Hotel Theofilos Classic

Vertrekdatum
Reisgezelschap

7.4Goed

Tonen op kaart

Hotel Theofilos Classic is gelegen op het Griekse eiland Lesbos. Hier start je je dag met een heerlijk ontbijt. De douche op de hotelkamers is aan de kleine kant, voor meer ruimte huur je beter een appartement. Er zijn twee zwembaden en er is een poolbar. Je kunt hier verblijven op basis van halfpension of eten in een van de restaurantjes in Petra.

128 reviews over Hotel Theofilos Classic

• 2019
    7Rick en Helene13-10-2019

De prijs/kwaliteit is wat je ervan kan verwachten

De prijs/kwaliteit is precies wat je ervan kan verwachten. Als je heel nieuw en super de luxe verwacht moet je dit hotel niet boeken, maar de ligging, het personeel en de sfeer maakt heel veel goed. Wij zaten in het oude gedeelte en dat was ook te merken, maar er was een goedwerkende airco, de bedden waren niet al te hard en de douche deed het prima met warm tot zeer warm water.

Wij hadden halfpension geboekt en het ontbijt was elke dag hetzelfde maar voldoende. thuis eet ik ook niet elke dag iets anders smorgens. Het diner... werd geserveerd bij het zwembad en gemaakt door de lieve Bulah. Eten wat de pot schaft, maar altijd goed en voldoende!

Via de vooringang naar het dorpje, in t donker goed opletten waar je je voeten neerzet! en naar t strand via de oude ingang (ontbijtzaal). Als je geen auto huurt voor een paar dagen beroof je jezelf van prachtige ritjes!

• 7De Landgraaf23-09-2019

Goed te doen ,aardig personeel.

Ligging oke, oudbollig interieur en achterstallig onderhoud.

• 3Angelique21-09-2019

Viel erg tegen.

Het is zeer verouderd met veel achterstallig onderhoud. De fohn was weg uit de kamer. De douche deed het niet. Er kwam een straaltje koud water uit dr douche en de wc pot was heet. Daar liep het warme water door. We kregen een zolder kamertje wat waarschijnlijk vroeger van het personeel is geweest. Het is zo klein dat je in de spiegels alleen je schouders ziet. Het ontbijt is iedere dag het zelfde. Als je geen ei lust dan heb je alleen nog brood met jam of yoghurt. Op is op komt vaak voor bij het hotel. Het zwembad was koud en ongezellig en allemaal kapotte stoeltjes. Zeker geen aanrader tenzij je er voor heel weinig heen kunt. Het plaatsje Petra is super leuk.

• 9Alys21-09-2019

goed hotel op een perfecte plaats

theofilos classic is het verouderde gedeelte, en wij zaten in het achterste gebouw wat niet gerenoveerd was. onze eerste kamer was een ramp,vies en klein balkon,uitzicht op de spoelkeuken, kamer in twee gedeelten. de volgende dag mochten we een andere kamer gelukkig en kregen een kamer met uitzicht op het straatje midden in pertra,geweldig, je waande je echt tussen de dorpsbewoners.het zwembad van het superieur gedeelte mocht gebruikt worden ook bij classic is een zwembad aanwezig. ontbijt was grieks en zondags oud brood. de medewerkers waren super ze wilden alles voor je doen zolang jij het maar naar de zin had. hotel lag dicht bij strand en dorpje waar het altijd gezellig was. de volgende keer als we hier weer boeken word het alleen geen classis maar superieur. 1 nadeel je word op de doorgaande weg uit de bus gezet en je moet wel een stukje lopen over de keien met je koffer om bij het hotel te komen.

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2019

• 9Dennis20-09-2019

Prima service, een 10 voor de keuken!

Het hotel is prima. Wij zaten in het oude deel aan het eind van de gang. Kennelijk was de stapel schone handdoeken steeds op, want die hebben we maar 1x gehad (na vragen). Verder is het best gehorig. Het ontbijt is simpel, maar prima. De dame bij het zwembad verzorgt het avondeten. Zij kookt heerlijk en onthoudt wat je wel of niet lust. Je krijgt alleen af en toe alle gangen tegelijk op tafel. Dit is alleen bij drukte. Het personeel is heel aardig. Op de dag van vertrek kan je je koffer naast de receptie kwijt en beneden bij de sportruimte (die niet in gebruik is) kan je douchen. Top geregeld! Kortom: prima hotel voor deze prijs.

• 4Lisa17-09-2019

Petra is mooi, hotel geen aanrader!

Petra is een gezellig plaatsje met lekkere restaurantjes en leuke terrasjes. Het hotel/appartement is zeker geen aanrader. Het hotel is verouderd (wat opzich niet erg is), maar er is echt sprake van achterstallig onderhoud. De kamers zijn niet schoon en er zit schimmel in de badkamer. We kregen niet altijd schone handdoeken en de lakens zijn kapot en er zitten vlekken in. Het ontbijt smaakte prima, maar geen schone tafels om aan te eten. Aandachtspunt is wel dat het beleg niet gekoeld stond. Het oogt erg rommelig. Bij aankomst werden we vriendelijk behandeld, maar als je later vragen had, bleef de receptiemedewerker in het kantoor achter zijn pc en kon je op afstand je vraag stellen. De receptie was vooral bezig met "brandjes blussen" van ontevreden gasten. Het personeel werkt hard, maar moet ons inziens met te weinig mankracht de boel draaiende houden.

