Skala Sykamias

Reviews over Skala Sykamias

Leuk dorpje.

Kim
    20-8-2008

Vanuit Petra en Molivos, worden hier boottochten naar gemaakt. Erg leuk om te doen. Skala Sykamias is een klein dorpje met wat restaurantjes en een paar winkeltjes. Schetig haventje met een klein wit kerkje. Je hebt op 10 min lopen een mooi strand (wel keien en er staan geen bedjes). Als je deze boottocht gaat maken moet je wel zorgen dat je niet op bootje Calypso terecht komt, want dat is een klein bootje zonder zonne dek.

Gereisd Met partner in augustus 2008

Skala is echt een plaats voor dagjesmensen

Jan Overduin
    8-8-2007

Skala is echt een plaats voor dagjesmensen. Die worden dan ook dagelijks aangevoerd, voornamelijk per boot. Het is een pittoresk visserplaatsje met een leuke haven dat je wel een keer gezien moet hebben. Voor een langdurig verblijf in Skala raden wij de huur van een auto aan. (vooruit regelen want in Skala zelf is geen autoverhuur) Er zijn een drietal tavernas met grote overeenkomsten in de menukeuze. Behalve een grote diversiteit aan vis bevatten de menukaarten weinig culinaire uitdagingen. Aan de haven ook een aantal "kafé's" waar je 's avonds heerlijk van de zonsondergang kunt genieten. De supermarkt ziet er smoezelig uit. Het bakkertje is wel aan te raden. De stranden zijn bezaaid met keien. Er zijn wel bomen voor de schaduw en er zijn douches! Vervoer v.v. vanaf de luchthaven per taxi (Olympia reizen) Het pleintje en de haven zijn de "drukke" plaatsen. Verder is het in het dorp rustig. Op 2 km bevindt zich het bergdorp Sykamias.

Gereisd Met partner in augustus 2007

Erg mooi pitoresk vissersplaatsje met goede tavernas rond

angelique
    17-6-2005

Erg mooi pitoresk vissersplaatsje met goede tavernas rond het haventje. Er zijn enkele souvenierswinkeltjes.De stranden zijn van keien en vrij smal. Het "zusterplaatsje" Sykamia is ook erg fotogeniek.

Gereisd Anders in juni 2005
Skala Sykamias scoort een 8,6 uit 10, op basis van 5 reviews