Sorteren

vakanties Lesbos

Reviews over accommodaties in Lesbos

Heerlijke keuken, mooi gr. complex, rustig gelegen

Yvonne van Tol
    16-9-2018

Goed onderhouden Ned. geor. complex, groene/grote tuin, mooi zwembad met genoeg bedjes/parasols (geen handdoekje leggen), echt een heerlijke keuken, meerdere gebouwen (laag) uit 2000 en 2009.

Ruim appartement (no. 14) met terras, koel, airco, bedden minder fijn, best een ruime douche, helaas wel veel muggen in augustus.

Fijn zand/kiezelstrand met (eet)tentjes en watersport op ongeveer 10 min. lopen. Overal gratis liggen als je wat afneemt (drinken/eten). Bakker vlakbij, supermarkten (met weinig variatie) op 5 minuten lopen. Diverse restaurantjes op loopafstand van Harris.

Petra en Molyvos zijn leuke plaatsjes om een keer naar toe te gaan (bus/taxi); maar het strand van Anaxos is beter.

Auto gehuurd: wij vonden alles tamelijk 'ver' weg! Leuk om naar toe te gaan met kinderen: strandje van Ampelia (golven) & strand van Vatera (speeltoestellen in de zee).

De rit van het vliegveld naar Anaxos was lang; zeker 1,5 uur. Reisleiding touroperator: Top!

prettig, gezellig verblijf in een mooie omgeving

anita
    15-9-2018

Mooi zwembad met gezellige ruimte om buiten te zitten.

Meestal lekker eten (1 keer vonden wij het hoofdgerecht niet lekker)

Wel veel gerechten op basis van gehakt en stoofpotjes.

Vis of de plaatselijke specialiteit sardines kregen we niet.

De muziek tijdens het eten was meestal Engelstalig (1 keer niet)

Spijtig, bij typische Griekse gerechten hoort toch ook Griekse muziek !.

Hoe langer hoe meer overheerst het Engels en gaat de eigenheid van de vakantiestreek weg. Niet alleen in Griekenland, maar ook in Spanje. Zonde.

De eigenaars en het personeel van het hotel waren wel vriendelijk, maar ze deden wel geen moeite om een praatje met ons te maken. Het was vrij oppervlakkig.

Dit in tegenstelling met de gasten die er al meer geweest waren en met de Engelstalige gasten.

De centrale ligging op het eiland was positief

Wij deden rondwandelingen op het eiland.

Om de vertrekpunten te kunnen bereiken hebben we een auto moeten huren.

Wat betreft de kamer. De doucheruimte was heel klein. Douchekop was ook veel te hoog geplaatst. Vele kleine mankementen in de kamer (gordijnroede die steeds naar beneden viel, slepende deuren)

Wij komen vermoedelijk nog wel terug naar Hotel Pela, maar boeken dan een kamer met ontbijt, zodat we ofwel à la carte kunnen eten in het hotel ofwel naar een restaurant in het dorp kunnen gaan.

Er was soms wel wat hondengeblaf. Maar dit was niet echt storend voor ons.

S'avonds was er wel lang gepraat en gelach aan de bar.

Gelukkig voor ons was ons raam niet naar de bar gericht en hadden wij er weinig last van.

Goed gelegen, standaard hotel

Ellen B
    15-9-2018

Hotel is super van ligging. Aangenaam zwembad, straat oversteken en je zit aan het strand. Een halve kilometer wandelen en je bent in het dorp, waar je voldoende restaurantjes vindt en enkele bars.

Kamer is standaard. Wordt grondig gekuist. Vliegenraam zodat je met raam open kan slapen.

Nadeel: september is einde seizoen... dwz dat er bepaalde dranken niet meer voorradig zijn en ze niet meer bijgevuld worden.

Ontbijt is een goede standaard. Wat ik miste was vers gesneden fruit. Hele appels en appelsienen waren er wel.

Twee weken is lang. We hebben twee maal een auto gehuurd om rond te toeren. Want er is geen animatie aan het hotel, dus het wordt snel saai.