Appartement Porto Petra

Appartement Porto Petra

8.3Fantastisch

Griekenland, Lesbos, Petra

Op vakantie geweest naar Porto Petra?

8.3Fantastisch

4 reviews over Appartement Porto Petra

• 2018
    8Angela09-09-2018

super vakantie in Porto Petra

Prima appartement, met een groot terras, aan sluitend aan het terras van het naast gelegen appartement, waardoor het niet "vrij "is. Dit is prima als je bv met familie of vrienden deze twee bovenste appartementen hebt. Alles wat je nodig hebt is er. Omdat ik hier samen met mijn zus en zwager was, hebben we allebei de app. kunnen vergelijken. keuken / kamer prima alles wat je nodig hebt is er behalve een broodplank en magnetron. De slaapkamer van app. nummer 5 is kleiner waardoor de kastdeuren niet ver open kunnen dus de lades helemaal niet. Goede badkamers, jammer dat er geen gordijn hangt, steeds een waterballet. Het zou fijn zijn als je iets meer, of vaker schone handdoeken kreeg. Een super oven en 4 pitten. koffiezetter met filter. kluis is gratis. De airco hangt in de slaapkamer en werkt erg goed, ter plekke contant betaald 6 euro per nacht. wij hebben het heerlijk gehad!

Gereisd met partner in september 2018

• 9Fam Erents12-06-2018

Fantastisch en zeker een aanrader

Het zijn prachtige moderne appartementen. Ze staan pas 3 jaar en dat zie je ook. Ik begrijp werkelijk niet wat er op aan te merken is zoals ik in sommige reviews lees. Wij hadden het appartement op de eerste verdieping met zeezicht en groot dakterras en een balkonnetje voor en achter. Rustige ligging en toch overal dichtbij. Ruime douche zonder een douchegordijn dat tegen je benen plakt. Goed ingerichte keuken met grote koelkast en goed werkend groot vriesvak. Er staat zelfs een elektrisch tostiapparaat en fruitpers. koffiezetapparaat, waterkoker en de prachtige nieuwe oven. Er is een föhn, strijkplank en strijkijzer. Je hoeft dit allemaal niet te gebruiken maar om aan te geven hoe compleet deze appartementen zijn. Tijdens ons verblijf was er geen dagelijkse schoonmaak zoals in de omschrijving staat aangegeven maar werd tijdens de handdoeken wissel 2 keer per week schoongemaakt. Wel werden iedere dag de afvalemmers leeggehaald.

Gereisd met partner in juni 2018

• Oude reviews

7Joosten09-07-2017

Geweldig

Het appartement was niet zo, maar het geweldige balkon maakte alles goed. Voor de deur het strand was subliem, waar al vroeg je bedje wed klaargezet. Op loopafstand het centrum. En met een treintje de berg op naar Molyvos. Een vakantie waar je helemaal tot rust komt.

Gereisd met partner in september 2016

• 9Jessica14-06-2016

Aanrader

Porto Petra juni 2016 was een prima ervaring en kunnen wij iedereen aanbevelen die houdt van het volgende: Ruim appartement met zeezicht vanuit woonkamer en vanaf privébalkon ('s ochteds schaduw 's avonds zon en zicht op zonsondergang) of dakterras (hele dag zon en zeezicht, maar gedeeld met ander appartement). Appartement heeft een fraaie tuin. Heeft wel nog wat afwerking nodig (steken nog wat pijpen uit de muur her en der), maar is nu al prima vertoeven. Neem zelf een afwasborstel en afwasmiddel mee. De rest is aanwezig. Keuken prima ingericht. Handdoeken worden twee keer per week verschoond. Schoonmaak is verder uitstekend door vrolijke Rosa en gebeurd dagelijks behalve zondag. Moet wel even vermelden dat we bij aankomst niemand aantroffen bij het complex. Er is geen receptie of bar. Er was wel een deur met een sleutel erin, wat bleek na een belletje met onze reisleider: dat was ons appartement en we konden zo naar binnen. De eigenaar zagen we pas de volgende dag. Overigens kan je eigenaar Alexander wel bereiken via de reisleider en dan staat hij zo voor je neus. Boek wel een appartement met zeezicht. Ik denk dat die bovenin het mooist is (appartement 4). Ga ik verder met waarom Porto Petra een goede keuze is:

Beachbars en tavernes met zeezicht, vriendelijke mensen en lekker (en zeer betaalbaar) eten op loopafstand. Strand voor de deur is zandstrand, maar niet heel wit en licht kiezelig. Kwam bij ons verblijf wel goed uit want het waaide een paar dagen behoorlijk (neem warme kleding mee voor 's avonds in juni!) en nu hadden we geen last van zandverstuivingen! Kan wel waterschoenen aanraden vanwege de hoeveelheid stenen in zee. Het strand is langgerekt, maar niet erg geschikt voor een strandwandeling. De boulevard loopt een heel stuk door langs het strand en start bij Porto Petra. Zee is rustig, loopt geleidelijk af en hoor je vanuit appartement.

Gezellig centrum met supermarkten en bakkers op 10 min lopen (ook een supermarkt met elke ochtend behalve zondag vers brood om de hoek).

Mooi dorp, rust en gezelligheid en mooi dorp Molyvos (of Mithimna) op 5 km afstand. Aanraders :

Beachbar Cavo Christo, lekker eten (vooral de pizza's) en gratis strandbedjes. Ligt op paar honderd meter rechtsaf over strand.

Restaurant Sunset, lekkere grillgerechten, salades en broodjes. Is het eerste restaurant die je tegenkomt wanneer je het appartement uit loopt en linksaf slaat aan strandzijde.

Cocktailbar lucky horseshoe, lekkere smoothie en fijne stoelen. Rots beklimmen in Petra voor mooi uitzicht. Molyvos bezoeken, te voet, per toeristentrein of met gehuurd materiaal. Zowel 's avonds als overdag leuk, mooi, gezellig. Kasteel is tot 15:00 uur open, daarna kan je er wel omheen lopen met prachtig uitzicht. Afrader: Lesbos zelf is niet echt de moeite waard van wat wij hebben gezien op onze eilandtour met gehuurde auto (Anaxos, Ipsilometopo, Moria, Agiassos, Plomari, Skala Kallonis). Groene bergen wel mooi, maar geen bijzondere vergezichten. Dorpen beetje rommelig en niet zo mooi. Petra en Molyvos zijn enige leuke dorpen die wij gezien hebben. Het aquaduct bij Moria is wel leuk om te zien maar er is verder ook niets, geen restaurants, geen leuk dorp.

Gereisd met partner in juni 2016

Appartement Porto Petra info