Skala Kallonis

Zonuren4h6h7h8h11h13h13h12h10h8h5h3h
Zeewatertemp (℃)14°14°15°15°17°21°22°23°24°22°18°16°
Dagen regen9875310013710

Reviews over Skala Kallonis

Skala Kallonis is voor ons een tweede thuis!

Peter Vos
    15-3-2019

We komen al meerdere jaren in het geriefelijke plaatsjes Skala Kallonis. Hotel Kalloni Bay is onze accommodatie en aan niets ontbreekt het ons. Precies wat wij zoeken: een rustig dorpje, een accommodatie bijna op het strand en de immer vriendelijke Grieken. Wij verwachten niet veel, het gaat ons om rust en reinheid en dan ook nog een vriendelijke prijs, is helemaal Top! Ik heb zelfs een klein boekje met onze vakantieverhalen gemaakt!

Gereisd Met partner in juni 2018

Relatief leuke vakantie, maar geen Lesbos meer!

C.
    27-11-2018

Toen wij in Lesbos waren verbleven wij in het hotel Aegeon. Dit hotel staat in Skala Kalloni. Het hotel was leuk, maar simpel. Skala Kalloni is best een gezellig dorpje, maar wel klein. Je moet wel echt wat ondernemen als je daar bent. Voor wandelaars is het gebied zeker een aanrader. Ze rijden er wel als idioten, dus wij raden het niet aan om daar een auto te huren. Skala Kalloni heeft voor zijn doen heel wat eet tentjes. Vooral Caprice Kitchen Bar en Sampo zijn aanraders! Al met al een leuke vakantie gehad!

Gereisd Met partner in juli 2018

Lekker rustig vissersdorpje, heel gezellig!

Annie van den Bogaardt
    1-10-2018

Een klein gezellig vissersdorpje, leuke restaurantjes (Ambrosia is een aanrader!) en zeer vriendelijke mensen. Dorpje ligt aan een baai, dus als je van de golven van de zee houdt, moet je niet hier naar toe gaan, maar naar de kust. Vanuit Skala Kallonis, wat centraal ligt op het eiland, is alles heel goed bereikbaar. Aanrader is een auto huren bij Dimitri's in het dorp (goed, betrouwbaar en niet duur) en het eiland te verkennen. Genoeg mooie dingen om te zien op Lesbos!

Gereisd Met partner in september 2018

Rustig en toch gezellig!

Michel van Kuilenburg
    25-9-2018

Een gezellig vissersdorpje met kleine haven en zo'n 7 restaurants en 2 barretjes. Een leuk pleintje wat 's avonds leuk verlicht is. Een aantal restaurantjes liggen aan het strand waar je dus vanaf het terras de vissen ziet springen boven het water. Heel veel zwerfkatten en honden, maar niet hinderlijk. Het eten is er heel goedkoop en goed! Het strand stelt niet zoveel voor, de 'zee' is eigenlijk meer een grote baai en bevat veel steentjes en beplanting waardoor het niet echt prettig aanvoelt. Wij vonden het in ieder geval een fijn plekje om 15 dagen te verblijven, lekker rustig en gemoedelijk. Ook gewoon locals die aanwezig zijn om te eten in de restaurants. Kortom een leuke centrale plek op het eiland Lesbos.

Gereisd Met vrienden in september 2018

Geweldig, mijn 2e thuis!

Annelies
    17-7-2018

Het is er relaxt, puur en rustgevend. Geen hoogbouw en geen massatoerisme. Ik ga altijd voor een appartement in het dorpscentrum. Tussen de Grieken en het echte leven daar. Strand is heerlijk, fijn en goed eettentje Caprice. En ook op de andere terrasjes zoals bij Akti en Exodus is het gezellig en sfeervol. Lekker een ouzo drinken, of een cocktail. Daarna uit eten bij Dionysos of O Mimis: top! En de Grieken mengen zich tissen de toeristen, heel bijzonder. Gewoon een plek waar je ZEN wordt. I♡Skala Kallonis Ik was er van 15-26 juni 2018

Gereisd Alleenreizend in mei 2018
Skala Kallonis scoort een 8,4 uit 10, op basis van 292 reviews