Appartement Orfeas

Appartement
Appartement Orfeas
9,1

Omschrijving
Je wordt hartelijk ontvangen door de gastheer bij Orfeas Hotel op Lesbos. Er is een groot zwembad en bij het restaurant eet je heerlijk eten bereid door de eigenaren. Af en toe wordt er ook een kookworkshop georganiseerd. Het hotel ligt op loopafstand van Molyvos of huur een auto als je meer van het eiland wilt zien.

92 reviews over Appartement Orfeas in het Nederlands

Perfecte vakantie gehad. Volgend jaar weer?

Ron Fluit,
14-8-2018

Hele leuke eigenaar met dito vrouw. Zelden zulke lieve, gastvrije mensen meegemaakt. Hij is ook nog eens een goede kok.

Wat ik minder vond was de afstand tot de zee en het dorp. Ik heb een motor (150 cc, dus A-rijbewijs nodig) gehuurd om e.e.a. te overbruggen. Brommer kan ook! Natuurlijk kun je ook gaan lopen of een taxi nemen (5 euro).

De kamers zijn eenvoudig maar schoon. De bedden zijn ook voor mij (183 cm) lang genoeg.

Mijn zoontje (10 jaar) heeft zich uitstekend vermaakt, omdat er kinderen waren van 3 t/m 16.

Het zwembad is schoon en lekker groot.

Toen wij er waren is er ook een kookworkshop georganiseerd. Ik deed er niet aan mee, maar degenen die wel meededen vonden het super leuk en gezellig.

Vanuit het hotel kun je prima op eigen gelegenheid met een huurauto op pad gaan.

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2018

Wat een heerlijke accommodatie met een ongekende g

Franciska Terkoolt,
12-8-2018

De gastvrijheid van Leftaris en Olga is veruit beste wat wij hebben meegemaakt! Kamers worden zeer regelmatig schoongemaakt (dagelijks), Lefteris is echt een geweldige kok en Olga kan heerlijke Griekse appelcake maken. Elke dag staat er buiten de overheerlijke kaart een special op het menu, je wil bijna nergens anders meer eten.... Ontbijt heeft een ruime mogelijkheid van uitgebreid ontbijt tot griekse yoghurt met verse vruchtjes en omelet. Het zwembad is werkelijk waar heerlijk om te plonsen, kinderen genieten van de luchtbedden erin en er is tevens een babybadje aanwezig. 's Avonds heerlijk aan de Griekse wijn, Ouzo of een ander lekker drankje op het gezellige terras. Vlakbij het complex is een strandje op loopafstand (ongeveer 10 minuten). Centrum 20 min wandelen of een taxi voor 5 euro. Molyvos is ook echt een geweldige stadje!! Als afsluiting van onze vakantie hebben wij kookles gehad, werkelijkwaar een top vakantie gehad!!!

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2018

Anita,
10-8-2018

Romantische studios, rustig, zeer vriendelijk.

Geen vluchtelingen te zien ( hoewel dat voor ons geen probleem zou zijn)

Gereisd met partner in augustus 2018

fantastisch !

Isabella,
6-8-2018

Ik zou zo terug willen, echt waar. Een heerlijk relaxed verblijf gehad in dit complex. Zeer kindervriendelijk! Wij verbleven hier met zoontje van 6 jaar en dochtertje van 18 maanden. Kamers zijn simpel maar schoon, personeel zeer vriendelijk. Lefteris en zijn vrouw Olga zijn zeer gastvrij, niets was teveel gevraagd. We bleven een paar avonden daar eten wat erg handig is met twee kinderen. Het eten & service waren goed . Zwembad was super. Nooit overvol, altijd we leen ligbed vrij. Op Lesbos heerst geen massa toerisme en dat is juist zo fijn. Absoluut afgekickt van het gehaaste NL. Nu jammer genoeg weer terug. Mijn kinderen missen nu al hond Rex en al de poezen die daar rondliepen.

Gereisd met jonge kinderen in juli 2018

superbestemming

Peter,
30-7-2018

De plek in griekenland om heerlijk te ontspannen. Mooie uitzichten, lekker eten en supervriendelijke mensen. Lesbos is een bestemming waar je absoluut naar toe moet gaan! Wat op tv wordt getopnd is niet terug te vinden op het eiland, de grieken doen er alles aan om het hun gasten / vakantiegangers naar de zin te maken. Orfeus is hierin absoluut een voorbeeld!

