht op Kalamata. Het appartement is verzorgt wij hadden 3 verdiepingen en een gesloten dakterras boven Keuken uitrusting is eenvoudig maar wel grote koelkast en oven aanwezig tips zeker doen Mistras ,de watervallen, kardamili wandelen Een heerlijk idyllisch strandje op 20 minuten rijden is bij Avia even doorrijden en dan vindt je een verborgen baai waar voornamelijk grieken komen .de strandtent heet Lithari heerlijk eten Genoeg te zien en te doen gaan zeker nog een keer terug

Gereisd met partner in september 2016

• 8rita05-09-2016

geweldig uitzicht

Geweldige locatie met een schitterend uitzicht. Wij hadden huisje elektra met boven en onder een slaapruimte, badkamer, extra toilet, keuken, een terras en een balkon met weer dat uitzicht!!! Vriendelijke eigenaar, mooi zwembad enz. Op 10 min rijden, (naast het tankstation onder aan de berg)ligt een bakker met lekker broodje, gebak ed. restaurants genoeg in de omgeving. wij hebben overal lekker gegeten. Op 2,5-3 uur rijden sta je in Athene. Olympia, Kanaal van Korinthe, Voidokilia beach, Pylos, Kardamili en Foneas Beach 1,5 tot 2 uur. Vanaf de villas berg op, kun je paragliden.

Wat wij minder vonden? As we wat moeten zoeken,is het dat er geen theedoeken waren om de vaat voor het ontbijt af te drogen. En dat sommige ligbedjes aan het zwembad aan vervangen toe waren.

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2016

• 9Mariska24-07-2016

Wat een uitzicht

Via touroperator zijn wij terecht gekomen in Villa Ryalos, Kalamata. Prima villa (er staan er nog 3). Het zwembad is gemeenschappelijk, maar de week dat wij er zaten was het zwembad helemaal voor ons alleen. Het heeft een aflopende rand, waardoor het lijkt alsof het samensmelt met het uitzicht. Een uitzicht op de baai van Kalamata. Schitterend.

Het enige minpunt is dat er wat dazen rondvliegen (helaas aan den lijve ondervonden).

Gereisd met partner in januari 2016

• 9Chantal29-06-2016

Geweldige stek, een aanrader!

Een heerlijke rustige plek. Kleinschalig (5 appartementen) en keurig verzorgd. Volgens mij zijn de appartementen net gerenoveerd. Keurig schoon en alles ziet er fris uit. Ontvangst en service was geweldig. Je voelt je gelijk welkom als je op de plaats van bestemming aan komt. Afstanden naar bezienswaardigheden zijn zeer goed te doen. Locatie is boven op een berg, je loopt niet zomaar ergens heen. Dit staat duidelijk aangegeven dus weet je vooraf. Op 200 meter een taverne. Simpele kaart maar prima eten. Het uitzicht over de baai is prachtig. Kortom: een heerlijk verblijf gehad!

Gereisd met vrienden in juni 2016

• 7Leny25-06-2016

Prima appartement, prachtige view, pr minpuntjes

het appt voldoet aan onze verwachtingen vwb ligging en kwaliteit. Mooi huisje in natuursteen afgewerkt.We hebben het huisje Kelleno, wat ruim is voor ons 2, 2 verdiepingen, er is voor dit kleinschalig project een heerlijk zwembad, niet heel groot maar niet nodig voor het aantal huisjes, Ligstoelen zijn goed, alleen Nog steeds dunne versleten matrasjes vd ligbedden, niet mooi om te zien, dat kan beter, zwembad werd (1e keer in 2 weken) schoongemaakt zodat het niet gebruikt kon worden tot 11 uur 's ochtends, jammer, verder netjes met wc en kleedhok douche in de buurt. Huisje heeft net keukentje met goede oven, maar 1 pan, 1 steelpannetje, 1 koekepan. Bed boven goede maat, geregeld verschoond, maar te hard voor onze heupen, is persoonlijk.Beneden uitschuifbed, staat ongezellig in de woonkamer, kussens van boven in de rug om tv te kijken. 1 tafeltje met tv. 2 weken problemen met tv gehad, daardoor 1/2 wedstrijden uefa niet kunnen zien, weinig zenders, na 2 weken voldoende hersteld,klachten woden serieus genomen. internet alleen boven, eerst ook probleem, beneden geen verbinding, langzaam. 3 balkons, prima buiten zitten, heerlijke vakantie gehad tot nu ,nu mierenplaag: eten allemaal in koelkast zetten, gaat de schoonmaakster aan werken. airco uitkomst, we hadden 43 *C.

Gereisd met partner in juni 2016

• 9gge21-07-2014

Prachtige locatie met uitzicht op zee en Kalamata.

Hele mooie locatie met een prachtig uitzicht. Auto is een must omdat de bungalows op de berg zijn gelegen en zijn te bereiken via een 4 km. lange weg met haarspeldbochten. Relatief dicht bij Kalamata waar van alles valt te beleven. De locatie waar de bungalows staan is adembenemend mooi en ontzettend rustig. Met de auto bij de hand is de drukte op te zoeken indien gewenst.

Gereisd met partner in juni 2014

• 7Conny van Dijk14-09-2013

Prachtige ligging! Fenomenaal uitzicht!