• 6Ingrid12-09-2019

Eenvoudig complex dichtbij Petra

Eenvoudig ruim complex wat wel aan renovatie toe is. Kleine douche en niet altijd warm water. Een hoop kamers met klein balkon, wij zaten aan de achterkant daar waren ze wat groter. Wi-Fi was niet in het hele complex beschikbaar. Ligging is top, dichtbij Petra ongeveer tussen 5-10 min lopen. Leuk stadje met gezellige restaurantjes, wel wat weinig winkeltjes. Ontbijt was prima, wel elke dag hetzelfde. Mensen werken erg hard en zijn vriendelijk. Wel waren er veel Hollanders in sept.

Gereisd met vrienden in september 2019

• 8Karlijn Vliegenthart05-08-2019

Aanrader!

Mooi hotel met twee zwembaden. Het ontbijt is elke ochtend prima geregeld. Je hebt keuze uit griekse yoghurt, brood, pannenkoeken, beleg, gebakken of geroerd ei, feta, koffie, thee, jus en nog meer. Het personeel is erg vriendelijk! We hadden bijvoorbeeld geen föhn bij, maar konden er eentje lenen bij de receptie. Het hotel bestaat uit een ouder (classic) en een vernieuwd (superior) deel. Wij verbleven in classic. De kamers waren prima, maar de douche was wat aan de kleine kant. Je hebt airco en genoeg ruimte. We mochten ook gebruik maken van de poolbar en het andere zwembad. Binnen 1 min ben je bij een supermarktje en binnen 8 min loop je het centrum in. In het centrum heb je keuze uit veel leuke restaurants waar je heerlijk kunt eten. Ook heb je een strand met veel ligbedjes. Deze zijn gratis mits je iets besteld. Dit kan ook een fles water van €1 zijn. Leuke winkeltjes zijn er ook te vinden. Kortom een top plek en zeker een aanrader!

Gereisd met partner in augustus 2019

• 8Natalie quartel04-08-2019

Geweldig

Perfecte prijs/kwaliteit leuk dorpje en genoeg te doen in de omgeving

Gereisd met partner in juli 2018

• 8Marion Rietveld04-07-2019

Fijn complex, 10 min. van strand en centrum.

Rustige, door bomen omgeven locatie, op loopafstand van het centrum van Petra en het strand. Fijn personeel, goed ontbijtbuffet, 2 zwembaden. De kamers bij Classic zijn eenvoudig, maar de bedden zijn goed, er is een airco en een koelkastje. Een aanrader!

Gereisd met oudere kinderen in juni 2019

15 tips over Hotel Theofilos Classic

• Hettie Van Nood, 15-06-2014

Neem water mee voordat je in de bus stapt van de luchthaven naar Theofilos

• Henk Henderson, 20-04-2014

Voor Willie Snoei ,Leuke dagtrip met de auto . Rijd vanaf Petra via de kustweg westwaarts . Je komt dan afslag Skala Sikamineas tegen Even naar toe voor een hapje en een drankje dan terug en verder richting Sigri , prachtig dorpje met mooie vergezichten . Onderweg kun je het versteende woud aandoen . Van Sigri richting Erresos met mooie boulevard en strand . Van Erresos naar Kalloni met de zoutpannen en Flamingo's . Van Skala Kalloni kun je weer naar Petra . Veel Plezier

• Cor Zoontjes, 26-06-2014

Naar het strand lopen? De kortste route: vanuit het hotel rechts af, na 100 meter voor de bakker weer rechtsaf, einde straatje rechts en direct linksaf de borden strand volgen.

11 vragen over Hotel Theofilos Classic

• Denise , 22-09-2017

Kleding weg

Zijn er meer mensen die ineens kleding kwijt zijn na verblijf in dit hotel? Zowel mijn moeder als ik zijn kleding kwijt, we dachten: het zal dan toch nog wel thuis liggen, maar inmiddels thuis en het is weg.

• Petra, 22-05-2017

Kluisje

Is er in het superior gedeelte een kluisje bij de receptie of in de kamer? Past hier bv een laptop in?

Leny, 04-08-2017

Ja er is een kluisje in de kamer. Kost 15 euro voor 10 dagen. Er past geen laptop in. Wel eventueel een wat kleinere tablet.

• Helena, 18-05-2017

Is de wifi ontvangst goed in de superior kamers?

Helena, 04-08-2017

Wij zijn inmiddels terug en kunnen vertellen dat de wifi ontvangst in onze kamer heel erg slecht was. We hebben bijna geen verbinding kunnen maken. Misschien dat de kamers dichterbij het zwembad betere ontvangst hebben.

Hotel Theofilos Classic info

• Aantal sterrenstersterster
  • VerzorgingHalfpension
  • Voorzieningen voor minder validenKamers geschikt voor gasten met een handicap
  • Shuttle bus vanaf vliegveldGratis

• KeukenKeuken
  • Huishoudelijke apparatuurKluis, Koelkast, Koelkast / Minibar, TV

• Receptie24-uurs receptie, Aanwezig, Express check-in & check-out
  • Op het terreinBagageruimte, Terras, Tuin
  • Overige servicesHanddoeken(service), Informatie voor trips, Kluis, Strijkservice, Wasserette

• Wellness behandelingenMassages

• ParkeermogelijkhedenOpenbare parkeerplaats, Parkeerplaats