Gereisd met partner in mei 2018

Het verblijf bij Orfeas was super. Lefteris & Olga zorgen er voor dat je je erg welkom voelt. Service wordt hier echt geschreven met hoofdletters. Heerlijk eten, probeer vooral de Orfeas special, kipfilet met ouzo en citroen, echt 👍. Fijn zwembad met voldoende ligbedden en parasols en altijd een koud drankje in de buurt.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2018

Ik wil onmiddellijk terug.

Meylemans,
26-7-2018

Kleinschalig familiebedrijf.Bungalow was onze keuze. Zeer proper. Om de twee dagen verse badlinnen en kuis.Kamers zijn dik OK .Badkamer wel naar kleine kant.

Zeer goed ontvangst van de huisbewaarder. Er werd voor ons na middernacht zelfs gekookt bij aankomst. Hotel ligt op 1.5 km van Movilos (20 min stappen). Overal vriendelijke en behulpzame Grieken. Echt nog het authentieke Griekenland. Geen enkele vluchteling te zien in de verste omgeving.Alleen in de hoofdstad hebben we er enkele gezien. Is in de media fel overroepen.

Gereisd met partner in juni 2018

Nooit meer.

Hans,
25-7-2018

Locatie is best wel goed. Afstand tot de zee zou 600 meter bedragen, niet dus. Het strand, of daar voor door moet gaan, ligt op 1200 meter afstand. Dit hebben we gemeten met de auto. Strandje wil je trouwens niet verblijven, er is niets.

Wij hadden een appartement met een balkon met uitzicht op het restaurant. De uitbater en zijn vrouw zijn idd. zeer gastvrij en de man (of eigenlijk zijn vrouw) kan een smakelijke maaltijd op tafel zetten. Eigenlijk zit je van alles ver weg, je moet goed ter been zijn in ieder geval.

Dan het appartement: wat een drama. Bedden waar je niet goed op slaapt, later een extra matras gekregen. Stank op de kamer. De badkamer van ongeveer anderhalve meter in het vierkant.

Ontbijt is ook een drama, 3 stukken stokbrood, wat boter, ham/kaas en jam. Triest allemaal. Snap niet dat dit etablissement zulke hoge cijfers krijgt. Mss. omdat de uitbaters zo aardig zijn?

Gereisd met vrienden in oktober 2017

Fantastisch verblijf met lieve gastvrije mensen.

Ed & Dionne Nobel,
23-7-2018

Voor de 2e keer naar Orfeas, weer een heerlijk verblijf hier en voelen ons helemaal thuis door de gastvrijheid van Lefteris en Olga. Wanneer je wilt eten, op welk tijdstip dan ook, maakt Lef iets lekkers voor je klaar! Wij hebben een heerlijke bungalow (alles wel klein) met een prachtig uitzicht vanaf ons balkon.

Fijn schoon zwembad met ligbedden en parasolletjes.

Molyvos met onze gehuurde auto snel bereikbaar en wat een prachtige plaats is dat, het ultieme romantische haventje en zonsondergang maken alles compleet.

Als je van dansen houd, moet je in de Conga’s zijn en het strand van Petra is met de gratis bedjes ook heerlijk.

Géén vluchteling gezien trouwens....

We love Lesvos ❤️ en Orfeas.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2018

Geweldig complex op een prachtig eiland

Liz,
13-7-2018

Wat een geweldige plek! Mooi, knus, kleinschalig complex met een mooi zwembad, waar eigenaar Lefteris er alles aan doet om het je naar de zin te maken. Hij kan heerlijk koken en geeft ook kookworkshops. De studio’s zijn basic, schoon, klein keukentje met kookplaat en koelkast en een kleine badkamer. Waterdruk is soms wel laag, toilet spoelt grote boodschappen slecht weg, maar een litertje water met de waterkoker doet wonderen 😁. Studio’s beneden hebben een klein zitje buiten en boven hebben ze een balkon.

Auto gehuurd in NL (geen cc nodig). Scooterhuur is €10 pd. Excursies via touroperator zijn ook leuk, de Hap Stap tour door Molivos is een aanrader. Metha en Dolf doen het echt leuk. Vluchtelingen hebben we niet gezien, er schijnt nog een kamp vlakbij de hoofdstad Mitilini te zijn, maar niks van meegekregen. Lesbos is een prachtig eiland, met lieve mensen, leuke dorpjes en genoeg te zien.

Gereisd met vrienden in juli 2018

Appartement info

• Aantal personen2 tot 4

Overweeg je om een verblijf te boeken in Appartement Orfeas in Eftalou/Molyvos, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Appartement Orfeas zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.