Ik ben met mijn 2 zussen absolute Griekenland fans. Dit keer dus naar de Peloponnesos waar wij nog niet eerder waren geweest. Het appartement ligt schitterend tegen de berg en heeft daardoor een prachtig uitzicht. De villa Asteropi waar wij in logeerden was voor ons (3 dames boven de 60) zeer onpraktisch ingericht. Op de begane grond kleine woonkamer (2 slaapplaatsen) met keuken, trap naar beneden voor toilet en badkamer + garderobekamer zonder kast om kleding op te hangen. Trap vanuit woonkamer naar boven voor 2de slaapkamer. De inrichting van de keuken was zeer slecht. Bij elkaar geraapt zooitje!! Penny deed haar best om alles bij te houden maar door gezondheidsproblemen kon zij alleen het hoogst noodzakelijke doen. Het complex heeft veel onduidelijke trapjes en de bedden bij het zwembad zijn keihard. Er zijn geen bedjes voor, wij gebruikten daarom de handdoeken driedubbel om toch nog enigszins comfortabel te liggen. Wij hebben gelukkig toch nog erg genoten van onze vakantie.

Gereisd in september 2013

• 10Stephanie Raming09-09-2013

Drie weken zijn eigenlijk nog te kort!

We hebben een fantastische vakantie in de Peloponnesos gehad. Ryalos Villas (maisonette) is mooi ingericht, keuken met eettafel, op het terrasje en balkon een tafeltje met 2 stoelen. Aan lampjes is op ieder plek in huis gedacht. Hoog gelegen met schitterend uitzicht over de zee, de kustlijn van Kalamata tot Koroni (zeer mooi met de lichtjes s'avonds). Penny (gastvrouw) is erg aardig (spreekt goed Engels) gastvrij, behulpzaam en houdt alles goed bij. Het zwembad is ook prachtig, met het mooie uitzicht. Er liggen badlakens in je villa klaar, handig. De taverne op 200 m afstand opent in juni, eenvoudige kaart maar lekker! Geen winkels in Verga je gaat met de auto naar Kalamata stad, 5 km (Lidl, Carrefour en Bio-Shop). Het is leuk om over de boulevard te wandelen of door het park te lopen naar het oude centrum en de markt te zien. Een klimmende wandeling van Verga naar Ano Verga (2 uur) is ook de moeite waard (met de auto kan ook). Er zijn 2 tavernes en hier is het punt voor skydiven.

Gereisd met partner in juni 2013

• 9Ivk26-06-2013

Geweldig uitzicht, weldaad aan rust

Ryalos bestaat uit 5 vrijstaande villa's, allen met uitzicht op zee. Het ligt hoog in de bergen. Vanuit het dal moet je ongeveer 4 km omhoog (via steile weggetjes) rijden om bij het complex te komen. Het uitzicht is fantastisch, zo ook de beschikbare ruimte in de Villa. In de kelder bevindt zich een jacuizi. Er is een balkon met zitje en de villa's staan voldoende uit elkaar om privacy te waarborgen. Het zwembad(terras) met ligbedden is prachtig gelegen en goed onderhouden.Peggy (ze is een spraakwaterval;-) beheert de boel en maakt schoon, zij is er ook voor tips over de omgeving. Op onze laatste vakantiedag kwam ze zelfgemaakte appelcake brengen zodat we nog wat mee konden nemen voor onderweg.. Vlakbij het complex heb je wandelroutes omhoog de bergen in, zeker een aanrader. Voldoende schoonmaak en vervanging van handdoeken. Om te eten zul je echter wel naar het dal moeten (Kalamata) en daar zijn aan de boulevard heerlijke restaurantjes waar je lekker en betaalbaar kunt eten!

Gereisd met partner in mei 2013

5 tips over Villa Ryalos

• Ivk, 26-06-2013

In Kalamata heb je een lange strook restaurantjes langs de kust, daar kun je heerlijk eten! Aan de haven zijn de restaurants wat duurder. Kalamata heeft een leuk centrum plus meerdere havens. Het 13e eeuwse kasteel is leuk om te bezoeken. Tip; vlak voordat je bij de shell linksaf gaat richting de bergen, zit aan de rechterkant een heerlijk bakkertje! Buiten Kalamata is het plaatsje Kardamily een mooi authentiek plaatsje om te wandelen en te bekijken. Een must; de Polimnio watervallen in Kazarma!

• Stephanie Raming, 09-09-2013

Veel cultuur; Olympia, Aciënt Messini (Messene), Methoni (kasteel aan het strand), Koroni, Pylos. De Mani met Kardamili, Agios Nikolaos, vissersplaats, Platsa, Thalames is leuk. De torenwoningen zijn bijzonder in Vathia. Mistras en Monemvasia zeer mooi en bijzonder! Natuur watervallen van Pollimnou (in Kazarma), de grotten van Pirgos Dirou (sprookjesachtig), kaap Tenero (zuidelijkste punt van Eu) de bergweg tussen Sparti en Kalamata van het Taygetos gebergte! De film “Before Midnight” (2013).

• paffen, 28-08-2012

Tips zijn Kardamili, Sparti, Stoupa, Pirgos Dirou.

0 vragen over Villa Ryalos

Villa info